2003

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vieläkö löytyy ko.vuonna äideiksi tulleita vai onko jo työt vieneet ajan?

Itse olen edelleen kotona, nyt työttömänä. Pojulle tuli 2v täyteen syyskuussa. Kaipaa jo muiden lasten seuraa, onneksi lähellä on puisto, jossa hoitotädit käyvät. Siellä mekin. Samalla saa vakoiltua hoitotätejä, että tietää sitten, mitä on tulossa, kun on hoidon aika.

PikkuKakkonen on toivelistalla, jos vaikka joulupukki kuulis.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

syntyi meidän pikkumiehemme eli 2 v:t vielä edessäpäin. Töissä olen ollut vuoden alusta, joten poju perhepvähoidossa siitä asti. Ihan mukavasti on mennyt, ei vielä ylitsepääsemätöntä uhmaa yms. Juuri pottailun alkuun päästy, ei tosin lähellekään päiväkuiva saatikka yökuiva. Käy potalla, kun muistuttaa. Tutti käytössä yöllä, samoin pullosta saa pari-kolme kertaa päivässä maitoa (liittyy lähinnä päikkäreihin/yöunille menemiseen). Kovasti on liikkuvainen, oppi kävelemään 10 kk ikäisenä. Puhetta on sitten vastaavasti alkanut vasta tässä pikkuhiljaa tulla. Epäselvää vielä, mutta koko ajan tulee uusia sanoja. Isoveli (11 v.) on taaperon suuri idoli; seuraa jatkuvasti ja haluaisi olla riesaksi asti mukana kaikissa velipojan touhuissa.

Kolmostakin mieli vähän halajaa, mutta ukko paha pistää kampoihin...pitää alkaa kait pikkuhiljaa pehmittely.

Vierailija

Mulla heinäkuun -03 tyttö, ja kotona aion olla ainakin ensi kesän vielä...katsotaan jos voin jäädä kotiin pidemäksi aikaa, sekin on ehkä mahdollista (voin tehdä kotona töitä). Ulkoillaan, käydään joskus perhekerhossa jne. , päivät kuluvat kivasti. Olen muutama kuukausi takaperin eronnut lapsen isästä, tyttö tapaa isäänsä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta saanpahan silloin vähän hengähtää. Nautin pitkän työuran jälkeen kotona olemisesta.

Vierailija

Poika aloitti perhepäivähoitajalla vuoden alussa, eli ollessaan hieman vajaa 2-vuotias. Minä aloitin työt kuukautta myöhemmin. Toista lasta vasta varovaisesti kuumeillaan. Tuntuu siltä, että elämä on jo niin helppoa ja mukavaa liki 3-vuotiaan kanssa, joten uusi odotus/synnytys/vauva-aika tuntuva vielä turhan isoilta elämänmuutoksilta.

Vierailija

Meillä poika aloitti perhepäivähoidossa 11 kk ikäisenä, 1v.3kk. siirtyi päiväkotiin (päiväkoti on tarkoitettu yli 3 v.), tosin hoitoaika on 2,5-3 tuntia päivässä ja max. 12 päivää kuukaudessa. Eli teen itse parin tunnin työpäivää arkisin. Olen huomannut että tuo on ihan hyvä aika pojalle olla hoidossa. Varmaankin kohta puolin yritämme pikkukakkosta...

Vierailija

Täällä toukotyttösen äiti :) Toinenkin lapsi on jo tässä välissä ehtinyt syntyä, tyttö 01/05 eli hän on jo melkein 10kk. Olen kotona lasten kanssa ja teen samalla töitä, tämä ratkaisu sopii täydellisesti.

Esikoisemme on yhä edelleen erittäin temperamenttinen lapsi, tulta ja tappuraa, sisarensa melkein täysi vastakohta. Päivistä ei todellakaan puutu tapahtumia. Vaipat jäivät kesällä, samoin tutti. Puhetta treenataan kovasti, meillä kun tuo motoriikka alkoi pelata ensin :)

Vierailija

Pojalla alkoi päiväkoti elokuussa ja äidillä työt (vuorotyö). Melko mukavasti " uusi elämä" on käynnistynyt, vaikka haikein mielin töihin lähdinkin. Pojumme pääsi ihanaan pieneen vuoropäiväkotiin (isälläkin vuorotyö) ja meilläkin noita viikkovapaita on runsaasti; tosin sitten ollaan lauantaisinkin välillä tarhassa. Päiväkoti on ihanasti reipastanut meidän niin varovaista ja arkaa poikaa; kävelemäänkin hän lähti vasta vähän ennen 1,5vuotis päivää. Puhuminen käynnistyikin sitten meillä aikaisemmin; nyt puhuu selkeitä lauseita ja laulaa pitkiäkin lauluja :)

Tuttia vielä unilla luputtaa; pullokin jäi vasta pois. (tutti ois seuraavana lähdössä) Pottailu ei kiinnosta yhtään.

Vierailija

täytti viime sunnuntaina 2 v. Osa-aikahoidossa aloitti 10 kk:n iässä, viime maaliskuussa kokopäiväisenä. Hyvin viihtyy yksityisellä pph:lla. Tutti jäi lopullisesti muutama viikko sitten, vuoden verran sitä syötiin ainoastaan yöllä herätessä. Tuttipullosta hörpätään vielä iltavellit. Pottatouhut ei juurikaan kiinnosta kotona, hoidossa kyllä. Kakkahousu tullaan kyllä aina ilmoittamaan.

Tämä viikko vietetty flunssassa kotona, muutenkin ollut hiukka ongelmaa kehkoputken- ja kurkunpääntulehdusten ym. kanssa. Mutta iloinen ja reipas poika muuten kaikin puolin. Tällä hetkellä suosikkitekemisiä ovat 2v -lahjaksi saatu parkkitalo, Muumit ja Tomi Traktori.

Kävelemään poika oppi kaksi viikkoa ennen 1v-päivää, puhumisen jalo taito alkaa avautua vasta nyt ja uusia sanoja tuleekin päivittäin. Saunominen ja uiminen on kivaa!

Pikkusisko tai veikka on luvassa ensi helmikuulle isoveikan (-92) ja -siskon (-94) lisäksi.

Vierailija

Neiti aloitti päiväkodissa elokuun lopussa, ja itse menein töihin takaisin. Yllättävän hyvin on mennyt, tyttö viihtyy tarhassa hyvin, eikä sen kummempia itkuja ollut alussakaan.

Minullakin vuorotyö, joten usein voin viedä vähän myöhemmin, n.10-10.30 aikaan, ja sitten on noita viikkovapaita n. 3krt/kk. Helpottaa edes vähän muuten pitkiä päiviä.

Kakkonen on vasta varovaisena (lähi)tulevaisuuden haaveena....

Vierailija

Päiväkodissa ollut vuoden, aloitti 1 v. Nykyisin viihtyy hyvin hoidossa kun on löytynyt kaveri jonka kanssa taapertavat. Viikonloppuisin käydään leikkipuistossa. Sisaruksia ei tule, jää ainokaiseksi. Itse teen lyhennettyä työpäivää ettei hänen tarvitse olla hoidossa pitkään.

Tuntuu että aika menee älyttömän nopeasti ja taapero kehittyy huimaa vauhtia...kääk tuntuu että se aika kun hän oli vauva, on niiiiiin kaukana..

Vierailija

poika syntyi helmikuun toinen päivä 2003 eli ikää löytyy jo 2v 8kk. itse olen ollut työssä jo siitä lähtien kun poika täytti 1v 3kk. poika on perhepäivähoidossa ja muutamia päiviä välillä on ollut päiväkodissa varahoidossa. tykkää olla siellä. teen kolmivuorotyötä joten meillä on noita viikkovapaita ettei hänen tartte olla aina koko viikkoa hoidossa, kun isä on sit viikonloput kotona.

vapaapäivinä tapaillaan kavereita tai sit ollaan yhdessä puistossa tai kaupungilla.

Vierailija

Kotona on pikkusiskonsa kanssa (ja siis minun...) Poika alottaa tarhan ensi syksynä enkä ole vielä päättänyt kuinka pitkäksi aikaa jään vauvan kanssa kotiin.

Vierailija

aloitti päivähoidon tämän vuoden elokuussa eli muutaman kuukauden on hoidossa ollut.päiväkoti on aika pieni,yhteensä n.30lasta.

itse aloitin uudessa työpaikassa,olen hoitoalalla ja teen osa-aikatyötä 90t/3vk,eli en täyttä päivää.välillä 4t päiviä,välillä 8t päiviä.olen TODELLA tyytyväinen tähän järjestelyyn.välillä osuu keskelle vkoa vapaapäivä, on aina minun kanssa silloin kotona. välillä viettää osan viikonlopusta isän kanssa kahden jos olen töissä. pääosin on hoidossa n.9.30-16.

pojalla on hoito sujunut alusta asti tosi helposti.ei ole ollut ikävän itkua,tai muutakaan,eikä ole ollut kertaakaan kipeänä,mistä olen todella yllättynyt!

alkuunsa oli minulle iltaisin vihainen,näin siis ilmeisesti osoitti minulle mieltään.tätä kesti n. kk ajan,mitään muuta ei ole ollut.

potalla ollaan käyty 1v asti.kesästä asti ollaan oltu pääosin ilman vaippaa.

nyt on hoidossa ulkoilussa vaippa,ettei vahingon tulleen mene ulkopuku märäksi.voisi jo ottaa yövaipankin pois.

poika on tällä hetkellä ainokainen.toinen tulee kun on tullakseen joskus. ei vielä mitään kiirettä.aivan ihanaa on näinkin =) !

Vierailija

on meidän tytön syntymäkuukausi. Poikakin on sen jälkeen jo syntynyt 7/05. Välissä ehdin olla töissä 9 kk, mutta nyt siis olen äitiyslomalla taas. Nyt alkaa tuntua väsymys kahden lapsen kanssa, varsinkin kun esikoisella on uhmaa. Vaipat meilläkin jäivät jo kesällä pois ja tuttia tyttö ei koskaan huolinutkaan.

Reipas tyttö meillä on, vaikka äidiltä kaikki voimat viekin energisyydellään. Hoidossa käy edelleen 2 pv/vk ja ovat nuo päivät ovat kyllä tarpeen minulle.

Kolmannesta olen jo pikkaisen haaveillut, tosin nyt kun molemmat ovat viikon olleet flunssassa ja itse täällä mökkihöperönä, on vauvakuume laskenut täysin. Tätäkö tosiaan haluaisin lisää...:).

Vierailija

Poitsulla oli syntärit 18.9. Me ollaan vielä kotosalla ja kotona on myös pikkuveli 9kk.

Vauhdikkaita päiviä riittää....

Poika on nyt ollut noin kolme viikkoa ilman vaippaa aina sisällä kun ollaan ja hyvin menee:)

Uhma on melkoinen ja mulla meinaa välillä mennä pinna totaallisesti:(

Vuoden verran on jo puhetta tullut, nyt jo ihan 3-4 sanan lauseita ja välillä pidempiäkin.

Pojan suosikkeja ovat puuha-pete, tomi traktori, muumit ja autot, autot ja autot:)

Kotona ois tarkoitus olla siihen asti kun kuopus täyttää 2, joten esikoinen on sitten jo 3v4kk kun hoitoon lähtö koittaa.

Vierailija

Meillä poika ollu hoidossa 11 kk ikäisestä asti perhepäivähoitajalla, josta on tykänny ihan mahdottomasti. Oppi käveleen 9 kk iässä ja nyt puhua pälättää ihan täysillä, pitkiä lauseita. Kesällä myös jätti vaipan pois, mutta tutti on tosi tärkeä kotona. Hoidossa on ilman, mutta heti kotona hakee tutin. Uiminen on huitsin kivaa ja autojutut. :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat