OPISKELEVAT odottajat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

tällä hetkellä tuntuu, että tarvitsisin eniten vertaistukea muilta opiskelevilta odottajilta. Laitetaanko oma ryhmä kasaan? Laittakaa pieni esittely alkuun! Mikäs keksitään nimeksi ryhmälle?

Olen 25-vuotias, mies 26v, tyttö 2v. Raskauteni on ihan alussa, la luultavasti 30.6.06. Opiskelen yliopistossa, ja pakolliset opinnot pitäisi olla olla kesään mennessä tehty. Yritän aloitella gradua.

Näin raskauden alussa pelottaa, mitä muut sanovat, kun teen toisen lapsen kesken opiskelun. Miten saan gradun tehtyä, miten jaksan lasten kanssa pienellä ikäerolla, kun samalla pitäisi opiskella, miten muut suhtautuvat? jne. Jos sinulla on yhtään samanlaisia ajatuksia, tule pinoon mukaan.

t. Liinaharja ja täysin alkuraskaus

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Laskettu aika huhtikuussa, opiskelen nyt toista vuotta yliopistossa suomen kieltä ja kirjallisuutta sekä kasvatustieteitä. Päätettin tehdä lapsi nyt tähän saumaan jo :) Avomiehen kanssa asustelen Turkusessa.

Vierailija

Täällä kohtalotoveri :) Tosin mulla ikää jo mittarissa 31-v. Ekalta ammatiltani olen terveydenhoitaja, ja ehdin olla työelämässä viitisen vuotta, kunnes hain yliopistoon ja pääsin.Tällä hetkellä opinnot hieman yli puolen välin. Esikoinen (nyt 1v9kk) syntyi kesken opintojen ja toisen lapsen la helmikuussa.

Palstalla työ, opiskelu jne... oli ketju aiheesta lapselliset opiskelijat, ja meillä on oma yhteisökin...tervetuloa mukaan!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5334325&p=2&tmode=1&smode=1

Vierailija

Hyvä idea!

Täällä myös yksi opiskelija, joka alkuperäisen lisäksi on myös 25 ja tämän vuoden jälkeen pitäisi yliopistolla olla takana pakolliset opinnot ja gradu sitten edessä. Tämän kakkosen la on 28.4. (29.4. neuvolan mukaan) eli tulossa on vielä opiskeluaikana. Mies vielä 25 puolella, esikoispoika on 3v.

Itse en nähnyt mitään järkeä tehdä paperit valmiiksi ja sitten saada kakkonen perään. Ei olis hyvä juttu työllistymisen vuoksi ja siksi olis kannattanut pitää vaikka papereita sen aikaa vielä yliopistolla sisällä. Ja toisen saaminen vasta työelämään siirryttyä olis ollut jo liian kaukana. Ja oikeestaan eihän tämä lapsen saaminen aina ole mikään järjen asia...

Täällä porskutellaan kohti kevättä...

Vierailija

Heippis!

Ajattelin kommentoida, pinoutumaan en oikein taida enää ehtiä kanssanne. Tsemppiä kaikille opiskeleville mammoille. Mulla siis sellainen tilanne, et gradu oli aika hyvässä hantissa kun jäin töistä pois toukokuun alussa tehdäkseni sen loppuun. Mullahan oli siis paljon aikaa jäljellä... Tein kuitenkin sitä jonkun verran, mutta pääasiallisesti kaikkea höpöä vaan. Ohjaajan kanssa sovittiin, että on tärkeämpää saada gradu valmiiksi kuin muut opinnot. Yksittäisiä kursseja on niin paljon helpompi suorittaa lapsen kanssa kuin keskittyä siihen graduun. Näin tehtiin. Suoritin kesällä kuitenkin jotain 10-15 opintoviikkoa ja itseasiassa huomenna olen menossa vielä yhteen tenttiin!

Viimeisen kaksi kuukautta olen kuitenkin panostanut G:hen enemmän. Sitä on nyt 112 sivua valmiina ja hiukan puuttuu ja tarkistus on kokonaan tekemättä, eikä sillä niin kiire. Ottakaa kaikki kuitenkin huomioon se, että raskaus ei aina suju niin kuin suunnittelee. Mä olen viimeisen viisi viikkoa hypännyt äippäpolin ja neuvolan väliä raskausmyrkytysepäilyn takia. Joka viikko odottanut, että nyt ne arvot on sellaiset, että joudun sairaalaan ja motivaatio ollut todella kateissa.

Tosiaan tsemppiä ja tervettä raskautta kaikille jotka meinaa opiskella loppuun asti!!

Knoppe 39+3

Vierailija

Itse asiassa mietin juuri jotain samanlaista! Meillä siis 2v tyttö ja hän rakastaa olla hoidossa. Hän voisi syyskuussa palata osa-aikaiseen hoitoon ja minä saisin opinnot varmaan jouluun mennessä valmiiksi. Yritän kovasti uskotella itselleni, että päätös vauvasta juuri nyt oli oikea. Nyt tulee kiva ikäero, ja kesävauva kuulostaa ihanalta.

Vierailija

Täällä myös opiskelija! Esikoista odotellaan - suunnitellusti tulossa kesken opintojen :) Mulla nyt noin puolitoista vuotta yliopistossa jäljellä, kevätlukukausi olisi tarkoitus jaksaa olla mukana (la toukokuun puolessa välissä), joten vuosi jäisi vielä suoritettavaa kunhan äitiyslomalta palaan!

Pitkään tätä ratkaisua mietimme, mutta nyt tuntuu juuri oikealta " ajoitukselta" opiskelujenkin puolesta!

Meillä tilanne on se, että mieskin opiskelee vielä, mutta valmistunee siinä äitiysloman aikana. Taloudellinen pärjääminen jonkin verran huolettaa, mutta eiköhän sitä aina jotenkin selviä :)

- Emelia rv n. 11 -

Vierailija

Minäkin opiskelen ja odotan. Pikkukakkosen olisi määrä syntyä kesäkuussa, ja ehdin varmasti hyvin valmistua ennen sitä. Gradu on korjaamista vaille valmis ja kirjallisuustutkielma pitäs tehdä. Tässä vaan esikon (1v8kk) kanssa kotona ollessa ei tahdo hommat edetä. Toivottavasti saan tämän vuoden puolella paperit ulos, niin ehdin vähän aikaa olla työttömänä ennen äippälomaa (jolloin saisin paremman äp-rahan). En viitsi edes yrittää hakea töitä enää ennen äitiyslomaa, kuka ottaa pariksi kuukaudeksi töihin - ei kukaan, varsinkaan meidän alalla. Mutta näin ajateltiin, että on paras, että toinen lapsi ensin ja sitten vasta aletaan miettiä työuraa. Mieskin ehtii valmistua mun ollessa äitiyslomalla, joten varmaan selkiää, mihin päin maalimaa tästä lähdetään =)

Mulla tuo eka vauva muuten viivytti opintoja noin puolella vuodella, vaikka kovasti aioin ja yritin opiskella äippälomallakin. Mutta ei sitä vaan jotenkin osannut hyödyntää sitä, että vauva nukkuu suurimman osan ajasta...

Eggis rv 7+ (?)

Vierailija

Hei vaan kanssasisaret!

Itse opiskelen neljättä vuotta historiaa Jyväskylän yliopistossa. Gradu ja joitakin kursseja puuttuu. Valmistun joskus, en jaksa ottaa paineita, kyllä ne opiskelut odottaa... =)

Meille oli aika selvä ratkaisu tehdä vauva tässä vaiheessa, mies on kuitenkin jo valmistunut ja työelämässä kiinni. Toisaalta myös itse olen halunnut vauvan melko nuorena, ikää löytyy tällä hetkellä 24. Niin ja laskettu aika on huhtikuussa.

Oli todella kiva kuulla, että teitä on muitakin samassa tilanteessa olevia. Vaikka yllättävän paljon ainakin meidän kampusalueella näkyy lapsen saaneita.

Rentouttavaa loppu viikonloppua kaikille! =)

Elliina81 rv 16+0

Vierailija

Olen 19vuotta, onnellisesti naimisissa ja elämä hymyilee. Vauvauutiset oli odotettuja, vaikka joku kai sanois, ettei tuossa vaiheessa voi olla. Mieheni opiskelee myös, vuosia jäljellä molemmilla. Itse aloitin yliopistossa, motivaatio hieman hukassa, kun oma ala vielä haun takana. Kesävauvaa meillä toivotaan, eka vuosi siis sitten ehkä paketissa. Eikä se tunnu nyt tärkeimmältä. Alkuraskaus+syksy nukuttaa ja viikot kuluu lennossa ku päivästä toiseen on jalkojen kannettava.

Kaikesta onnellisuudestani huolimatta sisälläni asuva realisti pistää välillä miettimään ja ehkä pelkäämäänkin, että ei vaan olisi säälittävä ulkopuolisen silmin. Toivon niin, etteivät neuvolassa yritä tunkea yksityiselämääni ' varmistaakseen' , että kyseessä on ' onnellinen' raskaus. Haluaisin vakuuttaa epäilevätkin, että olemme ehkä yksi maailman onnellisimmista perheistä, joiden arki ehkä eroaa ikätovereiden biletyksestä, mutta ei tee silti meistä outoja, säälittäviä tai yksinäisiä. ' Kohtalotovereita' on paljon.

Vierailija

Sadettaja, samalla alalla ollaan! :)

Sadettaja:

Lainaus:

Laskettu aika huhtikuussa, opiskelen nyt toista vuotta yliopistossa suomen kieltä ja kirjallisuutta sekä kasvatustieteitä. Päätettin tehdä lapsi nyt tähän saumaan jo :) Avomiehen kanssa asustelen Turkusessa.

Vierailija

Hei!

Täällä siis myös yksi opiskeleva odottaja ja tänään rv 22+0 menossa. Esikoinen tulossa. Itsellä ikää 25 ja miehellä 28. Opinnot olis himppua vaille valmiit ja toiveissa olisi saada ne loppuun ennen LA, joka on 1.3. Yliopistossa minäkin. Oman alan töitä teen tässä opiskelujen ohella ja samaan työpaikkaan palaan sitten joskus, kunhan äippälomat on ensin pidetty.

Lily & Nappo 22+0

Vierailija

Tänään en ehdi enää kirjoittaa, on silmät ristissä ja tehtävät rästissä ja lähden nukkumaan... Mulla on laskettuaika Vauvan sivujen mukaan 30.6. ja Oulun raskauskiekon mukaan 3.7. En varmaan vielä muutamaan viikkoon edes soittele neuvolaan. Eli ihan alussa minäkin.

Hyvää yötä, pidetään yhteyttä!!

Vierailija

Meidän oppiaineessa yliopistolla muut ovat aika lailla pintaliitäviä. Baarit, miehet, myöhään aamulla nukkuminen ja luennoilta pinnaaminen on osalla mielessä, osa suorittaa opintoja hurjaa vauhtia jo jatko-opinnot mielessä, eikä elämään mahdu muuta. Toisaalta suurin osa on aika nuoria, juuri 20-vuotiaita, ja usein sen ikäisiä ei perheasiat kiinnosta. Mahtavaa, että teistä löytyy kohtalotovereita itselleni!!

Tuntuu, että tulen mahan kasvaessa olemaan ilkeiden juttujen ja ihmettelyn kohde. Vielä kun mies ei ole varma, oliko toisen vauva aika vielä, niin tunnun olevani aika hukassa. Eiköhän se tästä, pitää vain sopeutua ja alkaa iloita. Vauva ei ollut vahinko, mutta shokki kuitenkin, kun tärppäsi heti. Toisaalta " oikea" ystäväpiirini tulee itkemään ilosta uutisen kuultuaan.

Mutta ihanaa, että muut ajattelevat samoin. Me tiedetään, mikä tässä elämässä on tärkeintä! Olen kuitenkin ikionnellinen, että lapsemme saa sisaruksen.

Vierailija

Mulla on ikää muutama vuosi enemmän, mutta ajatukset ovat ihan samat. Melkein aina alle about 28-vuotias ja opiskeleva tuomitaan oudoksi, jos odottaa. On tosiaan ärsyttävää, että muut puhuu pahaa selän takana, tuomitsee ja ihmettelee, eikö ehkäisyä osata käyttää :(.

Löysin esikoisen myötä kokonaan uuden kaveripiirin, joka onkin äärimmäisen tärkeä. He tulevat olemaan onnellisia raskaudestani ja iloitsemaan kanssani täysillä. Opiskelukavereille en viitsi asiasta mitään kertoa, huomaavat kun huomaavat. Esikoista odotin helmi-lokakuun, joten toukokuussa koulun loppuessa kukaan ei vielä huomannut. Syksyllä en mennyt enää kontaktiopetukseen, näin vaan muutamia tenteissä. Koin sen kivana, loppuraskaudesta kun ei tartte enää selitellä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat