Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoisen toppahaalarin ostaisin etukäteen reilu 2-veelle ensi talveksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli nyt tyttömme on vuoden ja kuukauden vanha. Ensi vuonna talvisaikaan siis reilu 2-vuotias. Ajattelin ostaa alennusmyynnistä toppapuvun hänelle ensi talveksi. Tyttö on tähän asti kasvanut nollakäyrää myöten, 1-vuotisneuvolassa hän oli 74cm pitkä ja sopusuhtainen kooltaan muutenkin.

Antakaa hyviä vinkkejä kokeneemmat, mikä koko saattaisi olla tuolloin ensi talvena sopiva =)

Kommentit (9)

Vierailija

Laitoin sen tänään hänelle ekaa kertaa päälle ja on pikkasen iso, mutta ei haittaavasti eli pystyy liikkumaan/juoksemaan. En viitsinyt ostaa 92:sta koska se voi olla keväällä nafti. Niin kävi viime vuoden talvipuvun kanssa..jäi lahkeista liian lyhyeksi keväällä. Ja ehkä tämä puku menee vielä ensi vuonna syksyllä ja sitten voisi ostaa vuoden päästä joulun jälkeen alesta uuden.

Vierailija

Meidän hoikalle pojalle ei voi missään nimessä ostaa liian isoa haalaria (toisin sanoen reilusti kasvunvaraa), kun muuten haalari pyörii päällä. Poika on nyt 2v8kk ja pituutta veikkaisin olevan 94-95cm ja käytössä 92 koko. 98 kokoiseen hukkui, sovitin. Ostin kanssa pojalle viime talveksi (04) jo keväällä 92 kokoisen haalarin ja jouduin ostamaan sitten talven korvalla 86 kokoisen, kun ei sitä 92:sta voinu päälle laittaa.

Luultavasti tyttönne on ensi talvena noin 86cm (jos kasvua tulee se 1cm/kk) niin tuo 86 koko voisi olla hyvä. Noissa haalareissahan se kokomerkintä on " aloituskoko" ei " siihen asti- koko" ja monet haalarit ovat myös hyvin reiluja mitoitukseltaan :) Mielestäni lapsen haalari pitää olla sopiva, ei liian reilu, joka pyörii päällä..

Vierailija

Joku näkyi kyllä ostaneen tuollaisen jo täksi talveksi syyslapselle. Mutta seuraava koko on 98cm ja se on kyllä ihan valtava. Eli Periaatteessa tuo menee, kuten joku sanoikin, 92cm 2v ja 98cm 3v. Meillä ainakin nämä pitäneet hyvin paikkansa. Ja useimmilla merkeillä mun mielestä haalarit on pikemmin reiluja. Toki kannattaa verrata haalareita keskenään. Itse oon yleensä ostanut loppukevään alesta seuraaville vuosille. Nyt niitä onkin sitten kasapäin.

T@hti

Vierailija

Tietty merkistä riippuen. Mun mielestä Reimatecin suuri etu on kiristettävä vyötärönauha. Esikoisella oli 2 talvea Reimatec 92cm. En tahalleen ostanut niin suurta, mutta ekana talvena täytti 2v helmikuussa ja tokana siis 3v (melko pitkä ja erittäin hoikka tyttö kyllä). Ekan talven haalari oli reilu, muttei haitannut niin paljoa just ton vyötärönauhan takia. 3v talvena haalari oli just sopiva ja keväämmällä alkoi olla jo hieman pienehkö (ei kuitenkaan liian pieni). Eli suosittelen tota 92 cm kokoa, tietty merkistä riippuen. Meillä täksi talveksi pikkurinsessalle 86 Jonathan joka on tosi iso vielä ja seuraavana talvena saa sitten ton isosiskon vanhan Reimatecin.

T: Yniäinen

Vierailija

oleva " kaavio" on täsmänny.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/

Tyttö on pienehkö, mennyt vaatekoossa aina ½ vuotta jäljessä, eli vuoden vanhana piti 80 senttisiä vaatteita ja 2v. talvena oli käytössä 86 senttinen Remu.. 2 -vuotisneuvolassa oli 86,4 cm pitkä.

Vaatteissa olevat ikäsuositukset sijoittuu tuonne ison ja keskikokoisen lapsen väliin (1v=80cm, 1½v=86cm, 2v.=92cm yms.).

Toivottavasti tuosta sivusta on sinulle jotain apua.

Vierailija

on nyt 2 v 8 kk ja hänellä on 98-senttinen toppapuku talveksi. Poika oli vuoden vanhana 75 senttinen, 2-vuotiaana 86 senttinen. Viime talvena hän käytti 86 sentin pukua (olisi siis talviaikaan 1 v 8 kk - 2 v 3 kk). Lopputalvesta puku alkoi tuntua vähän pieneltä. Eli minä uskoisin, että 92-senttinen puku voisi olla tytöllesi hyvänkokoinen ensi talvena.

ps. koot vaihtelee jonkin verran merkkien mukaan. Nämä minun kokemukseni ovat Reimatecin haalarista

Vierailija

joka oli neuvolassa 90 cm. Ostin haalarin kokoa 92, mutta 86-senttinen viime vuoden haalari menee vielä hyvinkin päälle. Minä ostaisin ensi vuodeksi ehkä vasta keväämmällä haalarin ja silloin seuraavaa kokoa, mikä keväällä mahtuu päälle. 2-vuotiaat eivät pituutta pukkaa enää niin kovin huimaa vauhtia, haalarit ovat usein aika isoja, kun koot harvenevat eikä liian isokaan pukine ole mikään hyvä ratkaisu.

Vierailija

ja käyttöä odottaa 98cm toppapuku. Saattaa olla alkutalven hieman reilu, mutta tuntui että 92cm taas voi jäädä pieneksi. Viime talven aikana meinaan meidän neiti kasvoi n.9cm hujauksessa, ja silloin jäi toppapuku pieneksi, eli otin nyt hieman reilumman...

Ostaisin " normaalikokoiselle" 2v:lle vähintään 92cm puvun.Merkeissäkin tietysti on jonkun verran eroja..mutta mieluummin hieman reilu kuin että jää heti pieneksi.

Uusimmat

Suosituimmat