Jokos täällä on heinäkuun odottajia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille tuli parin kuukauden yrityksen jälkeen plussa. Tai no, aikasta haalea viiva tuohon testiin piirtyi mutta viiva kuitenkin. Että tästä se odottelu taitaa sitten alkaa, taas =)

-pepi kera pienen lapsosen ja tosi pienen masuitusen-

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Esikoinen täyttää ensi kuussa vuoden. Näille tulisi sitten 1v8kk ikäeroa. Kuulostaa minusta ihan hyvältä, on toisillensa seuraa kun ovat niin saman ikäiset. Itsellä kun on pikkuveljeen 8 vuoden ikäero niin sitä kummasti tuntui aina siltä kuin olisin vain lapsenvahti...

Minä en ole vielä edes ehtinyt töihin tuon esikoisen syntymän jäljiltä. No, eipä kyllä ole sitä työpaikkaakaan joten vaikea olisi mennä ;-) Opiskelut aloitin elokuussa ja pitkän tähtäimen strategia olisi opiskella lapsien pikkuvauva-aika ja sitten kun ovat niin isoja että voi hyvillä mielin laittaa hoitoon niin minäkin toivottavasti valmistun ja menen sitten töihin.

Oireita täällä ei kummemmin vielä ole. Paleltaa kyllä, mutta en tiedä sitten johtuuko se vain tuosta ilman kylmenemisestä enemmän kuin raskautumisesta. Aamuisin on ollut semmoinen etova olo mikä oli esikoisenkin odotuksen aikaan. Mitään tosipahaa pahoinvointia ei tullut silloin ja kovasti toivon ettei tulisi nytkään. Esikoista odottaessa tykkäsin hirmuisesti olla raskaana, tunsin olevani oikein elämäni kunnossa koko ajan. Toivottavasti sama toistuu =)

Vierailija

Nyt on esikoinen nukku-matin kanssa kävelyllä ja vielä jaksaa hetken olla itsekin valveilla.

Moonagirl ja Mirulii (ja muut myös): mä kirjotinkin jo tuolla sirkkoihin, että mulle on tullut sellaista " sisäistä kuumotusta" , joka kuulostaa hyvinkin samanlaiselta kuin teidän kuumotukset. Tätä oli myös esikoista odottaessa.

Oireista lisää...Tänään on nippaillut erityisesti oikealta puolelta alavatsasta, mitä oli myös esikoisen aikaan (silloin tosin olin täysin varma, että se merkitsee jotain fataalia). Tänään myös oksetti ensimmäistä kertaa niin, että olin vähällä juosta vessaan. Väsymys on kova, mutta onneksi tuo meidän esikoinen on ulkoilmaihmisiä (kuten siis minäkin) ja tulee pakostakin oltua ulkosalla, se helpottaa oloa. Niin ja turvotusta alavatsalla on (ellei siis johdu suklaan mätöstä ;-) ) Mä lukeudun niihin ihmisiin, jotka lihovat heti muutaman kilon kun tulevat raskaaksi (ei mitään tekemistä suklaan kanssa, pois se minusta ;-) ;-) !!!). Maha pulpahti esiin esikoiselta rv 13 jälkeen ja kasvoi eksponentiaalisesti loppuun asti.

Me aiotaan kertoilla ihmisille, jos kysyvät suoraan tai epäilevät (ainakin mun äiti näkee varmaan heti mut nähdessään. Sillä on joku ihme aisti, jolla se havaitsee nämä asiat...). Nyt on tosin vielä sellainen olo, että jos nyt ainakin pari-kolme viikkoa odotellaan. Muutama ihminen tietää tosin tästä jo nyt. Olemme omalta kohdaltamme ajatelleet sen näin, että vaikka tässä vielä ollaan kovin kovin aluillaan, voi mitä tahansa tapahtua missä raskauden vaiheessa vaan. Se, tietääkö ihmiset vai ei, ei vaikuta siihen, että suru on suuri, tapahtuipa missä vaiheessa vaan jotain ikävää. Ja itseni tietäen, en näin suurta ilouutista pysty kovin kauaa salassa pitämään.

Neuvolaan ajattelin ottaa yhteyttä marraskuun puolessa välissä. PK-seudulla (ainakin esikoista odottaessa) tarjottiin 2 ultraa, np-ultra (muistaakseni rv 12-14) ja rakenne-ultra (muistaakseni rv 18-20). Aion mennä kumpaankin. Laskeskelin, että eka ultra olis sitten siinä joulun aikaan. Ihan ei melkein uskalla vielä ajatella, että se todella olisi näin :-)!

No niin, tulipas sepustukset, skipatkaa jos siltä tuntuu ;-)

Hyvää ja kaunista toivotellen

Minni

Vierailija

Mulla on kanssa ollut tota poskien kuumotusta, jota olen kovasti ihmetellyt. Se alkoi jo enne kuin menkat oli edes myöhässä. En kyllä muista että edellisraskaudessa olisi vastaavaa ollut. Mutta siitä nyt jo onkin aikaa. Unohtuikin äskön mainita, että esikoinen täyttää jo tammikuussa 4 vuotta.

Vierailija

Onnittelut plussan vahvistumisesta!

Eikö voitaisi pinoutua heinäsirkkoina, kun ainakin osa meistä on sen nimen alle kirjoitellut jo tuolla vauvakuumepuolella. Mutta kuinka vaan. Käy mulle joku muukin nimi, jos joku keksii hyvän.

Tosta raskaudesta kertomisesta. Eli mä olen jo kahdelle ystävälleni kertonut, joiden kanssa ollaan kuumeiltu samaan aikaan. Muuten ajatteli, että kerrotaan sitten kun vatsa alkaa kasvaa. Varmaan tuossa joulun tienoilla.

Neuvolaa en ole vielä tilannut, mulla onkin sen suhteen vähän kinkkinen tilanne. Muutetaan nimittäin joulukuun puolen välin paikkeilla naapurikaupunkiin, enkä jotenkaan viitsisi täällä käydä yhtä kertaa ja sitten siirtyä sinne uuteen neuvolaan. Toisaalta viikkoja on kyllä silloin jo 12+ joten eka lääkärikin olisi silloin. Ja ehkä sitä ennen olisi hyvä käydä neuvolassa jo kertaalleen. Mutta katsellaan nyt. Soiteelen varmaan muutaman viikon päästä sinne naapurikaupungin neuvolaan ja kyselsn vähän, että mikä niiden mielestä olisi viisainta.

Mä täällä kulutan yövuoroa :( Jänskättää vähän, että miten tän väsymyksen kanssa jaksaa oikein valvoa. Nukuin viime yönä 12h yöunet ja sitte päikkärit päälle ja silti väsyttää. Mutta eihän tässä muukaan auta kuin sinnitellä hereillä.

Hyviä öitä vaan kaikille!

Vierailija

Minäkin uskaltaudun tänne..Meillä yritettiin melkein 2,5 vuotta ja takana on kaksi keskenmenoa (rv 5 01/05 ja keskeytynyt km rv 11+6 06/05). Kovasti pelottaa, että meneekö tämä loppuun asti. Clomeilla olen tullut raskaaksi. Mulla la on 5.7 ja viikkoja on vasta 4+0. Ensimmäisen haamun testasin jo rv 3+2 (!!!) eli kp 24/28, kun meillä oli kylpylään lähtö. Kolme ovulaatiota löysin ovistesteillä, joten katsotaan nyt onko masussa yksi vai peräti kolme pikkuista (taitaa se yksi olla todennäköisin, vaikka clomit lisäävätkin riskiä monisikiöraskauteen).

Oireita: Väsymys, pissattaa (yölläkin pitää käydä), maha on turvoksissa, rinnat hieman arat ja vuorotellen on kuuma/paleltaa.

Saara rv 4+0

Vierailija

Uskaltaudunpa nyt sitten jo tällekin puolelle...vaikka vielä on pikkuisen varoivainen mieli...plussasin maanantaina ja rv 4+2 olisi mahdollisesti menossa. LA on 3.7, että ainakin Moonagirlin kanssa samoilla mennään :-) ! Esikoinen on 1v 2kk, joka tuossa kovasti vaatii huomiota, joten tällä kertaa nyt näin lyhyesti ja ensi kerralla pidempään ;-) !

Vierailija

Noista työjutuista kyselit. Mä oon ikionnellinen, kun pääsen vihdoin huahtamaan äitiyslomalle. Jouduin esikoisen viemään hoitoon heti äitiysloman jälkeen ja alittamaan työt, joten töitä on nyt ehditty paiskia taas monta vuotta. Tällä kertaa toivoisin, että voisin olla hiukan pidempään kotona, mutta tuo rakenteilla olevan talon johdosta otett laina ei ehkä salli sitä. Mutta katsellaan. Aion ainakin laskea tarkasti, että josko sitä edes muutaman kuukaden voisi olla ylimäärstä kotosalla. Kunhan nytsinne asti päästään.

Työnimeä en ole vielä tälle masuasukille keksinyt, mutta eiköhän se joku nimi tule tässä viikkojen kuluessa annettua.

Vierailija

Tunkesin tänne teidän pinoonne ihan vaan fiilistelemään, sillä olin itse 2005 heiniksissä (poika tosin putkahti jo kesäkuun puolella) ja on jotenkin niin uskomatonta, että nyt on jo uudet heinäkuiset:)

Onnea suunnattomasti teille kaikille odotukseen ja enkeleiden varjelusta pikkupikkuvaaveillenne!!

Ristisorsa

Vierailija

Heips! Joo, ei mullakaan ollut esikoiselta sitä ja mullakin alkoi jo ennen plussaa. Mä oon kanssa iltaisin superväsynyt, melkein nukahtaa sohvalle jo kahdeksan jälkeen. Päivisin ja aamuisin en oo onneksi, tosin kun herää niin on aika takkuinen olo :/ Voi ei, ihan hirvittää jo se ihana pöntönhalaaminen, viimeksi mua oksetti väritkin, punainen ja oranssi. En voinut syödä meidän pöydällä jos ei ollut liinaa päällä, kun se on sellaista tummanpunaista puuta :D Ja kiva, mulla on tärkeä työpalaveri rv 6:lla, ja sinne pitää vielä lentää tosi aikaisin aamulla, mikä teki viimeksikin tosi pahaa (aikaiset herätykset ja lentäminen), että kiva sitten siellä palaverissa sanoa, että ' anteeksi, nyt pitää mennä yrjölle' :D Miten teidän muitten työasiat? Mä ehdin olla 9kk töissä, hieman kyllä sekoittaa mun työjuttujä tää asia... No, eipä silti, kyllä mulla ykkösenä tulee nää lapsukaiset :) Ootteko jo keksinyt lempinimiä toukille? :D Höm, joo tiedän että ' vähän' aikaista mutta oonpa keksinyt kuitenkin :)

t:Moonagirl rv4+2 ja Pikkuveli :)

Vierailija

Mä ajattelin ottaa ihan rauhallisesti ja unohtaa, että olen raskaana. Mahdotonta, tiedän. Mutta yritän kuitenkin. Olen töissä sairaalassa ja en aio kertoa siellä vielä pitkään aikaan. Vältän vaan siirtelemästä painavia potilaita ja varon muutenkin.

Neuvolaa en aio varata vielä pariin viikkoon ja täällä Lahdessa pääsee vain yhteen ultraan (rv 11-13 muistaakseni). Yksityisellä en aio käydä. Viimeksi kävin yksityisellä rv 7+1, jolloin näkyi sikiö ja syke (mutta seuraavassa sikiö ilman sykettä).

Läheisille kerrotaan vasta jouluna, jolloin on riskiraja ylitetty. Todennäköistä on, että kaikki arvaavat kyllä ennen sitä. Viimeksi jouduin käyttämään äitiysvaatteita jo rv 5-6 eteenpäin. Maha turpoaa niin paljon.

Mitenkäs muut? Milloin kerrotte läheisille?

Saara

Vierailija

Minä taisin jo viime viikonloppuna kysellä heinäkuisia ;) Olin hoppuinen ja testasin jo 3 päivää ennen menkkojen alkua ja haamuhan sieltä tuli...joka sitten muuttui ihan vahvaksi plussaksi (tänään).

Täällä on myös l.a 3.7! Ja toinen meillekin tulossa, hartaasti odotettu ja toivottu.Olen ollut onneni kukkuloilla koko viikon :) Kaikki on niin ihanaa! Voimakasta pahoinvointia on ollut jo sunnutailta, muita oireita ei juurikaan ole. Esim.rinnoissa ei mitään oirehia, ehkä hieman nippailuja ja repäisykipuja alavatsalla. Täysin erilainen alkuraskaus kuin esikoiselta, ehkä siksi olen hieman huolissani...:/

Ihanaa kun alkoi löytymään jo muitakin heinäkuisia! MInkäs nimen alla aletaan pinoutumaan? ;)

Vierailija

Hei! Mä taas oon ihmetellyt päinvastoin että kun ei oo turvotusta, ei edes niinkuin ennen menkkoja!?!? Siitäkin vähän aavistelin että saattaa olla jotain tapahtunut. Esikoiselta mulla maha oli heti plussan jälkeen niinkuin pullataikina, ja sitten se alkoi jo näkyäkkin vk 10! :O Kaikenkaikkiaan ihmiset luuli kokoajan että oon pidemmällä mitä olin, kerrankin yks ihminen luuli että synnytän kohta ja mulla oli vielä puoli vuotta jäljellä :D Voitte kuvitella että maha oli valtaisa ja kun itse olen tälläinen 155cm :D Olin niinkuin valas :) No, muutenkin tuli kyllä painoa 27kg ja valtaisa turvotus... Meillä tää tärppäs ekasta kierrosta kierukan jälkeen, uskomattoman nopeasti, esikoinen tärppäs vasta kolmannesta (no eihän sekään tietty kauan oo, mutta kuitenkin).

T:Moonagirl rv 4+2

Vierailija

Eli minä ainakin ilmoittaudun!

Plussasin maanantaina, nyt on menossa rv 4+2 :) Eli alkutaipaleella ollaan. La on 3.7. Onko sinulle esikoinen tulossa vai onko jo ennestään lapsia? Meillä on poika 1v4kk, lasten synttärit menee sitten tosi lähelle, kun poika syntyi 24.6.04 ja saas nähdä koska tää toinen ilmaantuu! Minkälainen olotila on? Minulla kuumottaa hirveesti poskia, välillä taas paleltaa. Pahoinvointia ei ole, joskus tulee vähän heikko olo ja ei kyllä oikein tee mieli syödä, varsinkaan iltaisin. Rintoja särkee välillä, pissittää. No, pitää yrittää nyt oikein nauttia kun ei oo vielä pahoinvointia (viimeksi alkoi vk 8) ja ei oo tukala olo mahan kanssa :) Hui, mitenkähän sitä jaksaa? Kun ei saa öitä kunnolla nukuttua kun pojulle tulee hampaita :/ No, sellaista täällä! Eiköhän tässä saa jo pistää heinäkuisillekkin listaa tänne odottajien puolelle! :)

T:Moonagirl ja Pikkuveli rv4+2

Vierailija

...piti vielä työasiakyselyyn vastata, että olen hoitovapaalla virastani, mutta teen yhden päivän viikossa yksityisenä ammatinharjoittana töitä. Tytöllä on tällöin hoitaja kotona.

Nyt mä meen nukkusis masuni rv 4+2 (MAHTAVAA) kanssa

Vierailija

Meillä pikkukakkosen yritystä kerkesi olla jo 10 kuukautta enne kuin tärppäsi. Lauantaina tein testin ja nyt olis rv 4+4. Laskettu aika kuukautisten mukaan olis 1.7. Ikionnellinen olen, vaikkakin vähän jännittää. Mulla kun alkuvuodesta oli sellanen ns. kemiallinen raskaus, joka sitte päätty rv5. Toisaalta nyt olo on varsin raskautunut, mitä ei silloin kyllä ollut.

Onkos sulle jo mitään oireita ilmaantunut? Mä täällä lähinnä taistelen väsymyksen kanssa. Myös suu on jatkuvasti rutikuiva. Nännit ovat myös nyt viimepäivinä kipeytyneet hurjasti. Ihan pahaa tekee nukkuessa kun kääntyilee. Mutta tosiaan , kaikki oireet ovat tänne tervetulleita ja otetaan ilolla vastaan. Niin kauan tätä plussaa on odotettu, että siitä hyvästä voin vähän kärsiäkkin.

mirulii rv 4+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat