Kelan äippäpapereista???

Vierailija

Täytin äitiyspäivärahahakemukset yms. Ne kuitenkin on kai vailla päätöstä siihen saakka kunnes äitiysloma alkaa ja työt loppuu ja saan kaikki palkkatiedot ym. vietyä Kelalle. Tuleeko Kelalta kuitenkin aiemmin kirje tms. jossa kerrotaan, että minä päivänä äitiysloma sitten virallisesti alkaa ja saanko äitiyspakkausta ennen päätöksiä?? Jos joku ystävällinen osais kertoo, ni olisin todella onnellinen. Kiitos!!

Kommentit (5)

Vierailija

Olen kuukauden töissä vakityöpaikassani ennen ä-loman alkua, eli vasta oltuani tuon kk töissä vien palkkatiedot kelaan ja siinä vaiheessa siis ä-loma jo alkanut. Mutta saankohan jotain päätöksiä esim. äitiysavustuksesta jo aiemmin....?

Vierailija

Nykyään on mahdollista saada äippärahat myös yhden kk:n tulojen perusteella, jos työsuhde olisi jatkunut vielä 6kk vähintään ilman äippälomaa.

Siksi tätä kyselen, kun tuntuu että ne ei tästä uudesta asiasta kelassa mitään osaa sanoa. Jos jollakulla olisi ihan käytännön kokemusta jo?

Vierailija

Eikös ne päivärahat lasketa viime vuoden (2004) verotietojen perusteella. Tai viimeisen puolen vuoden palkkatulojen, jos nousua yli 20 %. Itse sain n. 1,5 kk etukäteen tiedon lomasta. Äippäpakkaus tais tulla n. 2-3 kk ennen h-hetkeä. Siitäkin tuli Kelalta ilmoitus erikseen, että sellainen on myönnetty. Kannattaisi varmaan kysellä Kelasta, jollei ala kuulumaan.

t. Minna25

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat