Oletteko maistaneet Jekovit-tippoja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihmettelin, kun jotkut ovat kertoneet, että vauvat pitävät näistä D-vitamiini tipoista. Meidän neiti (kohta 3kk) kuitenkin irvistää, kun yritän tippoja suuhun laittaa. Sama juttu Devitol-tippojen kanssa. Maistoin itse tippoja ja hyi... Devitol-tipat maistuu kalanmaksaöljylle, mutta Jekovit-tipat vielä pahemmalle! Paha maku jäi suuhun vielä pitkäksi aikaa! Tuntuu aivan kidutukselta näitä tippoja antaa. Kuinkahan olisi niiden DEE-tippojen kanssa, nekin kuulemma maistuvat hyvältä? Kuinka muiden vauvoille tipat maistuu?

Kommentit (12)

Vierailija

... ja karvaan makuista on, huh. maku jäi suuhun pitkäksi aikaa. 2kk vaavi hieman irvistelee tippoja, mutta alas menee yhdessä maitotippojen kanssa. Päädyin jekovittiin kun kuulemma siitä toisesta voi tulla mahavaivoja. D-tipat kuitenkin tärkeitä, joten annettava on, vaikka vauvan puolesta maku pahaa tekee.

Vierailija

Mulla on vähän päälle kolmikuinen poika ja herkkua näyttää hänelle Devitolit olevan. On pitänyt itse suuta auki jo ihan muutaman antokerran jälkeen ja ottaisi innolla vielä lisää, katselee suu ammolla kaipaavasti tippojen perään.

Vierailija

on maistettu ja pahaa on. siispä mietinkin, että kun kiinteät alkaa menee, niin miten sen pahan jekovitin sit saa alas raakana????ruoan seasssa varmaan sit...???

Vierailija

vauva irvisteli niille viikon verran, sitten tottui, ja rupesi avaamaan suunsa heti lusikan nähdessään. Nykyään annan lounaan ensimmäiset lusikalliset Jekovitilla maustettuna, ja hyvin uppoaa, vaikka ruoka olisi muuten irvistyttävän makuista.

Vierailija

Aloitimme vitamiinikokeilut Jekoviteilla, koska olin kuullut sen olevan siedetympi kuin Vitolin. Poikamme sai Jekoviteista vatsavaivoja, joten vaihdoimme Deetipat -valmisteeseen. Tuo sopii pojallemme ja on niin hyvänmakuinen, että poika oikein aukoo suutansa tippoja tiputellessani.

Koetan nyt itse käyttää Jekovit-tipat loppuun, mutta mehuun ne on sekoitettava - ei niitä muuten niele erkkikään:/

Vierailija

Meillä kulkee herkkutippojen nimellä. Ite en oo uskaltanut edes maistaa, kun haukkuvat niin pahan makuisiksi. Mies on kyllä maistanut. =) Mutta neiti 7kk pitää ite suuta auki niitä annettaessa ja oikein tykkää, reppana.

Vierailija

Vaihdoin Devitolit Jekovittiin viikon kokeilun jälkeen vatsavaivojen takia. Ollaan oltu vähän huolissaan isompien lapsien vitamiinien saannista ja annoin samoja tippoja meidän 7-vuotiaalle josko haluais maistaa samaa mitä vauvakin saa. Ensimmäinen kommentti oli, että hyvää. Mutta voi sitä ilmettä mikä oli hetken päästä. :))

Nooh, samaa " temppua" käytettiin kahden muunkin lapsen kanssa 7-vuotiaan säestyksellä:" on tosi hyvää, kannattaa kokeilla. Isäntä tuli illalla kotiin ja lapset seiso pullon ja lusikan kanssa ovella isää vastassa. Kuorossa kehuivat erinomaista makua (ehkä pikkuisen epäilyksiä herättävää). Arvatakin saattaa, että en itse ole uskalautunut moista maistamaan ja Devitol otettiin takaisin käyttöön.

Niinkuin on viesteistä voinut ennenkin lukea, kyllähän ne vauvat oppii siitä Jekovitistakin tykkäämään ja odottavat suu auki lisää :)

Vierailija

Maistettu on ja kauheelta maistuu. Mutta lapset tottuvat ja jopa tykkäävät!!. Vajaa 2-vuotias mielellään itse ottaisi jopa yliannostuksia;)) Ja puolivuotias tyttömme irvistelee enää vähän;)

Vierailija

Jekovit on ihan karsean makuista minusta, mutta meillä molemmat tytöt tykkäävät niistä. Vauva 8 kk ottaa tipat lusikasta hymyssä suin ja esikoinenkin 2v 4kk pyytää " aurinkotippoja" .

Vierailija

Hyvää on siis. Toinen vauvamme, jolle vasta aloitettiin tipat, heti ekasta tipasta asti on himoinnut sitä lisää myös ja lisää... njam njam..

Itse irvistelin ja pesin hampaitani hirveästi kun eka kertoja maistoin, nyt itsekin olen makuun tottunut ja nuolen aina 2-vuotiaan jäljiltä lusikan.. ;)

Vierailija

...mutta nuo DEE-tipat on oikeasti hyvän makuisia (yhden maistelukerran perusteella). Ne on kai aika sokerisia.. Niitä vaan täytyy antaa aika paljon eli 20 tippaa päivässä. Mutta meidän vauva söi niitä ihan innoissaan suu ammollaan 1-vuotiaaksi asti, sitten siirryttiin Devitoliin, joka ei mun mielestä maistu oikein miltään...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat