Mä uskon, että kaikki kotiäiditkin haluais hyvän vakityön, johon voisivat palata.

Vierailija

Helposti tulee hehkutettua kotiäitiyden oiketusta, jos ei ole töitä tai ei halua palata johonkin hankalaan työhön.

Silloin on helppo myös paheksua sitä, että joku vie esikoista hoitoon ja on vauvan kanssa kotona. Pitäähän hoitopaikka säilyttää, jos se on hyvä tai sellaisen onnistunut saamaan.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

ja paheksun sitä, että äiti vie esikoisen hoitoon kun on vauvan kanssa kotona. Tai no, paheksun on ehkä vähän voimakas sana -- lähinnä en ymmärrä.

Vierailija

saisin hyvän ja mielenkiintoisen työpaikan. Minusta on oikeastaan aika kiva olla kotona ilman painetta siitä, pitäisikö jo mennä töihin ja jokohan ne siellä odottavat jne...

Vierailija

no joku oma firma perheessä ehkä, mutta mistä työpaikasta saa vuosikausia vapaata kotonaoloon? äitiys-ja hoitovapaalla olevalla voi olla työpaikka, mutta miten kotiäidillä muka voisi??

Vierailija

Lisäksi voin sanoa, että en ole yhtään asenteellinen.

Hieman ehkä tuohtunut siitä, että minua voidaan kyllä arvostella.

Siksi myös tästä kirjoitin, koska tällainen näkökohta asiaan on varmasti monin osin paikkansapitävä.

Enkä edes arvostellut ketään.

Mielestäni jokainen saa tehdä niin kuin haluaa, mutta silti olen huomannut, että moni arvosteleekin ehkä vain katkeruuttaan tai omaa asemaansa selitelläkseen (turhaahan sekin on).

Vierailija

Totta kai olisi helpompaa elämässä, jos olisi ihan oikeasti vaihtoehtoisia vaihtoehtoja. Monesti vaan niin työhönpaluu kuin kotiinjääminen eivät ole aitoja vaihtoehtoja, vaan pakon sanelemia, joko siis rahan ansaitsemisen vuoksi tai työpaikan puuttumisen vuoksi.

Vierailija

Itseki tykkään olla kotona, mutta jos olisi mielekäs työ johon palata niin voi olla, että olisin taas työelämässä tekemässä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija

Minä en ole ollut töissä enkä työtön ennen lasten saantiakaan enkä aio työelämään yrittääkään, ellei jokin yllättävä käänne elämässä pakota. En voi kuvitella, että koskaan viihtyisin työelämässä.

Vierailija

Olen kokenut myös sen toisen puolen tässä asiassa. Olen aikoinani mennyt töihin kun pienimmät olivat alle vuoden ikäisiä ja siihen verrattuna tämä kotona olo on ehdottomasti mukavampaa. Piste.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat