Vierailija

Siskon tyttöni pääsee ripille kesällä ja on kuulemma tehnyt lahjalistan. Mitä mieltä olette muista kuin häälahjalistoista?

Kommentit (6)

On todella vaikeaa keksiä lahjoja niille, joita ei tunne oikein kunnolla. Tämähän koskee myös suurinta osaa suvusta. Kun on lista, sieltä on helppo valita jokin ja ostaa se. Tietää, että juhlittava tykkää lahjastaan ja ei tarvitse itse pähkäillä.

Nykyään moni nuori tietää jo ripille päästyään, että millaisia astioita esim. haluaa alkaa keräämään ja silloin on kyllä järkevää ettei tule montaa eri sarjaa vaan juuri sitä mitä lahjansaaja toivoo. Ja onhan se lahjan ostajallekin helppoa kun tietää varmasti lahjan olevan mieluisa. On tosi vaikea ostaa lahjaa jos ei tunne lahjan saajaa ja hänen makuaan oikein hyvin.

Eli kannatan lahjalistoja;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lahjatoivelistat kuuluvat vain häihin, sillä yhteen muuttaneella pariskunnalla tahtoo olla jo kaksin kappalein kaikenlaista.

Rippilapsella tai ylioppilaalla taas ei tätä ongelmaa ole, vaan heidän pitäisi kyllä olla tyytyväisiä mihin tahansa lahjaan.

Mikään ei ole niin vaikeaa, kuin lahjan laittaminen. Eikä rahojaan haluaisi laittaa johonkin, jota lahjansaaja ei tule koskaan käyttämään.

Mutta se on tietysti hyvä muistaa, että lahjalistat eivät toki velvoita ketään mihinkään, vaan lahjan antaja saa itse päättää, mitä ja mistä ostaa tai antaa.

Isosiskollani ei ollut mitään toiveita ja sukulaiset sitten soittelivat ja äiti kertoi heille, että ei ole mitään toiveita. Sai siis kaikkea kirjoista saviruukkuihin.

Itse tiesin jo astiasarjan ja sitä sitten toivoin ja sainkin. Siskoni oli vähän katkera, mutta sellainen hän on aina ollutkin, kun ei ole osannut valita tai toivoa mitään.

Meidän aikaan ei tosiaan ollut lahjalistoja, vaan äiti puhelimessa kertoili sukulaisilleen.

Järkyttäviä on sitten nämä, kun joku saa viisi rippiristiä lahjaksi...

Lainaus:

lahjatoivelistat kuuluvat vain häihin, sillä yhteen muuttaneella pariskunnalla tahtoo olla jo kaksin kappalein kaikenlaista.

Rippilapsella tai ylioppilaalla taas ei tätä ongelmaa ole, vaan heidän pitäisi kyllä olla tyytyväisiä mihin tahansa lahjaan.

ellei joku ole sitten kerännyt jo yläasteen alusta jotain sarjaa, kuten pikkusiskoni (aloitti samaan aikaan, kun itse pääsin ylioppilaaksi)... Rippi- ja yo-lahjaksi sai täydennyksiä.

Ainahan voi viedä vaikka lumppuja, jos niin haluaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat