Mitä KARPPAAJAT leipoo lastensa kanssa esim. jouluksi?

Vierailija

Eikö ole lapsille aika turhauttavaa, kun ei saa edes pipareita leipoa ja/tai syödä? Vai leivotteko ja kestätte itse sen tuoksun...?

Sääliksi käy teitä, kun ette saa maistaa joulun herkkuja!

Kommentit (11)

Vierailija

Pipareihin on kyllä olemassa karppireseptejäkin. Itse leivon isomummin reseptillä tavallisia vanhanaikaisia pipareita ja olen itse ahmimatta niitä kuormallisen. Turha sääliä - kompensaatiota riittää kyllä muissa herkuissa.

Vierailija

Lainaus:

: Kysyin kun en voi käsittää, miksi joku luopuu VAPAAEHTOISESTI pullasta, piirakoista, pipareista, tortuista...

ja syö sen sijaan jotain korviketta. Tai kermaisia mössöjä.

ap

Kuten nyt sekin, että leivonnaiset eivät ole se ykkösasia jokaisen maailmassa.

Vierailija

Ei tuo muu perhe karppaa, eikä sukulaisetkaan ;) Itselle sitten " omat herkut" karppiohjein. Joten saadaan mekin sitä piparin- ja pullantuoksua jouluksi :)

Vierailija

En ole koskaan voinut sietää pipareitä, mutta tähänkin asti olen niitä lasten kanssa leiponut vaikka itse en niitä ole syönytkään. Ajattelin myös tehdä ihan normaalisti torttuja (omalla taikinalla) ja erilaisia konvehteja myös. Kuivakakkua leivon myös ja syönkin. Joulukuun toka lauantai meillä on perinteisesti glögi ilta vanhemmille, sisaruksille ja lapsien kummeille, sinne leivotaan jotain suolaista piirakkaa ja varmaankin kääretorttua.

Miksi kysyit?

T: Karppi

Vierailija

Joulukinkut, kalkkuna, graavilohi, lipeäkala... nam. Itse en ole koskaan niin perustanut laatikoista, mutta nekin pienissä määrin tuskin karppia tappaisivat. Jälkiruoaksi kermaista, suklaista jäädykettä...

Vierailija

piparkakkuja. Taikinaa tykkäsin joskus pentuna syödä, mut siinä se sit olikin. Joulutortut on ihan hyviä, tyyliin yks tai kaks. Suklaastakaan en tykkää. Mieluummin syön kaikkia pikkusuolasia herkkuja, eikä laatikkoruoat yhtenä päivänä vuodessa pilaa karppausta. Syön lohta, kinkkua, lanttukuutioita, salaattia, riistaa. Mielelläni leivon sukulaislasten kanssa pipareita, kakkuja ja torttuja. Ihana tehdä lahjaksi hedelmäkakkua, sinappia ja omatekoisia karkkeja. Ei karppaus oo mikään uskonto, joka kieltää lähipiiriltäkin kaiken. Syökööt kaikki ihmiset mitä haluaa, ei se multa oo pois. Ja kun en oo enää aloittelija, niin ei tuu kiusauksiakaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat