Onko KENELLEKÄÄN sanottu että on NORMAALI maha??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kun odotin esikoista, päiviteltiin mun KAUHEEEEN isoa mahaa... ihan jokainen sanoi. Esikoinen olikin iso: 52 cm ja 4280 g vaikka syntyi ennen laskettua aikaa.

Nyt toisen kohdalla mahani onkin isompi mutta jo alusta asti on sanottu että olenko varma että on vain yksi lapsi... ja että on mahtava maha.

Minua kiinnostaisi tietää, että onko ketään sellaista, jolle joku ihminen olisi sanonut että sulla on normaalin kokoinen maha. Vai onko se aina niin että joko sanotaan liian pieneksi tai liian isoksi??

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hei! Esikoiselta mulla meni sf-käyrät millilleen (se oli kyllä huvittavaa:) keskikäyrää pitkin, mutta silti kaikki luuli että mä oon pahimmillaan jopa puoli vuotta pitemmällä kun olin :D En tiedä sitten korostuiko se vaan kun olen lyhyt ja maha oli hassusti pystyssä keskellä :) Tai sitten se johtui siitä kun painoa tuli 27kg ja oli turvotusta, ainakin lopuksi. Ihmiset katsoi suurinpiirtein säälien ;)

T:Moonagirl rv 4+3

Vierailija

.. ja tosiaan ärsyttää, että kaikilla tuntuu olevan oikeus kommentoida mahaa, tai yleensäkin ulkonäköä jollain tavalla. Mukavat kommentit on tietenkin mukavia kuulla, mutta kun arvostelua tulee laidasta laitaan. Ja aina maha on liian pieni tai liian suuri.

Olkaamme ylpeitä masuistamme!

rv 26+4

Vierailija

Enimmäkseen tulee näitä " onpa suuri" tai " onpa pieni" kommentteja. Mutta yksi (vieläpä lapseton) kaverini näki mut eka kertaa raskaana hiljattain eikä tiennyt vauvauutisesta aiemmin. Hän katsoi mahaani ja arvioi: " tuo varmaankin syntyy tammi-helmikuun vaihteessa" . Oikein meni, LA 25.1.! :) Miten muuten tämän voisi tulkita kuin että hänen mielestään mahani oli normaali niille viikoille. :)

Lene rv 27+1

Vierailija

... kaikkien mielestä maha on joko liian suuri ja siitä sitten vedetään nämä kaksos/kolmosepäilyt. En ihan kaikille viitsi selittää että lääkäri sanoi että yhden vauvan kohtu ja yksi vauva kun sitten tulee seuraavaksi tarina siitä kuinka toinen vauva on sitten piilossa toisen takana... (joo en kiellä etteikö niin voisi käydä mutta vedän hartaasti ristin seinään jos mulla on kaks vauvaa masussa). Toinen ääripää on nämä " voi mulla oli näiiiiiiiin iso maha" -kehuskelija akat joiden mielestä et ole mitään jos et ole kärsinyt isosta mahasta. Tänään hississä yks työkaveri " ihaili" mun 16+3 mahaa ja tokas että hänen siskollaan on maha näin iso ja näytti siis jotain valtavaa tynnyrikaarta. Kysyin että koskas siskolla on la ja sanoi et 4 viikon päästä.. Mä tokasin että mulla on 9.4 että taidan olla vielä normaalin rajoissa =)

Nauttikaa kaikki masuistanne! Normaaleja ollaan koko sakki!

Annu

Vierailija

Miulle vielä masun koon ja sen montako on tulossa kommenttien päälle arvostellaan et kyl toi nyt on tyttömaha jne..

kaks poikaa niin ihmiset saa tästä jotenkin eri näkösen mahan ku kahdella edellisellä kerralla vaikkei tässä mitn eroa olekkaan ;)

Joku kuukausi sitten sain muuten kommentin et voishan siulla olla jo isompi maha kun on noin paljon rv ja kolmas jo tulossa mut se on jäänykkin ainokaiseksi..

Et täällä myös näin..

-Anu kera lasten ja rv34

Vierailija

Mahani on esikoisen kohdalla ja nyt kasvanut tasaisesti keskikäyrillä, mutta... Hassua, että näin tän ketjun just tänään kun noin tunti sitten valitin miehelleni etten jaksa enää kuunnella mieleipiteitä mahani koosta. Musta se on ihana ja kaunis ja olen todella ylpeä siitä! Piilottaako tätä pitäisi että sais olla rauhassa :(

En varmasti enää ikinä kommentoi kenenkään mahan KOKOA, sanon vaan kuinka ihanalta näyttää!

Täplä ja Pyry 27+2

Vierailija

Itse olen joutunut kuuntelemaan kommentteja masuni pienyydestä:

- Kun rv. 20 ilmoitin pomolleni raskaudestani, niin hän sanoi ettei voi uskoa asiaa ennen kuin näkee UÄ-kuvat koska masuakaan ei ole

- Yksi työkaveri viime viikolla (rv.30) kyseli sitä ja tätä raskaudestani ja viimeksi tokaisi että kun ei vielä näy mihinkään.

- Eräs kaverini vertasi mahaani toisen ystävänsä mahaan ja kertoi minulle että mahani on 3 kk kaverinsa mahaa jäljessä kokonsa puolesta

Vastaavia kommentteja kun kuuntelee lähes päivittäin niin alkaa sitä itsekin jo masun koosta huolestua, onko se oikeasti poikkeuksellisen pieni. Onneksi oma mies jaksaa joka ilta ihmetellä hänen mielestään jo valtavan suurta masua. Terkkarikin jaksaa kannustaa positiivisesti, sf-mitta kun on normaali ja kasvu tasaista, kaikilla masu ei vaan näy samalla tavalla. Muutama hyvä ystävä on kehunut olevani " kauniisti raskaana" ja " kauniin pyöreää masuani" . Näistä positiivisista kommenteista huolimatta jää ensisynnyttäjää helposti mietityttämään asiat. Niimpä minä siis kävin yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa vaavi kasvun saadakseni mielenrauhan ikäviltä kommenteilta.

Mitäköhän sitä keksis ihmisille vastineeksi niiden typerille kommenteille? Ideoita?

Vierailija

Lillen-78:

Lainaus:

Mitäköhän sitä keksis ihmisille vastineeksi niiden typerille kommenteille? Ideoita?

Mulle tuli yksi kollega kommentoimaan, että onpa sinulla pieni maha viikkoihin nähden. Sanoin nauraen, että jokaisella tuntuu olevan siitä asiasta oma mielipide, osasta se on iso ja osasta pieni. Minusta tuo oli aika hyvä vastaus, koska se pitää paikkansa, ja sen voi sanoa huumorilla toista loukkaamatta.

Lene rv 27+2

Vierailija

Olisi ihanaa kuulla lauseita,että " onpa sulla somasti pyöristynyt masu" tai että onpa ihana maha! Mutta työkaverit päivittelee ja voivottelee ja sanoo,että tuskinpa menee tammikuulle kun on jo noin iso maha! Ja samaa kaikki muutkin. Että esikoiselta oli paaaaljon pienempi maha ( ihan kun joku muistaisi 9 vuoden taakse vielä jotain ;-)).

Kuitenkin menen himpun verran keskikäyrän yläpuolella SF mittauksen mukaan, painoa tullut rv 29 6 kg ja kaikki suurimmaksi osaksi tohon vyötärölle. Eikä musta tää maha mikään valtava ole, ihan normaalin kokoinen..

Mami + vauveli 29 vkolla

Vierailija

On alusta asti ollut päivittelyä mahan pienuudesta. Se tuntuu ikävältä. Varsinkin kun odottaa esikoista, ja muutenkin kaikki tuntuu niin uudelta ja epävarmalta ja kaikista asioista stressaa ihan hirveästi. Ja sitten joku tulee, ja sanoo, että " onkohan sulla tuolla mahassa vauvaa ollenkaan?" (Näin kävi, kun olin viidennen kuukauden tietämillä). Neuvolantäti on ainoa, joka on kehunut mahaa hienoksi :>

Ja toinen asia, joka ärsyttää äärettömän paljon, on juuri se ihmisten " oikeus tuijottaa" . Ei siinä mitään, että katsotaan ja vaikkapa hymyillään, mutta itse olen törmännyt hyvin paljon suoranaiseen " mulkoiluun" ja kauhisteluun. Johtunee siitä, että iältäni olen vasta 20, ja näytän varmasti vielä nuoremmalta (ainakin monet sanovat.) Viime aikoina mulkoilu on alkanut ärsyttää sen verran, että pahimmille mulkoilijoille olen vain antanut samanlaisen tiukan " mulkaisun" takaisin. :) Lienekkö tämäkään mitenkään kypsää, mutta ainakin tulee itselle vähän parempi mieli. :)

Vierailija

jotakin sellaista (en muista sanoja tarkkaan), joka oli ehkä tulkittavissa, että mahani on ihan normaalikokoinen, ei iso eikä pienikään.

(Sain muuten selville, että mieheni ei ole ollutkaan syntyessään kovin pieni (kuten olin jostain kuvitellut), vaan reilusti yli 4-kiloinen. Nyt tämä oma vauva on yläkäyrillä, joten hirvittää miten iso siitä tuleekaan.)

En ole muutenkaan saanut hirveästi kommentteja mahan koosta, silloin kun se alkoi selvemmin näkymään kommentoitiin vaan että nythän se näkyy jo ja yksi totesi sen poikamahaksi. Tänään yksi työkaveri kyllä sanoi että kävelen jo kuin ankka ;o)

Olivera 26+3

Vierailija

SnowApple:

Lainaus:

Hassua ja rasittavaa on kuitenkin se, että melkoisella osalla ulkopuolisista tuntuu olevan oikeus lausua jonkinlainen kommentti raskaana olevan masusta. Hmm.

Uimahallissa käydessäni tosi moni antaa kommenttiaan, on pientä ja isoo. Joskus jopa valtavaa. Minusta mun maha on hieno. Mutta sit, kun vavi on syntynyt niin se loppu ihraläjä ei sitten mitenkään mairitteleva olekaan.

Anoppi totesi mun olevan hirvittävän lihavan. Itse kuulema ei ole ollut lihava edes silloin kun lapsensa ovat syntyneet ja heti on palautunutkin entiselleen. No niin tuo on paljon hoikemmassa kunnossa kuin minä konsanaan. Ei voi mitään.

Vierailija

Helpottavaa että muillakin on samanlaisia kokemuksia. Minun mahani on yleensä liian pieni.

Kai tuo on sellaista small talkia, jonka ihmiset ajattelevat olevan harmitonta ja mukavaa. Kun saman kommentin saa kuulla joka toinen päivä tai parhaimmillaan monta kertaa päivässä niin alkaa vähitellen ottaa pattiin. Lenen ehdotus oli hyvä kommentiksi, paitsi että minun mahani ei ole kenekään mielestä iso :-( Onneksi se kasvaa keskikäyrän yläpuolella, niin en ole yhtään huolissani. Kai vauva mahtuu hyvin lantioon kun olen pitkäselkäinen ja hoikka. Eiköhän tuo koko riipu paljon äidin ruumiinrakenteesta.

Mukavimpia on tosiaan kommentit upeasta ja hienosta mahasta.

Frida75 ja maha rv 28+5

Vierailija

kenenkään mahan kokoa. Munkin maha on iso. Rv 33 ja sf 37. Kaikki edessä, perinteinen " poikamaha" . Ja kyllähän sitä onkin kommentoitu. Pitäisi kai kysyä, että millainenhan maha teistä olisi sopiva? Jaahas, mitähän minun pitäisi tehdä, jotta mahani vastaisi toiveitanne? En tiedä, miten niin monet puolituntemattomat katsovat, että on ok kommentoida odottavaa äitiä. Eli siis normaaliksi ei ole kukaan sanonut, onneksi jotkut kauniiksi ja ihanaksi yms. Siitä tuskin kukaan loukkaantuu :o)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat