yksinäinen arki lasten kanssa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Arki tuntuu välillä niin kovin yksinäiseltä. Lasten kanssa tyhjään puistoon, pihapiirissä ei muita lapsiperheitä, mies pitkää pvää töissä. Välillä tämä on niin puuduttavaa...

Kommentit (3)

Vierailija

Yksin viikot,mies vain viikonloppuisin ja lomilla kotona. Minä olen vielä vieraalla paikkakunnalla enkä ole vielä tutustunut kunnolla toisiin äiteihin ja ihmisiin muutenkaan. Joskus ihan ahdistaa kun mietin miten yksin vastaan kaikesta. Maalailen oikein kauhukuvia itselleni että mitäs sitten jos minulle sattuu jotain niin lapset joutuvat kenties olemaan päiväkausia keskenään kun ei oikein ole mitään turvaverkostoa tai hätävarapaikkaa minne he pääsisivät tai soittaisivat. Mies on nimittäin ulkomailla töissä ja suku monen sadan kilometrin päässä.

Pelottaa joskus kamalasti, mutta sitten aina mietin että minun pitäis tehdä asialle jotain ja etsiä seuraa ja tutustua ihmisiin, mutta en ole jaksanut kun lapsia on neljä ja pienin 4kk. Sukulaiset kyllä käyvät aika usein, mutta olen liian paljon yksin.

Vierailija

Olen myös viikot yksin vauvan 4kk kanssa kun mies muualla töissä. Välillä on todella raskasta ja vaan itkettää, mutta välillä päivät kuluvat vauhdilla.

Todelliset ystävät asuvat muualla. Ne, joitten luulin olevan myös jonkin sortin kavereita niin eipä niitä näy vaikka olenkin pyytänyt käymään, kävivät kerran katsomassa kun vauva oli syntynyt, nyt ei seurani kelpaa. En enää vaivaudu pyytämään.

Käydään kaupassa katsomassa ihmisiä, jos sattuisi vaikka joku tuttukin näkymään niin voisi pari sanaa vaihtaa. Masentaa ajoittain vaan sen verran, että masentaa lisää kun joku jolle soittaa ja haluisin tavata niin ei käykään tapaaminen. Tylsää seuraahan tällaiset kotona luuhaavat äidit on kun elämässä ei ole muuta kuin vauva ja jutut luultavasti sen mukaiset. Tuntuu vaan aina siltä, että on vaivaksi muille kun seuraa hinkuu tai jos haluisi päästä joskus vaikka hetkeksi yksin menemään. Onneksi vanhempani käyvät välillä viikolla moikkaamassa.

Vierailija

En tiedä asutko maalla vai kaupungissa, mutta jos et omista autoa, hyppää linkkariin ja menkää vaikka mll:n tai srk:n perhekerhoon tai muuten vaan kaupungille tms. Me asutaan maalla eikä tässäkään ole lähipiirissä kuin serkut 9v ja 11 v. Isompaa kuljetan kuitenkin hoidossa pari kertaa viikossa + muissa kerhoissa. Pikkuisen kanssa olen melkein aina kotona, mutten ainakaan vielä ole tuntenut oloani yksinäiseksi. Joskus ajelemme mummon tykönä tai kaupassa ja tietty kuljetamme siskoa vaikka mihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat