Keskiviikkoa HUHTIKSET

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt oon taas niin kauan ollu ihan paitsiossa kaikista huhtisten ja koko vauva-sivujen jutuista, että pikaisesti on pakko ilmoittaa, että täällä yhä ollaan menossa mukana! En tiedä mikä muka on ollu niin aikaa vievää puuhaa viime aikoina kun en oo edes lukenu palstoja moneen päivään. No, mut pitää koittaa ottaa taas se aika jostain, kun huomaan kuitenkin, että kaipaan muiden juttuja ja ajatuksia.

Me alotettiin lauantaina perunan maistelu eikä oikeen meinennu upota mut eilen kun tajusin laittaa keitinvettä oman maidon sijasta, niin johan kelpas! Aleksi ilmeisesti on niitä maito maitona ja peruna perunana poikia.

Eka korvatulehdus oli pari viikkoa sitten ja jälkitarkastus pitäis tilata pikapuoliin. Toivottavasti on parantunu eikä tuu uusia!

Nyt leikkimään, moi!

D ja puolivuotias A

Vierailija

Eilen ei ehtinyt pinoutua, esikoisella on vieläkin kuumetta, tosin nyt se on jo laskemaan päin. Välillä sitä ei ole ollenkaan. Anton on nuhainen, kuumetta ei ole vielä ainakaan ollut. Mallu kyseli, milloin lääkäriin, Antonin kanssa menisin 3 päivän jälkeen. Vanhemman lapsen kanssa kunnosta riippuen. Esikoisen kanssa ei olla menty lääkäriin, koska hän voi hyvin, ja kuume on laskemassa. Jos kuume nousee tosi korkeaksi, tai lapsi voi todella huonosti, nin heti lääkäriin. Ottikohan tuosta kukaan selvää.

Meillä näkyy se, ettei olla oltu tällä viikolla ulkona, esikoinen hyppii seinille ja Anton kitisee kokoajan, kun ei ole sylissä. Ihan hetken hän viihtyy lattialla. Viime yö meni paremmin, kahtena aikaisempana yönä olen herännyt 14 kertaa yhteensä. Aika kiva olo on, kun heräämiset yhdistää omaan flunssaan. Viime yönä herättiin vain 3 kertaa.

Laitan tästä vielä aloituksen, mutta ollaankos järjestämässä uutta huhtisten tapaamista, kuun ensimmäinen tiistai häämöttää ensi viikolla?

Nyt alkaa kitinä voimistua, täytyy mennä!

T:Mareila+Anton

Vierailija

Mekin pian muutetaan täältä D' dorf citystä landelle... Itse ei myöskään tule tippaakaan ikävä näitä hemmetin pakokaasuja ja 8-kaistaisia tienylityksiä mutta voihan se aluksi hassulta tuntua. Kuitenkin uskon että lapsille parempi paikka tuo meidän uusi, nyt ei paljoa huvita antaa esikosen tulla yksin koulusta tai mennä ulos jne. Vaikka ihan turvallista täällä muuten on.

Vierailija

Laitoin tuossa oman aloituksenkin jo eroahdistuksesta, onko teillä kenelläkään vielä siitä viitteitä? Joskus tuntuu että meillä olisi jo sellaista kun poika ei meinaa viihtyä muualla kuin sylissä ja herää joskus öisin itkien tarkistamaan onko äiti lähellä. Mutta kun joku sanoi, että se tulee yleensä vasta 8-9 kk iässä niin epäilen onko sittenkään. Kaiken lisäksi poika tuijottaa minua jos on jonkun toisen sylissä, ihan kuin miettisi tuohon eroahdistukseen liittyen että mitä, onko äiti muka erillinen olento?

Joka tapauksessa meidän yöt on tosi levottomia ja päiväunetkin on lyhentyneet vajaan tunnin mittaisiksi. Yksi hyvä puoli sentään: poika herää nykyään vasta noin 7.30 eikä enää kuuden aikoihin kuten ennen. Nukkumaan hän menee 19-21 välillä.

Muuten on mennyt kivasti, soseet ja kaurapuuro uppoaa hyvin (paitsi makeat), lihaa annetaan varmaan tällä viikolla ekaa kertaa.

Teillä on ollut kaikenlaisia keskusteluja viime aikoina joita en tietenkään enää muista. Turvakaukalonkysymys muistui mieleen, meillä on Britaxin malli joka käy vastasyntyneestä lähtien muistaakseni 13 kiloon asti eli aika kauan. Mutta jos nyt saisin tällä kokemuksella valita uudestaan, niin ottaisin varmaan sen Gracon mallin jonka saa kätevästi rattaisiin, mikäli se vain olisi turvallinen. Tuo meidän malli on tosi turvallinen mutta painava.

Hyh kun ei huvittaisi mennä ulos, nämä ekat pakkaset tuntuu niin hyytävän kylmiltä. Mutta kai se on pakko.

Vierailija

Täällä käy kamala tuuli ja on kylmä vaikka ei pakkasta olekkaan. Pakko oli mennä aamulla kauppaan ja huh kun oli lumessa ja tuulessa raskasta työntää vaunuja. Ehkä haba kasvaa tässä talven mittaan.

Kiiamaria: Mä olen miettinyt samaa erohommaa. Tosin meillä viihtyy kyllä lattialla, mutta toi uni asia on samanmoista. Päiväunet on olleet tosi huonoja, mutta jos otan viereen niin nukahtaa takas heti. Omaan sänkyyn en ole mutamaan päivään saanut kun 30-50min ajaksi. Kuitenkin on vieressä nukkunut tunninkin lisää.En tiä,

toisaalta tytölle on tulossa varmaan 4 hammasta samalla kertaa, koko yläleuka on ihan pullea ja valkoinen, yksi on jo läpikin.

Yöt on suht hyvin menny, mutta nukahtaminen on vaikeeta.

Mä mietin että kun on toi liike ja tutkiminen tullut kuvioon niin on varmaan havainnut että on erillinen olento ja ehkä se pelottaa/ hämmästyttää.

Mä kävin eilen hankkiin syöttötuolin, sellasen Tripp Trapp. Tänään sit testattiin aamulla kun syötiin. Ihmeen hyvin meni ja istu yllättävän hyvin. Päivällä sit uudelleen ja näytti edelleen viihtyvän.

Eipä ole mikään makoileva vauva enää....haikeeta!

Kirpeetä päivää!

S ja S5.4.

Vierailija

Hei vain täältä keskeltä eipä paljon mitään! Meidän tyttö tuskin tulee ymmärtämään meidän muuttopäätöstä teini-iässä, mutta ainakaan syksyn loskakelejä ja ruuhkia ei pk-seudulta tule ikävä. Kyllähän tässä varmaan aikansa ottaa ennen kuin taas tottuu asumaan näin pienessä kylässä. On vähän surrealistinen olo edelleen, tuntuu kuin ois jossain mökkilomalla eikä kotonaan ollenkaan.

Siivoomista ja sen semmosta riittää vielä pitkään. Ehkä joskus parin viikon päästä on tää asuntokin sellasessa kunnossa että voi ruveta tuntemaan olonsa kotoisaksi.

Tän muuttohässäkän keskellä kävi tänään vähän hassusti... Oltiin lähdössä kauppaan ja aloin vielä viime hetkellä puhdistamaan räkiä tytön nenästä. Otin keittosuolatipat, tipautin niitä tytön nenään, vähän ihmettelin miten se niin pärski, imaisin pehmitetyt kökkänät pois ja eikun menoksi. No, kotiin tullessa huomasin että nenään olikin mennyt Jekovittia!!! Oho...

Nyt loppuu likalta hermot, joten moi ja pikaisia paranemisia kaikille flunssasta kärsiville.

Vierailija

Huomentapäivää!

No, enpä oo itsekkään ollut kovin aktiivinen nyt lähiaikoina, niin se siitä..

Viime yö meni heräillessä. Miia nukahti jo 8 maissa ekan kerran ja sit 9 jälkeen heräs, 10 jälkeen kävin nukuttamassa uudelleen. Sit oltiin miehen kans menossa nukkumaan siinä vähän ennen 12 yöllä, niin tyttö heräs ja alkoi huutamaan. Pakkohan se oli ottaa tyttö keskeen, kun ei muuten rauhoittunut ja arvasin etten saa sit nukutuksi koko yönä kunnolla. Mielestäni ei ollut samanlaista huutoa kuin muutama ilta siten, kun tytölle pukkasi ekan hampaan! Nyt on siis alhaalla oikealla puolella edessä pienen pieni hampaan alku, jolla on kiva rouskia jo milloin käteen(siis joko äidin tai isin..), milloin mihinkin kiinni:)

Tänään on meillä neuvola, toivottavasti mies saa talvirenkaat vaihdettua eikä palelluta itseään. Lumi tuli yllättäen, yks aamu vaan herättiin ja katsottiin, et kappas, on tullut lunta. Ja pakkasta on kans, tänään kyllä vähemmän kuin eilen.

Semmoinen asia on tullut mieleen, kun jotkut teistä sanovat että menkat alkoi yms..Niin, millaista ehkäisyä käytätte/käytättekö mitään, kun kerta menkat noin vain tulee? Mulla on käytössä Cerazette-pillerit, eikä oo tullut menkkoja koko aikana..Voipi olla tyhmä kysymys, mut kysympä kuitenkin..

Pitää lähteä jotain ruokaa laittamaan kun Miiakin nukahti ja sit valmistautumaan neuvolareissuun..

-Milenna ja Miia s.27.4-

Vierailija

Laura nukahti äsken (22.30) ITSEKSEEN meidän sängylle. Tätä ennen, jo ysin maissa rupesin laittamaan häntä nukkumaan. Ollaan tällä viikolla ruvettu yrittämään sitä, ettei tyttö nukahtaisi tissille vaan ruokailun jälkeen laitetaan omaan sänkyyn odottelemaan unta. Jos (ja kun) alkaa itkeä, mennään ja rauhoitellaan sylissä... ja uudelleen ... ja uudelleen .... ja uudelleen.... ja uudelleen...ja uudelleen............

Tänä iltana olin toistanut edellisen kuvion valehtelematta varmaan 10 kertaa ja itku vaan yltyi joka kerta. En enää jaksanut hiiviskellä pimeässä makuuhuoneessamme, vaan tultiin ulos ja peilin ääreen (saa yleensä tytön hyvälle tuulelle). Laura virkistyi ihanasta peilikuvastaan, eikä enää väsyttänyt yhtään. Ajattelin että hohhoijaa, kaipa se sitten joskus nukahtaa ja ollaan nyt sitten hereillä. Palattiin meidän sängylle köllöttelemään, Laura siinä jumppaili, pärisytteli, kiljahteli ja naureskeli iloisena. Oli kyllä ihana tuokio! Ja SITTEN tyttö kääntyikin itsekseen kyljelleen, pisti peukalon suuhun, toisti vähän aikaa kaikkia osaamiaan äänteitä (aaaaa, raaaa, iaaaaa, iyyyy...) ja NUKAHTI niine hyvineen.

Ja jälleen kerran äiti on ymmällään. Mutta tyytyväinen.

Muutenkin meille kuuluu ihan mukavaa. Vakioaiheeni päiväunet sujuvat paljon paremmin kuin vaikka kuukausi-pari sitten. Laura nukkuu ne ulkona joko parvekkeella tai sitten rattaissa kävelyllä, ja myös nukahtaa nykyisin helposti. Olen tosi onnellinen tästä käänteestä! Öisin Laura herää keskimäärin kolmen tunnin välein, ja toistaiseksi olen edelleen joka kerta imettänyt. Ei sillä varmaankaan voi aina olla nälkä, mutta meillä voimat eivät ole vielä riittäneet muuhun yön pimeydessä!

Perjantaina oltiin mieheni kanssa Nightwishin keikalla, oli upeaa!! Sunnuntain uutinen Tarjan erottamisesta olikin sitten aika paukku. Harvoin mikään viihdemaailman uutinen saa mietteitä sekaisin koko päiväksi.

Mareila, mäkin huomasin vasta tänään, että ensi tiistai onkin jo marraskuun eka päivä! Soitan huomenna sinne kahvilaan, varaan pöydän ja laitan tänne viestiä tapaamisesta.

Nyt hyvää yötä kaikille, voimia flunssaisiin koteihin ja onnea Errj:lle perheineen uuteen kotiin!

t. Sanna

Vierailija

varo vaa kent!

Ite eile koputtelin ku Kaapol ei oo ollu kertaakaa mitää flunssaa ja arvannette kuinka kävi?!

Nyt sitte silmätki vuotaa vettä kilpaa nenän rään vuotamisen kaa.

Voi toista....eikä nukkuminenkaa maistu ku pienissä pätkissä.

Juu...kuuluu just nyt täl hetkel taas tollane pieni pätkä päättyneen...eli äiti paikalle ja heti!

toipumisia kaikille muille nuhiksille!

köhäinen ryhis ja vuotava Kaapo :)

Vierailija

Mulla myös cerazettet eikä menkkoja. Ei mulla kyllä menkat alkaneet edellistenkään lasten kohdalla kun vasta 10 kk synnytyksestä, sillon en käyttänyt ehkäsyä. Lääkäri sanoi että kun käyttää cerazetteja (imetti tai ei) niin kuukautiset hyvin monilla käyttäjillä jää kokonaan pois.

Ei mitään uutta tänään, paitsi että esikoinen ja mies on kipeenä eli mä oon viihdyttänyt pieniä että talossa olis jonkinlainen rauha... Kolme tuntii oltiin ulkona. Kop,kop, ihanaa että meillä ei kukaan lapsista ole koko ekana vuotena ollut lähes yhtään kipeenä, ihan pikkunuhia lukuunottamatta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat