Käytättekö kenkiä kävelemään opettelussa??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Käytättekö kenkiä pikkuisellanne kun hän alkaa opettelemaan kävelyä, sisällä siis. Itse en ole käyttänyt enkä edes ajatellut käyttää mutta neuvolasta sanottiin että kenkiä tulisi käyttää kun pikkuinen ei vielä osaa hallita nilkkojaan. Olen ollut siinä uskossa että kenkien käyttämistä tulisi välttää ettei pienen jalka " opi laiskaksi" vaan vahvistuisi ja että paras vaihtoehto olisi tossut/sukat joissa luistamaton pohja. Miten te olette asian ratkaisseet?

Kommentit (2)

Vierailija

Olen antanut itseni ymmärtää, että jalkojen lihaksiston kehittymisen kannalta on paras antaa vauvan harjoitella askellusta ilman kenkiä. Käsittääkseni kenkiä suositellaan silloin jos on ongelmia varvistamisen tms. kanssa.

Vierailija

näin minä olen asian ymmärtänyt että kengät tarvitaan vain ulos ja näin meillä ainakin toimittiin. Sisällä olisi suositeltavaa antaa lapsen olla vaikka paljain jaloin, se on parasta treeniä jalkapohjan lihaksille. Jos lattiat on niin kylmät että se ei ole mahdollista niin sitten esim. jarrusukat jalkaan... Meillä oli se onnellinen tilanne että kävelemään opettelu tapahtui kesällä jolloin sai huoletta kävellä jopa takapihalla paljain jaloin...

Tuo taitaa olla aika vanhanaikainen ohje että sisälläkin pitäisi kengät olla jalassa...

-minskuliina

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat