Aarre syntyi 23.20. (lyhyt tarina)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli, sunnuntai aamulla menin toiseen yliaikaiskontrolliin (rv 41+4) Jorviin klo 9.00.

Siellä todettiin että supistukset tulee 10 min. välein, kohdunsuu 3cm auki ja että vauvan sydänaanet heikkeni supistuksessa.

Lääkäri päätti että synnytystä pitää nopeuttaa kalvojen puhkaisulla, mutta en halunnut jäädä sairaalaan heti, vaan sain luvan ajaa auton kotiin ja hoitaa kuopuksen lapsenvahti paikelle. Eli lähdin kotiin hoitamaan asioita ja lupasin mennä heti takas.

Noin klo 11.00. olin taas Jorvissa ja silloin olin jo 5cm auki, mutta supparit ei tuntunut missään.

Noin klo 13.00. saatiin lääkäri paikalle puhkomaan kalvot, tässä vaiheessa alkoi jo supistukset tuntumaan kunnolla.

Hetken päästä kalvojen puhkomisesta alkoi HIRVEET kivut ja pyysin epiduraalin. Epiduraalin sain vasta noin klo 15.00.

Heti kun epiduraali alkoi vaikuttaa, niin mulle tuli outo olo alapäähän, vaikka en enää mitää supituksia tuntenut. Kätilö tarkasti tilanteen ja olinkin jo täysin auki.

Sain alkaa ponnistaa, vaikka mitään ponnistamisen tunnetta ei ollut, eikä siis kipuja, olisin voinut käydä vaikka nukkumaan.

Kätilö käski vaan noudattamaan ohjeita, koska en itse tuntenut milloin pitää ponnistaa.

Noin 7min. ponnistamisen jälkeen, syntyi Aarre poika.

Ainut mikä ponnistamisessa sattui, oli se kun iho venyi. Oli aika outo kokemus.

Poika siis syntyi klo 15.49. painoi 3480g ja oli 52cm pitkä.

Kotiin päästiin jo tiistaina, eli eilen.

Maito nousi hienosti 1,5 vuorokauden kuluessa synnytyksestä ja imetys sujuu hyvin. Jälkisupistukset ovat MAHTAVAT...

Tuolla nyt tuo pieni miehenalku nukkuu tissihuuruissa.

Urkki ja Aarre

Kommentit (7)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat