onko joku antanut velliä 3kk vauvalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

miten pienelle voi aloittaa maissivellin? suositushan on 4kk mutta tiedän joitain äitejä, jotka ovat neuvolan suosituksesta tai omaa maalaisjärkeä käyttäen alkaneet antaa velliä jo 3kk ikäiselle.

itseni tekisi mieli jo vähitellen aloitella ne maissivellit, kun kolmekuinen tyttöni tuntuu tarvitsevan enemmän ruokaa kuin mitä saa. imetän illalla esim. klo20 aikaan, sitten tyttö usein nukahtaa syliin sohvalla n.21 aikaan ja nukkuu siinä (tietenkin) ihan hyvin, kunnes herää n.22 aikaan, jolloin annan lisämaitoa, nan´ia, pullosta n.100-180ml (antaisin mielellään vaikka koko 200ml mutta tytön maha ei tunnu vetävän). näillä eväillä likka nukkuu n.23-02 tai 23-03, syö toisen tissin, ja sitten herää taas 05-06 aikaan syömään toisen tissin. omat unet jää siis lyhyiksi pätkiksi, kun oma nukkumaanmeno saattaa venähtää iltapuuhien takia ja oon aina imetysten jälkeen jonkin aikaa hereillä: tyttöä pitää nukutella hetki, joskus pitää nostaa likka uudestaan röyhtäsemään ja puklaamaan, sitten käyn vessassa, juomassa ja ruokkimassa kissoja ja sitten pyörin sängyssä kuuntelemassa tytön ähinöitä, korvatulpista huolimatta.

auttaisikohan velli ainakin ekan unipätkän pituuteen, se kun on tukusampaa kuin maito?

kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija

minä annoin 3kk velliä kun tuntu ettei maito riittäny ja vaik sanoin neuvolassa siitä ni täti ei ollu kuulevinaan sitä..joten annoin velliä ja heti rupes yöt oleen kokonaisia ja neiti oli paljon rauhallisempi.anna vaan jos siltä tuntuu mä laitoin ensin hetken aikaa maitoo ja maissi velliä sekasin et maha tottuu ja sit parin kerran jälkeen jo pelkkää velliä..

joshu & niina 10kk

Vierailija

taidan tänään laittaa miehen kauppaan velliostoksille! :) miten sitä onkin äitinä niin epävarma ettei uskalla tehä tämmösiä päätöksiä kysymättä ensin muilta... oon oikeestaan jo pitkään harkinnut vellin alottamista aikasemmin kuin se 4kk, mutta jotenkin vaan en oo osannut tehä ratkasua. johtunee osaksi siitä, että anoppi on lastenneuvolantäti, ja hänellä on aina niitä terveydenhoitajan mielipiteitä vaikka tahtoisin hänen olevan ensisijaisesti fammu meiän lapselle. en taida uskaltaa heti mainita meiän vellikokeiluista, pitänee odottaa siihen asti että homma tosiaan toimii! ;)

Vierailija

hyvin on massu kestänyt.

aluksi ei vaikuttanut yöuniin, mutta myöhemmin kyllä. nyt poika nukkuu koko yön syömättä, ainoastaan aamuyöstä pitää tuttia käydä laittamassa.

poika sunnuntaina 4 kk

Vierailija

Me aloiteltiin jo 2kk 1vko vanhana vellit, koska meillä kanssa syötiin todella tiheään tahtiin päivällä sekä yöllä ja alettin olla todella väsyneitä kun ei saatu nukutuksi, enkä ole katunut hetkeäkään.Tytölle ei ole tullut mitään allergioita tai vatsan väänteitä velleistä. Itse aloitin peruna-porkkana vellillä(joidenkin ravitsemusterapeuttien mielestä myös maissi on vilja) pari päivää annettiin 20ml velliä ja loput korviketta, sitten taisin nostaa 40ml vellin ja reilun viikon jälkeen tyttö söi koko pullollisen velliä ja siitä alkoi ihanat syömättömät yöt. 3,5kk aloitin soseiden annot.Ja tyttö on todella tyytyväinen ja kasvaa hyvin.Maissivelliä annoin muistaakseni 3kk ikäisenä ja riisivellin aloitin 4,5kk ikäisenä ja nyt tyttö täyttää 6kk ajattelin aloittaa puuron annon koska yritän pikkuhiljaa päästä tuttipullosta pois.

Toivottavasti tämä auttoi jonkin verran.

P.s Itse sain kiitosta omalta terveydenhoitajaltani kun olin aloittanut vellit, mutta toiset hoitajat eivät olleet oikein niin ihastuneita asiaan.Minulla oli muuten se ero että en enään imettänyt tuossa vaiheessa.Ennen kuin mentiin eu:n niin kiinteiden aloitusikä oli 3kk, joten anna mennä jos siltä tuntuu=)))

Nelli

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat