Ammatteja (keskiasteen koulutus) jolla varmasti saa töitä??

Vierailija

epäusko iskee..

Kommentit (15)

Vierailija

On tää hullua Suomessa kun ei ole varaa tehdä sitä työtä mitä oikeasti haluaa vaan on hakeuduttava uudelleenkoulutukseen että saisi todella työtä.

Sapettaa tällainen mutta ei auta. Me joudumme kaikenlisäksi muuttamaan kauas tämän takia, nykyisellä paikkakunnalla kun ei ole oikein opiskelumahdollisuuksia ja mieheni joutuu jättämään vakityönsä.

ap

Vierailija

Valitettavasti olen samaa pähkäillyt pitkään ja todennut, että parhaiten saa töitä julkisen sektorin koulutetut. Siis naisista. Valitettavasti ammatikoulusta ei taida oikein löytyä mitään sellaista " naisten alaa" , jolla työllistyisi hyvin. Korkeasti koulutettujen työttömyysprosentti on kuitenkin paljon alhaisempi kuin matalasti koulutettujen. Ammattikoulusta parhaiten työllistää perinteiset miesten alat. Riittäisikö ap sinulla rohkeus lähteä tuollaiselle alalle? Ainakin palkat on parempia ja harva on enää nykyään fyysisesti raskasta.

Vierailija

välttämättä yliopistoon.

Itse voisin mennä vaikka levyseppähitsaajaksi mutta se ei kiinnosta, mua ei hetkauta onko se miesten vai naisten hommaa. Monikaan ns. miestenhomma ei ole enää nykyään niin fyysistä, tietokoneiden vallattua aloja, raskaankalustonasentajakin tekee töitä yllättävän paljon istuen.

ap

Vierailija

haluaisin edes jotain työtä jolla tulee toimeen,mutta olen tosi vähä-älyinen eli AMK-pohjalta...

mihin työhön älykääpiö sopisi?ja tiedän että tarjoilijaksi mutta olen ollut ja vihaan sitä hommaa!

Vierailija

Nyt näyttää siltä, että nuo pelkän ammattioppilaitoksen läpi käyneet saavat ainoastaan töitä.

Suomessa yksinkertaisesti koulutetaan ihmisiä liikaa liian korkeast ja tavallisiin ammatteihin ei sitten riitä työntekijöitä ja meitä ylikoulutettuja on työttömyyskortistot pullollaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat