Huhuu TAMMImasut

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Missäs kaikki luuraa? Kello on jo yli puolenpäivän, eikä pinoa näy missään!

Meillä täällä Uudellamaalla on räntäsade ja loska maassa. Kivaa, kun tulee talvi... mietin autolta sisään kävellessä, että toivottavasti ei ole koko talvi tätä loskaa. No eiköhän tämä tästä pakkaseksi jossain vaiheessa muutu. (toiveajattelua, kun perjantaille luvattu tänne +10)

Meillä poika sairastaa edelleen. Korvatulehdushan se iski päälle, eilen oltiin lääkärissä. Saatiin korvatipat, ja toivon et tauti paranis niillä ilman antibioottia (tipat saattaa riittää, kun korva on putkitettu).

Eli kotosalla kökötetään, kun ei oikein voi uloskaan lähteä. Tänään näyttäis olevan ensimmäinen kuumeeton päivä, joten ehkä huomenna uskaltaudutaan pihaleikkeihin.

Minä varasin eilen marraskuun loppuun (viikkoja 32+) yksityisen ultran. Mennään sinne vauvan kokoarvioon ja myös samalla selviää, onko vauva silloinkin vielä perätilassa. Tähän asti on ainakin koko ajan ollut perä- tai viistotilassa. Haluan ajoissa vauvan painoarvion, että pääsisin sinne synnytystapa-arvioon sitten ajallaan. Meidän terkkari on niin toope, etten luota siihen yhtään. Se saattaa vaikka unohtaa laittaa koko lähettee ä-polille.

Kallishan tuo yksityinen on, mutta saanpahan jonkilaisen mielenrauhan. Mua on ruennut enemmän ja enemmän kummittelemaan esikon synnytys (viiden päivän käynnistelyt, välissä jouduin kotiin, ja lopulta kiireellinen sektio).

Jotkut täällä on jo kirjoittaneet saaneensa synnytystapa-arvioon ajan ä-polille. Kuinka olette sen nyt jo saaneet?

Armas on tänään jyllännyt masussa koko aamupäivän. Kiva, että välillä liikkuu ahkerammin, kun yleensä on niin tavattoman rauhallinen näin päivällä.

Nyt me lähdetään pojan kans päiväunille.

Terkuin Toukoaarre ja armas 28+4

Kommentit (14)

Vierailija

Toivottavasti SolAngelilla kaikki hyvin kaatumisesta huolimatta! Itsekin kaaduin esikkoa odottaessa n. rv 33, kompastuin töissä painavaan pahvilaatikkoon jonka olin itse jättänyt keskelle lattiaa... tohelo. Onneksi kaaduin polvilleni, mutta ilmeisesti vauveli kääntyi silloin perätilaan, koska kävin sitten synnärillä näytillä ja ultratessa olikin pt:ssa, vaikka aiemmin oli ollut rt:ssa. Mutta ehdottomasti kannattaa käydä näytillä aina jos kaatuu!

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu, tän viikon jälkeen olis vielä kuusi viikkoa töitä, ei vois kyllä paljon vähempää kiinnostaa. No, kai tästä jotenkin selvitään, viikot tuntuu kuitenkin kuluvan ihmeen nopeasti, huomennakin on taas jo torstai. Masussakin tuntuisi olevan kaikki hyvin.

Jaahas, nyt alkaa työpäivä loppua. Lähdenkin hakemaan kehystettävänä olleet esikoisen 1-vuotiskuvat ja sitten pääsen miehen kyydillä kotiin. Tulee varta vasten noutamaan ettei tarvitse taulua raahata bussilla ja kävellen ja hakee samalla reissulla myös esikoisen hoidosta.

Jaksuja kaikille,

Suffis rv 28+1

Vierailija

Aamulla käväisin pikaisesti täällä vilkuilemassa, mutta kun pinoa ei ollut, niin en sitä aloittanut -tuli kiire aamupalalle :)

Lupasin huomiseksi mennä töihin yrittämään, olisi aamulla tärkeä palaveri! Soittelin tuossa ihanalle omalle terkalle neuvolaan, niin sovittiin, että jos " pistoja" tulee, lähden heti töistä pois. Eilen kävelin pikkasen matkaa vähän rivakammin, niin eikös vaan kipu alkanut vasemman lonkan alla. Terkkakin oli sitä mieltä, ettei nuo minun kivut kyllä mitään supistuksia voi olla... 40 minuutin yhtäjaksoinen supistus, jossa kohtu oli vain hetkellisesti pinkeä??? No lääkäri ei varmaan muuta diagnoosia keksinyt...

Mieli on kuitenkin hyvä, kun tuo pikkuinen liikuskelee!

Nimiasiohin voisin sen verran kommentoida (niistä oli yks päivä puhe), että meillä on ollut nimet sekä tytölle että pojalle valmiina jo monta vuotta. Tosin pojan nimi piti nyt keksiä uudestaan, kun uusien tuttujen vesseli on samanniminen... Ei sitten ihan " kympin" nimeä keksitty, täytyy harkita vielä.

Oletteko muut huomannu, että masuasukas alkaa liikkumaan, jos olette syönyt? Mulle käy aina niin, että vaikka pikkuinen olisi ihan paikoillaan, niin viimeistään syömisen lopetettuani alkaa hirveä rumba!

Toivottavasti vielä voisin liikkumisestakin nauttia, se kun on tähän asti tuntunut tosi hyvältä! Jouduin jättämään jumpankin tältä viikolta väliin, sillä tärkeintä minulle on kuitenkin pienen hyvinvointi!!!!

Toivottelee Eeviliina 26+6 (joka muissa ketjuissa oli päivää edellä ;))

Vierailija

Tänään eka neuvolalääkäri tapaaminen. Oikein oli miellyttävä lääkäri vastassa ja kaikki näytti olevan ok.

Painoa ei ollu tullu lisää juuri yhtään viime neuvolakäynniltä(heti autoo kun vähän katsoi paljonko sitä suklaata syö..)

Hemppa oli noussu roimasti ja " paineet" kohdallaan ja muut paikat ummessa-joten hyvällä mielellä voi jatkaa odotusta. Onnimanni kannattaa kokeilla jotain toista rautavalmistetta, itselläni ainakin kräuterblutsaftilla nousi tuonne 124 ja nopeasti.

Sf mitta oli 24, eli nyt tultiin keskiarvojen alapuolelle. Vauveli on jo pää alaspäin ja se kuulemma saattaa vaikuttaa tuohon sf-mittaan. Itse olen pienikokoinen, joten ei täältä masusta mitään jättiä sais pungettuaankaan.

Lomaviikkoa vietetään ja vielä olis tän jälkeen 5 viikkoa töitä ja sitten äippälomalle-tuskin malttaa odottaa.

Oletteko muut saaneet jo ä-pakkauksen? Itse innolla odottelen ilmoitusta, mutta tuntuu kestävän iäisyyden, nyt on menny kohta neljä viikkoa kun vein liput&laput. Ihmetouhua..

Terv WOW 28+1

Vierailija

Moi!

Meikäläinen kompuroi/kaatui aamulla... hirmu paniikki että onko vauvalla kaikki hyvin. Nyt lähden ultraan tarkistuttamaan tilannetta. Illalla sitten lisää, I hope.

SolAngel

Vierailija

kurjat kelit, välillä sataa loskaa ja välillä lunta. Nastoja ei ole autossa ja huomenna pitäis taas mennä töihin. Sain vihdoin ripustettua yhet verhot ikkunaan. Ollaan muutettu heinäkuussa uuteen kotiin ja vasta nyt siis nää verhot... Uskomatonta saamattomuutta tämmöinen. Oon ollu aika apeella mielialalla eilisestä neuvolasta kun sf-mitta oli jotain aivan muuta mitä pitäs, 23 cm ja viikkoja siis 29. En tie pitäskö odottaa vai tilata ultra yksityiseltä. No kai se voi masussa hyvin kun potkii, vaikka nyt kun oikeen vahtaan sen liikkeitä peloissaan niin olen ihan varma että vähemmän liikkuu ku aiemmin.

Eilen tuli vasta kelalta tieto että kahen viikon sisällä saapuu äippäpakkaus, äippärahasta ei vielä tietookaan kun en ole edes 6 kk palkkatuloja saanut palkanlaskijalta!

Pitää varmaan ruveta kuuntelee radiota että piristyis ja tulis eloa tänne taloon. Aloitin kutomaan kastemekkoa vaaville, nyt vaan mietin että onkohan ihan liian iso vaaville jos syntyy minikokoisena???

Maariska 29

Vierailija

Taitaapa olla hiljaisempi päivä tänään tammimammoilla :-)

Eipä itsellenikään ihmeitä kuulu. Harvinaisen kiireinen päivä töissä, saa oikein hiki päässä hakata konetta ja vastailla puhelimeen. Meillä on 7 ihmisen avokonttori - sermit välissä- lämpöä mittarin mukaan 24 astetta ja mulla paksu villapaita päällä. Kuvittelin päivästä tulevan kylmän. Hiki siis valuu noroina pitkin selkää ja kainaloita ja naama on punanen kun ravulla...huh...

Vauveli liikkuu kovasti, epäilen olevan pää alaspäin kun koko päivän on tonne virtsarakkoon INHOTTAVASTI muljuttanut sitä. Tai sitten potkii sinne koko ajan. Tosi häijyn tuntuista. Mutta mukavahan se on kun pikkumuru ilmoittelee mamille olevansa ok.

Mies tulee tänään Kemistä kotia, jippii! On ollut viime tiistaista asti reissussa...on se kiva päästä oman kullan viereen nukkumaan. Vaikka hyvin on viikko mennyt suurempia ikävöimättäkin,niin mukavahan se on mies kotia saada vihdoinkin.

Minäkin tilasin ultran yksityiseltä, tosin sain sen jo 8.11. jolloin olen viikolla 30+6, mutta kai lääkäri jotain osviittaa osaa jo sen perusteella sitten sanoa. Että onko vauveli silloin minkä kokoinen. Toisaalta pelottaa mennä sinne, jos ultrassa onkin jotain vialla...mutta sitten taas miksi olisi? Vointi on hyvä, painoa ei liikaa, paineet hyvät,ei mitään muutakaan vialla...muuta kun omien korvien välissä ;-).

Mallailin muuten eilen jouluverhoja ikkunaan. Tilasin uudet verhot,pöytäliinat,mattoja,tyynynpäälliset jouluksi...piti pistää piiloon,ettei mies taas ala päivittelemään tätä mun sisustusvimmaa. Ei sillä,etten saisi ostaa,mutta se ei ymmärrä että verhoja vaihdetaan monta kertaa vuodessa tai mattoja...no enhän minäkään ymmärrä,että autoja vaihdetaan vuoden kahden välein...

Meillä satelee lunta, maa on valkosena. Aika liukkaan näköiset tiet, pakkasta parisen astetta. Ihan mukavaa.

Mami + pikkumuru 29

Vierailija

Täällä taas.

Kävin tosiaan sitten siellä ultrassa - ja samallahan tuo tarkisti kaikki muutkin jutut. Vauvalla kaikki hyvin, siellä se köllötteli, pieni sydän löi vimmatusti ja voimakkaasti... taas tuli mieleen, että sen on oltava poika. Mutta palataanpa alkuun.

Aamulla olin siis lähdössä töihin, kun kompuroin. Nousin auton kyytiin bussipysäkiltä; kävin ensiksi takapenkillä äheltämässä turvavyön ohjaimen paikoilleen. " Peruutin" sieltä takapenkiltä yhden askeleen liian pitkään kadun ja kevyenliikentenväylän välissä olevalle nurmialueelle, ja kuinka ollakaan, humpsahdin reittäni myöten viemärille kaivettuun kuoppaan. Masu osui aika ilkeästi siihen kuopan reunaan. Koko päivän on alavatsaa hiljaksiin särkenyt - oikeastaan se särky alkoi vasta sitten kun ensijärkytyksestä toivuin. Ei muuta kuin soittelemaan neuvolaan terkkarille. Se sanoi, että kun vuotoa tai kipeitä suppareita ei oo, kaikki on ok, mutta että oman mielenrauhan vuoksi voisin iltapäivällä tulla käymään ultrassa. Onneksi mies pääsi mukaan, olin ihan paniikissa.

Mutta että kaikki siis kunnossa. Koko päivän vaan on ollut paha mieli siitä, että oon tällainen köntys... vaikka kuinka järjellä selittää, että kyseessä oli vahinko jolle mä en voinut mitää, silti on huono omatunto. Mä olisin voinut tunaroida niin, että vauvalle olisi käynyt huonosti. No, ehkä tää tästä.

Terkkari tosiaan otti siinä samalla hempan (laskenut --> lisää rautaa), verenpaineen (koholla taas, voi tosin johtua järkytyksestä mut siitä huolimatta joudun jo 14.11. seuraavan kerran neuvolaan), pissakokeen (puhdas) ja painon (noussut nyt jo yhteensä 12kg, hävettää vaikka siihen se ei sanonut mitään...). Sain myös tietää sokerirasituskokeen tulokset, ne oli ihanteelliset :)! Eli kaikki hyvin. Mulla on huomenna lääkärineuvola, sitten taas lisäinfoa.

Vauvan kokoa se ei sen sijaan suostunut arvioimaan vaikka kysyin kun oon kuullut muidenkin moisia saaneen. Eli keneltä ja missä ootte arvioita saaneet?

Jep. Nyt kaivaudun ukkokullan kainaloon, jos tirauttaisi pienet puhdistavat itkut; se voisi helpottaa oloa kummasti. Kiitos, kun luitte vuodatuseni.

:) SolAngel & Rontti 26+6

Vierailija

Ihanan näköinen sää ulkona. Aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta. Kunhan poika herää päikkäreiltä, pitää raahautua pihalle ennen kuin tulee pimeää.

Minä sain tänään äitiysavustuspäätöksen. Rahat on huomenna nostettavissa tililtä. Äippärahapäätöstä varmaan odotellaan sit äitiysloman alkuun saakka kuten viimeksikin. Tosin nyt haen sitä edellisen äippäloman perusteella, mutta olen ihan varma, että saan päätöksen väärin perustein. Siksi saisi päätös tulla pian, että ennättää valittaa... Mutta tietäen työnantajan, ne ilmoittaa tulot viime tipassa kelaan, enkä ole tänä vuonna tienannut muuta kuin kahden kuun palkan.

Muutenpa tänne ei ihmeempiä. Liitoskivut taas vaivaa, kun liukkailla keleillä on saanut jännittää joka askelta, ja yöllä saa herätä vessaan. Mulla on vain ongelmia saada unen päästä kiinni vessareissun jälkeen, joten aina yritän ensin, että josko ei sittenkään tartteis nousta...

Täällä meidän kylällä tarjotaan kaikille ultra ja lääkäri äitipolilla n. rv 37. Silloin katsovat sikiön tarjonnan ja samalla kai myös päätetään, jos sektion tarvetta on. Aika myöhällehän tuo menee, mutta ihan hyvä näinkin.

Nyt kuuluu jutustelua pojan sängystä. Välipalalle ja ulos...

Tihveröinen rv 27 tasan

Vierailija

Onpa jotenki tosi kurja päivä... Heräsin heti kohta miehen perään kuuden aikoihin ja paleli ja pelotti(?!) niin, että kapusin sit hänen jälkeensä alakertaan olkkarin sohvalle nukkumaan. Siinä sain sitten onneksi nukuttua ihan hyvin. Lämmitin vähän kakluunia ja oon tehny vaan ristikoita... siis mikään ei huvita.

Onneksi huomenna on pakko lähteä käymään keskustassa, joten tulee edes laitettua ittensä ihmisen näköseksi...olen nyt kaks päivää kulkenu kulahtaneet pitkikset ja nuhjunen villatakki päällä. Varmaan kiva tulla toisenki töistä kotiin, ku täällä tämmönen mötkäle vaan odottelee...

Jos vielä vähän valitan, niin tuntuu et flunssa pukkaa päälle. Jospa se vaikuttaa tähän mielialaankin.

Kertokaa nyt muut jotain hauskoja juttuja! Piristäis vähän.

-kitiki 28+4-

Vierailija

On siis päivä mennyt lueskellessa ja ollessa, mitään en ole saanut tehdyksi!!Ihanaa olla!!

Syödä teksi mieli koko ajan, mutta pakko malttaa, etten ihan turpoa!!!Karmee ilma, just hyvä olla sisällä oikein hyvällä omallatunnolla!

Mies sais jo tulla......hohhhoijaaaa :)

Meeris 27+4

Vierailija

... ja jotenkin tuli ihan jouluolo! Työmotivaatio on pitkään (varmaan positiivisesta raskaustestistä alkaen) ollut hukassa, ja nyt kun tuntuu joululta, on sellanen olo että eihän kukaan jouluna töitä tee! Töitä pitäis jaksaa vielä reilut viis viikkoa.

Onko muilla muuten ollut epämääräistä viiltelyä alavatsassa? Mulla on aina sillon tällön, varsinkin loppuviikkoa kohti kun alan olla aina melko väsynyt. Oon miettinyt, että onkohan vakavaa, tai siis sellasta että pitäis jotenkin tarttua siihen? Mulla on lääkäri ens viikon torstaina, ja ajattelin siellä sit puhua siitä. Olen menossa yksityiselle, koska oman tk:n touhuihin on mennyt luotto.. Alkuraskaudessa oksensin koko ajan, eikä lopulta pysynyt moneen päivään nesteetkään sisällä. Kun soitin omaan terveyskeskukseen, sieltä sanottiin aina vaan että koita nyt jotain syödä ja pahoinvointi kuuluu raskauteen. Kun viimein raahauduin päivystykseen väkisin ja sanoin, että seuraavaks kuolen jos nyt ei jotain tapahdu, sain lähetteen sairaalaan, jossa makasinkin sitten viikon tiputuksessa. Sairaalassa olivat ihmeissään tk:n touhusta. No, siinä kuitenkin meni luotto. Ja oma neuvolantäti on välinpitämättömän tuntuinen, joten sille en aio soittaa noista kivuista.

Muuten kaikki on mennyt hyvin, masussa jumpataan ahkerasti. Äippää vaan väsyttää, kun on hemogobiini ollut pitkään 106 raudasta huolimatta.

- onnimanni78, rv 26+4

Vierailija

josko SolAngel on jo viestiä laitellut.... Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin!!! Kyllähän sitä voi vaikka mitä sattua, eihän tollasille vahingoille mitään voi. Tuntuu, että jos liian varovaiseksi alkaa, niin sitten ainaskin sattuu ja tapahtuu.

Laatikkoon tuli tänään päiväpostin mukana päätös päivärahasta sekä avustuksesta. Nopsaapa tuli, torstaina vasta KELA:lle kävin hakemukset viemässä. (Jotain hyötyä tästä " maalla" asumisesta!) Nyt vaan sitten odottelemaan pakkauksen saapumista... kaksi viikkoa päätöksen mukaan joutuisin odottelemaan -toivotaan, että tulis nopeammin ;).

Eeviliina 26+6

Vierailija

eilen en muka kerinnyt pinoutuun kun niin kiire näin saikulla ;)

Joku kyseli alamasu viiltelyistä,mulla aina silloin tällöin tuntuu..en tiä yhtään mistä johtuu mut ei oo mukavia.Mies pitää loppuviikon vapaa joten huomenna lähdetään reissuun..ei vielä ittekkään tiijetä minne ;) mut ilmeisesti jonnkin kylpylään,pitää alkaa surffaileen ja katteleen netistä joku kiva paikka.Mullakaan ei vessareissujen jälkeen yöllä tahdo tulla het unisilmään joten olen ruvennut öiseenaikaan miettimään tulevaa synnytystä joka tässä pikkuhiljaa lähestyy,jotenkin se vähän pelottakin.Vaikka olen jo kerran synnyttänyt niin siltikin ja toki tosta synnytyksestä on jo " pitkä" aika 8-vuotta.Eka kerralla pelotti se kun ei tiennyt mitä tapahtuu ja miten ....nyt sit pelottaa kun tietää ..äh,hankalaa kirjoittaa mitä tarkoittaa..kylläkai tämä raskaana olo muutenkin on " pelottavaa" aikaa..eka pelkää et tulee kesken ja sit pelkää sitä kun pitää synnyttää ;) doo.kaikesta tästä saamme palkinnoksi ihan ikioman vauvan..synnytyksen jälkeen unohtuu kaikki vaivat!Jahas,pitäis vissiin ruveta ruuanlaittoon...Hyvää loppuviikkoa kaikille,palaan ma -asiaan.

Lettis73 29+5

Vierailija

Täällä pyryttää räntää yhä. On aikasta kylmä ja kostea keli eli ei houkuttele ulos. Täytynee kuitenkin ruuan jälkeen hetkiseksi mennä pojan kanssa takapihalle, että tämä saa lapioida lunta.

Aamulla nousin samaan aikaan, kun mies vei pojan päiväkotiin. olinkin tehokas ja aloitin heti aamupäivällä siivouksen. Vaihdoin ja tuuletin petivaatteet ja puunasin kämppää oikein urakalla. Jopas olikin likaista. Nyt on mukava kattella puhdasta kotoa-hetki. Koira ja poika kyllä pitävät huolen, ettei puhtaus kauan kestä ;) .

Siivoaminen tosin kostautu ja nyt onkin supistellut koko iltapäivän. Siivotessakin piti hidastella, mutta selvisin hommasta kuitenkin. Muutenkin on varsinkin iltalenkillä kivistänyt vatsaa niin, että on pitänyt köpötellä kotiin. Nytkin on masu pinkeänä. Pitänee soitella neuvolaan, jos tämä tästä vielä yltyy, niin saa tohtori tarkistaa taas paikat. Päivällä ajattelin ottaa päikkärit pojan kanssa, mutta tämä päättikin nukkua vain kolme varttia. Ei kuulemma nukuttanut =)

Huomenna meillä onkin koko perheellä vapaapäivä (mies on viikonlopun töissä). Tarkoitus on viedä kesävarusteita vihdoin varastoon (on vähän kauempana) ja mutenkin tehdä kotona rästihommia. Perjantaina vois tehdä jotain mukavata.

Hiphei kaikille ja illan jatkoa..

KS16 rv 27+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat