Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten isojen perheiden äidit jaksavat?

Vierailija

Minua kiinnostaa tämä aihe kovasti, itellä haaveissa iso perhe. Se mikä pelottaa on oma jaksaminen ja kroppa.. ;) Kun en haluais olla mikään liikkuva läskivuori, mutta tuntuu, että onko muuta mahdollisuutta, jos haluaa yli 4 lasta..?

Tiedättekö pirteitä ja iloisia, hyväkuntoisia isojen perheiden äitejä? Mikä on heidän jaksamisen salaisuus..?

Kommentit (7)

Vierailija

Olen elämääni tyytyväinen lähes 5 kymppinen 7 lapsen äiti, lapset 3-22v.

viimeisimmät sain yli 4 kymppisenä. Jännintä on ollut avioliitto, joka on mennyt läpi taivaat ja helvetit, parasta on ollut viimeset 5 vuotta, ollaan ilmeisesti kypsytty tarpeeksi, ja ollaan toisiamme kohtaan tosi ihania ja tyytyväisiä, turha kukkoilu on jäänyt pois. Ei tässä ehdi lihomaan, ja ruoka tehdään kokonaan itse, kun on kotiäiti aikaa on eri asioihin ihan erilailla, lapsista aina 2 on auttamassa. Vaatteet, kirjat. ym ostetaan kirpparilta, ja eletään ihan ok yhden ihmisen palkalla. Näytän ikäistäni nuoremmalta, johtuu kuulemma raskauksista neljänkymmenen jälkeen, vaikuttaa positiivisesti hormonitoimintaan. Varmaan elän lasteni kautta, mutta tämä on oma valintani, enkä sitä kenellekkään pakolla tuputa.

Vierailija

meillä on suuri perhe ja ihan hoikka ja pirteä olen. Toki tämä on tosi rankkaa, kun mitään tukiverkostoa ei ole olemassa. Omaa aikaa on todella vähän, ja miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa ei ole koskaan. Koko arki on pelkkää perhe-elämää; kotitöitä paljon ja lasten harrastuksiin kuljetuksia joka päivä. Nautin tästä kuitenkin, itselläni on ollut niin yksinäinen lapsuus, olin ainoa lapsi ja vanhemmat ei koskaan kotona.

Vierailija

Kaikki lapset pieniä (heillä kai uskonnollinen vakaumus) ja äiti tosi hoikassa kunnossa siitä huolimatta. Olen salaa ihaillutkin tätä ihmistä. Näyttää onnelliselta elämältä. Ja ihaniahan ne vauvat varmasti aina on, olipa se sitten 1 tai 5 lapsi.

Vierailija

Ja aikas pirteessä kunnossa. Enkä mikään läski... Pojat on nyt 8v, 4v9kk, 3v8kk ja kaksoset 2v8kk.

Aika paljon on luonteesta kiinni tuo elämä. Ja jos tekee monta lasta niin pitää ymmärtää että kotikaan ei aina voi olla ihan vimpan päälle ja on lopetettava " turhien" murehtiminen ja keskityttävä olennaiseen.

Vierailija

ja mielestään ihan pirteä. :) Lapsia 4kpl, 1v-6v, pikkunen kai masussaki toukotoiveena. Myös hoikka olen, se kai on geeneissä. Joku lihoo jo 1 lapsesta, toinen ei vielä yhdeksännestäkään.

Pirteänä haluan pysyä. Siihen auttaa jo oma asenne. Se on tärkeää, että parisuhde toimii, mies arvostaa, on jokin oma harrastus tms. Meille tämä on itsestäänselvä elämäntapa ja onnellisia ollaan. Isompia väsymyksen aaltoja en ole kokenut, mutta sillon tällöin on päiviä, jolloin tuntuu, että kaikki kaatuu päälle. Mutta niin oli jo 1 lapsen kanssa. Tälläisia tuli itsellä mieleen ensimmäisenä..

Ihmiset ja voimavarat on erilaisia.

Uusimmat

Suosituimmat