Mihin käytätte lapsilisärahat? meillä menee osa säästöön rahastoon ja osalla

Vierailija

ostetaan lapsille isompia käyttötavaroita, mm. polkupyöriä ja harrastusvälineitä.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Meillä molempien lasten lisät menevät heidän omille tileilleen ja niistä 60% suoraan rahastoihin. Lopuilla ostetaan juuri niitä suurimpia hankintoja tai maksetaan lasten ulkomaanmatkat. Itse siis maksamme omamme. Ihan kiva on säästää lapsille esim. opiskeluja varten, kun tuosta opintotukijärjestelmästä ei ole mitään takeita 15-vuoden tähtäimellä.

Vierailija

Saa lapset sitten pesämunan asunnon ostoon tai minne nyt haluavatkaan. Siitä lahjaverosta, ei sitä mene, jos et ilmoita itse verovirastoon, että olet lahjoittamassa rahaa lapsellesi. Ei kukaan tule sun tililtä katsomaan oletko lahjoittanut rahaa jonnekin vai et.

Vierailija

vaan nimenomaan sanoin että nehän käytetään elämiseen. On meillä varaa matkustaa muutenkin, just tultiin Pariisin reissulta ;) Emme vain tahdo säästää rahaa lapselle, hän ansaitkoon omansa. Itse laitamme rahaa osakkeisiin ja rahastoihin. 22

Vierailija

ostin asunnon käteisellä, juuri koulusta valmistuneena. Eikä vanhemmiltani. Toi kysely on mennen talven lumia, ei sitä enää tehdä. Eihän verottajalla oliskaan muuta tekemistä kuin kytätä ihmisten kauppoja ja laittaa naurettavia kyselyitä.

Joskus 25-vuotta sitten veljelleni tuli tälläinen kysely. Vanhempani olivat lahjoittaneet rahat, eikä siitäkään tullut mitään muuta. Veljeni osti asunnon ja vanhempani olivat lahjoittaneet rahat siihen ja verottajalle kelpasi selitys, että lainaksi tulivat, vaikka mitään lainapapereita ei edes ollut eikä verottaja edes sellaista halunut nähdä.

Hullu on se joka lahjaveroa maksaa.

Vierailija

Kun kummatkin tienaa perheessä, eikä ole lainahuolia tai mitään isompia kustannuksia, niin ei niiden lisien tupsahtamista tilille kumpikaan noteeraa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat