Maidontuotanto hyytyi, mistä apu ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Neljän kuukauden ikäinen vauvani piti pari päivää syöntilakkoa eli ei syönyt kuin pikkuliruja. Seurauksena siitä maidontuotantoni meni tosi huonoksi. Viime yönä sitten vaavi heräili kahden tunnin välein syömään ja ei mennyt kuin minuutti kun rinta oli taas tyhjä... Voi ei, mitä teen ? Tuttelikaan ei kelpaa ja muutenkin imettäisin mielelläni tonne puolivuotiaaksi vähintäänkin ! Kohtalotovereita ?

Kommentit (4)

Vierailija

kokeile jäätelöä! Meillä neuvolan täti ehdotti just tota olutta tai jäätelöä! mulla ainakin jokunen tunti jäätelönsyönnin jälkeen rinnat täynnä maitoa! =) Tietty täytyy olla varovainen, ettei ala paino nousemaan liiasta jätskin syönnistä! =D

Vierailija

Tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemminkin. Mutta laitan tähän taas mun vinkit, koska tiedän maidon kanssa kamppailusta.

Eli mammateetä luontaistuotekaupasta. Hunajaa joukkoon. Myös sillä on maitoa nostattava vaikutus. Sitten homeopaattinen pulsatilla-helmi. Ja ehkä tärkein luottamus siihen, että kyllä tämä onnistuu. Jos alkaa stressata hirveästi niin sillä on huono vaikutus. Mulla maidontulo alkoi vakiintua ehkä noin neljän kuukauden tienoilla, mutta siihen asti oli yhtä kamppailua. Lopussa kuitenkin kiitos seisoo, toivottavasti.

Luota itseesi ja toivotan onnea!

Vierailija

Jos vauva piti vain parin päivän lakon ja nyt taas alkoi syödä kunnolla, niin uskon, että saat maidontuotannon vielä siitä nostettua entiselleen. Anna vaan vauvan imeä niin usein kuin haluaa ja niin pitkään kuin haluaa. Ja vaihdat vaikka useamman kerran aina syöttökerralla rinnalta toiselle, sieltä kuitenkin aina tulee hiukan lisää maitoa ja se viestii rinnoille, että maitoa tarvitaan lisää. Ja tosiaan, mitä useammin imetät, sitä enemmän se lisää maidontuotantoa. Itselläni maitomäärä voi heitellä tosi paljon päivittäinkin, joten on täysin mahdollista, että maitomäärä kasvaa jo parissa päivässä entiselleen. Tsemppiä.

Vierailija

minä en oo imettäny enää aikoihin kun poika lopetti 5,5 kk ikäsenä...mutta sille kelpas pullokin yhtä hyvin joten en väkisten tyrkyttänyt!!

Mutta tässä yks toimiva vinkki...

Minä otin ihan kaupan ykköskaljaa pullollisen ja jo maito alkoi virtaamaan. siinähän ei ole alkoholia nimeksikään ja sanotaanhan neuvolassakin että saa yhden alkoholillisen siiderinkin joskus ottaa...joten suosittelen...mulla ainakin tissit ihan kovina maidosta tunti pari pullollisen jälkeen!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat