Kokemuksia vesirokko rokotteesta.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kukaan teistä rokotuttanut lasta vesirokkoa vastaan?

Tuliko jotain reaktioita rokotteesta?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Hankin rokotteeen 1,5 vuotiaalle eikä mitään oireita tullut. Terkkari sanoi että itse rokotteen antaminen voi kirvellä enemmän kuin perusrokotteiden antaminen, johtuu kait rokotusaineen määrästä.

Vierailija

Koska lapsella on nivelreuma ja siihen saa lääkitystä, jos saisi vesirokon, jouduttaisiin lääkityksessä pitämään taukoa ja se ei tee hyvää taas nivelille... Itse rokotuksesta ei tullut mitään oireita, lapsi oli tuolloin 1v3kk.

Vierailija

Eli kun sairastat vesirokon, niin sinulla on sitten se virus elimistössä ja voit sairastua vyöruusuun. Samoin kuin vesirokon voi sairastaa kahteen kertaan. Vyöruusunkin voi sairastaa eri asteisena, samoin kuin vesirokon. Eli summasummarum, otti sitten rokotuksena suojan vesirokkoa vastaan tai lapsi saa tartunnan muualta on mahdollisuus aikuisiällä sairastua vyöruusuun. Riski on siis aina olemassa.

Itse en aio rokotuttaa lapsiani (ainakaan toistaiseksi, ehkä isompana jos eivät ole sairastaneet) vesirokkoa vastaan vaan toivon että sairastuvat itse mahdollisimman nuorina =toivon siis lievää reaktiota.

bubi:

Lainaus:

Niinkuin ei herpes-viruskaan.En ikinä ottaisi sitä riskiä lapselleni, että olen rokotuksella taudin lapselleni aiheuttanut. Anopilla oli se ja se oli aivan kauheaa.

Vierailija

vuoden ikäisenä, kun kaksi sisarusta sairastivat vesirokon juuri kolmosen odotusaikana. Rokote maksoi n 50 euroa.

En usko, että olisi mitään estettä, miksei terveydenhoitaja voisi samalla sitä rokotetta laittaa.

Tälle neljännelle laitatan rokotteen heti kun ikää on tarpeeksi.

Niin, eikä meidän tytölle tullut mitään oireita siitä.

Vierailija

Nuorin on vielä nin pieni ettei voi rokottaa, mutta hänellekin aion rokotuksen antaa.

Meille ei vesirokkorokotuksesta tullut mitään oireita, mutta ainahan se on mahdollista. Lapset saivat rokotuksen 12kk neuvolakäynnillä poliorokotuksen kanssa samaan aikaan (eri jalkaan).

Molemmat saivat lievän vesirokon viime keväänä, toiselle tuli 2 näppyä ja toiselle 10. Olivat vähän väsyneitä sillä viikolla, mutta noin helpolla päästiin, kiitos rokotuksen! Ilman sitä olisi varmasti ainakin tämä 10 näppyä saanut sairastanut kunnon taudin!

Vierailija

käykää lukemassa lisää rokotuskeskusteluja kohdasta luomuperheet ja otsikosta MPR-rokotus.. jos rokotuskeskustelut kiinnostaa enemmän

Vierailija

Mietin vain , josko on niin huono tuuri että ovat kerinneet saada tartunnan päiväkodista tai koulusta. Menee rahat siinätapauksessa hukkaan. Muistatko paljon rokote maksoi? Haen reseptit perjantaina tk:sta. Voikohan sairaanhoitaja samalla reissulla terveyskeskuksessa rokottaa jos haen rokotteet apteekista? Olisi tyhmää odottaa seuraavaan viikkoon.

Vierailija

eli onko toi sama rokote kun aikuisille annettava (itse en ole vesirokkoa sairastanut ja nytkin hiukan hirvittää kun olen vielä raskaanakin..)..kuulin vasta (vasta-ainetesti otettiin vasta tässä raskaudessa)rokotteesta (jota ei kyllä nyt raskaana voi ottaa) ja hinnasta..ja mulle sanottiin et se maksais jotain 250 euroo...???

eli onkohan kyseessä sama rokote..tietääkö kukaan?

Vierailija

Eipä ole meidänkään lapsella ollut yhtään korvatulehdusta jne., vaikka on kaikki ohjelman mukaiset rokotukset saanut, sekä lisäksi hepatiitti- ja vesirokkorokotukset.

Itse olen (tavallisena äitinä, en alan ihmisenä) perehtynyt niin laajalti rokotusasioihin, kuin vaan olen keksinyt ja osannut. Lopputulos siis se, että ainakin kaikki virallisesti suositellut rokotukset annan lapselleni. Se, että tutustuu " rokotusnegatiiviseen" tietoon, ei välttämättä tarkoita sitä, että siitä vakuuttuisi enemmin kuin rokotusmyönteisestä tiedosta. Ja kenties on jopa niin, että jotkut meitä viisaammat ihmiset ovat ne suositukset tehneet, sellaiset, jotka tietävät mihin tiedonlähteisiin kannattaa luottaa :)

" verkkarit:

Lainaus:

omakohtaset kokemukset on osottanu, että terveempänä pysyy. lapsilla ei ole ollu yhtään ainutta korvatulehdusta, kitarisaleikkausta, astmakohtausta tms. joita nykyään tuntuu olevan melkein joka lapsiperheessä. polio ja jäykkäkouristus-kurkkumätärokotteet on annettu ja siinä ne taitaa olla mitä annetaankin. jos et halua kokonaan luopua rokotteista, niin antakaa ne ainakin paljon myöhemmin, vaikka 6kk iästä lähtien!

aihe kyllä on sellainen, joka herättää intohimoja puoleen ja toiseen.oliskin mielenkiintoiosta kuulla kokemuksia kaikilta.neuvolasta kun tuntuu saavan vain rokotteen puolesta puhuvaa tietoa, se toinen puoli on kaivettava itse.koliokolla kun on molemmat puolet.

tervettä elämää kaikille!

Vierailija

saadaan ensi viikolla kun lääkäri tulee syyslomalta. Meidän lapset ovat allergisia ja atooppisia, joten heille olisi tavallista suurempi mahdollisuus tulla paha vesirokko, siis satoja rakkuloita ilman rokotetta. Juuri olen hakenut netistä tietoa, kun halusin tietää voiko antaa yhtäaikaa influenssa- ja vesirokkorokotteen (näyttäisi voivan) ja miten sitä tulee säilyttää. Ei kai se ihan kotimatkalla pilaannu, kun pitää säilyttää jääkaapissa? Vai täytyykö mennä heti suoraan apteekista pistättämään?

Vyöruususta kerrottiin se, että vesirokkorokote EI EHKÄISE vyöruusua, vaan se voi tulla myös rokotetuille, tosin ilmeisesti vähän harvemmin kuin vesirokon sairastaneille. Täydellinen suoja vaatisi 2 rokoteannosta, mutta rokotteen saaneille tulee yleensä vain lievä rokko, alle 20 näppylää keskimäärin, jos rokote ei ehkäise rokkoa kokonaan.

Vierailija

Niinkuin ei herpes-viruskaan.En ikinä ottaisi sitä riskiä lapselleni, että olen rokotuksella taudin lapselleni aiheuttanut. Anopilla oli se ja se oli aivan kauheaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat