Olet mitä syöt- ohjelmasta!

Vierailija

Muuten hyvä ohjelmaidea on pilattu sillä, että niin raavaista miehistä kuin naisistakin yritetään kasvissyöjiä!

Aina siinä kohtaan kun näytetään siinä pöydässä se terveellisempi osio, miten jatkossa syödä, niin kasviksia ja hedelmiä on joka lähtöön, mutta ainut liha mitä siinä näkyy on 2 %-leivänpäällis-kinkku, tai kalkkuna!

Tiedän kyllä, että kun pudottaa painoa, niin pääpaino on kasviksissa, hedelmissä ja marjoissa, mutta miksi tuosta ohjelmasta puuttuu terveelliset kala, kana ja vähärasvaiset liharuuat?

Liha on monesti korvattu jopllaain soijapalleroilla..

Onko muut kiinnittäneet huomion tuohon seikkaan?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

siis jos täällä nyt on niitä jotka eivät syö kasviksia niin millainen olo teillä oikeasti on?

en halua ilkeillä tai mitään,olenhan itse teitä lihavampi,mutta silti ihmettelen miten ta saatatte?eikö teillä tule oksettava olo?

ja jos vielä voitte selittää miksi ette syö?

sehän on vaikeaa,niin monessa hyvässä ruoassa on suurin osa kasviksia.

Vierailija

Proteiineistahan PITÄÄ pitää huolta laihdutettaessa, muuten menee lihastakin. Senpä vuoksi ne siinä laihtuvatkin 8 viikossa niin paljon (siis osa), kun puputtavat kaninruokaa eivätkä proteiinia. Lihasta menee että suhina käy :(

Vierailija

http://www.mtv3.fi/oletmitasyot/ Palautetta voi jättää sivun alalaidan linkillä.

Olen itse elänyt useita kuukausia ilman kasviksia, lähes pelkällä pullalla, teellä, karkeilla ja suklaalla. Olo oli tietysti hirveä, kun verensokeri pomppi ylös-alas ja se lisäsi masennusta. Muutenkin elämässäni on ollut kausia, jolloin kasvikset eivät ole kuuluneet ruokavaliooni. Hyvin olen silti pärjännyt, täytin aina vatsani lihalla ja perunalla/riisillä ja maukkailla voileivillä, joissa juustoa ja kinkkua päällä. Pelkkää makkaralinjaa en siis ole noudattanut, mutta tokihan sellaiset rekkamiehen eväät ovat ihan normaaleja raavaan suomalaisen miehen pöperöitä!

Vierailija

Se Ravitsemus-täti ei ikinä mainitse lihaa, muuta kuin just noissa leivänpäällisissä!

Ja tuon ohjelman tarkoitus ilmeisesti kuitenkin on, että tuota ravitsemuslinjaa jatkettaisiin läpi elämän.

Liharuokavinkkejä haluaisin kuulla kyllä enempi!

Vierailija

suuria painonpudotuksia. Ajattelevat, että kahdeksan viikkoa ihminen jaksaa tuollaisellakin, kun on kamerat seuraamassa tilannetta. Sen jälkeisellä tilanteellahan ei ohjelmantekijöille ole mitään väliä, lihokoot takaisin, jos eivät itse osaa valita ruokiaan.

Vierailija

että miten ne ihmiset ovat tulleet toimeen niin pienillä kasvismäärillä aiemmin.onkohan se lavastusta?

minä olen tosi läski,mutta kyllä se" puoli kiloa päivässä" menee joka päivä,muuten tulisi huono olo.oksettaa katsoakin siitä siiderin/oluen ja jauhomakkaroiden määrää.

syökö joku oikeasti niin vähävihanneksista ruokaa?

millainen olo teillä on yleensä?

Vierailija

että heidät määrätään aluksi varsin kurinalaiselle ruokavaliolle, jonka onnistumisen takeena on se, että kehitystä seurataan televisiossa. Jos ylipainoa on reippaasti, voidaan hyvin aloittaa reippaalla miinuskalorikuurilla, jossa proteiinia on vain 1 g / painokilo. Niukkaproteiinisuus on myös erittäin tärkeää, mikäli laihduttaja kärsii diabeteksestä. Ohjelman osallistujien päivittäinen energiamäärä on ollut keskimäärin 1600 kcal, eli millään vlcd-linjalla ei olla.

Ohjelmassa ei myöskään näytetä ihan kaikkea. Nykytietämyksen valossa proteiinipitoinen ravinto pyritään sijoittamaan iltaruokailuihin, koska elimistö hyödyntää levossa hiilihydraatteja eri tavalla kuin silloin, kun elimistö työskentelee. Voi siis olla, että merkittävä osa päivän proteiinista sijoittuu näiden laihduttajien ohjelmassa iltapuolelle, kun taas kuvatut ateriat ovat olleet pääsääntöisesti lounaita.

Olen itsekin ihmetellyt eläinproteiinin pientä osuutta, mutta arvelen, että sen syynä on 1 g / painokilo -suositus. Tavalliselle, niukemmin ylipainoiselle ja terveelle laihduttajalle suositellaan toisenlaisia määriä (1,5 - 2 g). Alussa esiteltävän " herkkupöydän" kasvispainotteisuuden takana saattaa olla ohjelman ruokastylisti.

Vierailija

määrää niille niin suuret muutokset ruokavalioihin, ettei takuulla kukaan jaksa noudattaa. Vähempikin muutos alkuun riittäis, eikä kaikesta hyvästä voi luopua ja korvata sellerillä.Takuulla tulee repsahduksia nopeesti.

Vierailija

mitään vihanneksia, salaattia ei juuri ikinä (paitsi sitten kun oppivat ostamaan minun takiani..). Peruna oli ehkä ainoa kasvis mitä käytettiin, ja porkkanaa johonkin keittoon tms. Mutta ei leivän päälle mitään tomaattia, kurkkua tai salaattia. Appi on aika lihava, mutta anoppi ei, tosin kyllä siihenkin alkaa pikkuhiljaa liikkumattomuus ja huono ruoka tarttua.

Mulla oli aluksi hiukan vaikeuksia syödä siellä, kun tarjolla oli esim. sianlihaa, kerma-homejuustokastiketta ja makaroonia, kaikissa vielä törkeästi suolaa, ja sitä vielä lisätään varmuuden vuoksi lautaselle. Jossain vaiheessa toin aina tullessani vähän kasviksia ikään kuin tuliaiseksi muun tavaran ohessa, sitten alkoi vähän salaattiakin ilmestyä pöytään. Lisäksi tietysti alkoholia kuluu viikonloppuisin eilisen miehen malliin. Saa nähdä, kuinka pitkäikäistä porukka on.

Vierailija

Minäkin siis reilusti ylipainoinen mutta kasviksia/hedelmiä/marjoja menee kyllä reippaasti se puoli kiloa per päivä!

Kyllä osa täytyy olla lavastusta, eihän kukaan voi ahmia niin tolkutonta roskaruokaa päivästä-viikosta-kuukaudesta toiseen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat