Maitoallergiaa? Antavatko kätilöopistolla lisämaitona korviketta vai luovutettua äidinmaitoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän neidille annettiin kätilöopistolla lisämaitoa, koska oli kovasti itkuinen ja nälkäinen, eikä oma maitoni ollut vielä noussut. Nyt meillä kovasti ilmavaivoja ja iltahuutoa, joten olen kaiken muun ilmaa aiheuttavan ruuan lisäksi jättänyt ruokavaliostani myös maidon pois. Ja vaikuttaa siltä, että saattoi auttaa... Ainakin päiväunet ovat pidentyneet ja sen myötä illatkin ovat rauhallisempia. Kuinkahan mahtaa olla, onko tyttömme (ikää kohta 3kk) allerginen maidolle? Iho on ollut koko ajan hyvä. Mutta kun sitä lisämaitoakin annettiin ja kovasti siitä on kirjoiteltu, että se aiheuttaa allergisoitumista... En sitten tiedä??? Niin ja, voiko maito aiheuttaa vain ilmavaivoja, jotka sitten myöhemmin eivät enää vaivaa? Milloin uskallan taas palata tavalliseen ruokavalioon?

Kommentit (3)

Vierailija

Synnytin lokakuun alussa Kätilöopistolla ja sanoivat, että luovutettua äidinmaitoa ei ole enää pitkään aikaan ole heille hankittu/ollut saatavilla, joten he ovat antaneet lisämaitona vain Peptidi Tuttelia.

Vierailija

Mutta tuolta pohjalta ei kannata asiaa ajatella, että kun lapsi on saanut lehmänmaitoa, hän on voinut allergisoitua. Jos lapselle tulee maitoallergia, se ei välttämättä liity mitenkään siihen, että on annettu lehmänmaitoa. Saati sitten niin päin, että kaikki korviketta saaneet olisivat vaarassa allergisoitua.

Muista syödä itse kalkkia, jos olet täysin ilman maitotuotteita. Kokeilua kannattaa varmaan tehdä pari-kolme viikkoa, ja sitten katsoa mitä tapahtuu kun ottaa maidon uudestaan käyttöön.

Vierailija

Pari viikkoa olen ollut maidottomalla ja nyt alkaa tuntua siltä, että ei enää... Tekisi mieli juustoa ja muutenkin normaalia ruokaa. Ehkä aloittelen pikku hiljaa, koska tänään ne päiväunetkin jäi niin lyhyiksi (vaikka niin varovaisesti olenkin syönyt). Väsyttää tälläinen omien syömisten kontrolloiminen ja sitten iltahuutojen aikaan itsensä syytteleminen. Huh, huh.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat