Mitä te teette maksetuille laskuille?

Vierailija

Minä alan pikkuhiljaa kyllästyä tähän paperijätteeseen, kaikki maksetut laskut oon aina säilyttäny ja niitä on kuulkaas kertynyt! Uskaltaako niitä hävittää esim.paperinkeräykseen? Miten muut, säilytättekö vai nakkaatteko heti pois?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

vuotta on se aika joka tulisi säästää. Kolme vuotta on ns. " karhuamisraja" . Jos esim. joku laskusi on kolme vuota ollut maksamatta, eikä siitä ole tullut tämän ajan sisällä yhtään karhua,jolla tuo kolmen vuoden raja olisi uudistunut, voit unohtaa koko asian. Toisinsanoen sinulla ei ole enää maksuvelvollisuutta.

Vierailija

Käytännössä...niin no, ne laskut jää sinne kaappiin huomattavasti pitemmäksi ajaksi=) Mutta ne ovat aina erillään, joten ne on helppo käydä läpi ja heittää roskiin.

Vierailija

siltä varalta että tulee jotain hässäkkää. Koskaan en ole kyllä tarvinnut laskuja jälkikäteen, muuten kun tarkistanut että joku on varmasti maksettu. Senkin kyllä yleensä tarkistan netistä. Kerran mulle on tullut perinnästä kirje jostain laskuista mitä en koskaan ollut edes saanut enkä ollut kyseisestä firmasta mitään edes tilannut!! Onneksi se asia sitten selvisi vaikka eivät meinannu millään perintätoimistossa uskoa että ne laskut eikuulu mulle. Mulle siis tuli heti perintätoimistosta lasku ilman että koskaan oli niitä alkuperäisiä laskuja tullut!

Laskut ja muut viralliset paperit mitä en enää säästä niin poltan. Joskus laitoin roskiin/paperinkeräykseen mutta kuulin että äitini työkaverilta oli kerran tilinauha menny vahingossa roskiin ja jonkun ajan päästä joku hörhö yritti pankissa nostaa tiliä tyhjäksi. Soitivat tietysti onneksi pankista tälle henkilölle että joku on nostamassa hänen tililtä että onko siihen lupa! Mäkin mietin tota mun perintähässäkkää että jospa joku oli löytäny mun tietoja jätepapereista ja niillä tilannut mun nimiin. En tiedä loppujenlopuksi miten semmonen virhe oli sattunut, lopulta vaan perintätoimistossa käskivät mun unohtaa koko jutun.

Vierailija

Laita vaikka Wordiin, jos et muuta keksi. Yhden kuukauden maksut saman otsikon alle.

Sieltä on tarvittaessa helppo hakea haluttu maksu vaikkapa haun avulla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat