Täsmäkysely: Millaisia ovat teidän 1v3kk:n ikäiset lapsoset?

Vierailija

Täällä omapäinen, tätä nykyä äidin syliin halajava, kiukkuinen taapero... joka kuitenkin aina silloin tällöin aurinkoisuudellaan pelastaa päivän kuin päivän.

Kommentit (15)

Vierailija

kaukana. Kiipeily on pop, samoin ruoka ja puhuminen, toistaa sanojen eka tavuja perässä. Hampaat pitäisi pestä ainakin neljä kertaa päivässä. Tahtoo ulos! EI suostu istumaan potalla. Kaikki piioleikit on in. " Auttaa" mielellään kotitöissä. Nukahtaa puolessa minuutissa. Aika ihana vaihe äidin mielstä. :)

Vierailija

Pääasiassa kuitenkin aurinkoinen poika, hassu ja touhukas jokapaikan sekaantuja. Haluaa tehdä samoja asioita kuin isoveli ja niinpä myös sotkee tämän leikkejä - riitahan siitä syntyy (veli 2v10kk).

Sanoja tulee melkein päivittäin uusia, nyt jo yli 30 (toisin kuin veljellään). Tykkää istua potalle, mutta ei siellä malta istua niin kauaa että sinne jotain tulisi. Syö itse (1v täytettyään), mutta siitä seuraa armoton sotku! Kiinnostunut kovasti muista lapsista, aikuiset hiukan jännittää jos tulevat liian lähelle. Äidissä roikkuu tosi paljon ja vaatii äänekkäästi huomiota! Huh! Isi on lemppari, häntä odotetaan iltaisin kovasti kotiin, mutta kun isi on moikattu niin tuleekin taas kiire äidin luo. Onnellisin kun koko perhe koossa ja yhdessä tehdään jotain. Ja vielä pojan temperamentista: on aivan hurjapäinen " vauva" uimari!!

Vierailija

jos joku syö,aina menossa vassaan jos joku menee... aina menossa ulos jos joku menee..aina haluaa saman lelun mikä veikalla ym ym.. ja jos ei pääse niin kova huuto!! onneksi nukkuu hyvin.

Vierailija

Välillä on kuin sähikäinen, jos oma tahto ei toteudu. Kovasti kotitöissä auttelee, ymmärtää oikein hyvin puhetta ja pyyntöjä, kieltoja ei ' ymmärrä' =)

Pottaan tulee pissat ja kakat, itse potalle istuu.

Kiipeilee ja liikkuu muutenkin paljon.

Sanoja: pyöä-pyörä, ato-auto, kenkä, kakka, ammuu-lehmän ääni, äiti, äitisi-isi...

Päiväunia nukkuu ulkona jopa 4h nyt kun ilma on kylmä ja raikas... Sisällä ei oikein malta nukkua.

Ihanan aurinkoinen kullanmuru!

Vierailija

äiti-vaihe hiukan hellittänyt, mutta aika varautunut vieraiden aikuisten suhteen, oma tahto alkanut nostaa päätään, vanhempia sisaruksia yrittää matkia kaikessa, kiinnostunut pukemisesta, illalla nukuttamiseen menee melkein tunti, ei meinaa malttaa nukahtaa ollenkaan, plääh. Niin ja rakastaa kirjoja ja omien valokuviensa katsomista. Tykkää syödä itse aikuisen avittaessa vieressä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Täsmäkysely: Millaisia ovat teidän 1v3kk:n ikäiset lapsoset?

Miedän 1v3kk poika on itsapäinen ja uhmainen. Haluaa olla sylissä, mutta viihtyy myös taaperokärrynsä ja muiden lelujensa kanssa. Saattaa kesken leikin tulla halaamaan ja menee sitten jatkamaan leikkejään. Hänellä on iltaisin väsymyshepuli, joilloin hän vihuaa joka suuntaan, kikattaa ja kiljuu. Yöt nukkuu kuin pieni enkeli.

Oi että mä rakastan mun poikaa :)

Vierailija

Eli erittäin touhukas ja nauravainen poika, kävellyt pari kk ja nykyään ei juuri malta kävellä, lähinnä juoksee. Tykkää kovasti kiipeillä tuoleille, keittiöjakkaran päälle jne. Ymmärtää hyvin puhetta (jopa ei-sanan ;)) ja puhuu itsekin kuin papupata koko ajan: sanavarasto kattaa kymmenisen sanaa sekä yhden kaksisanaisen lauseen. Osaa myös matkia muutamia eläinten ääniä. Sisällä ollessa kuljettelee tauotta tavaroita paikasta toiseen ja levittää ne yltympäriinsä, rauhallisempina hetkinä istuu pitkäänkin itsekseen kirjojaan selaillen ja tuttuja asioita ääneen kommentoiden (" koira" , " kukka" ym.). Ulkona tykkää kävellä pitkiäkin matkoja sekä touhuta hiekkalelujen kanssa ja jos ohi menee koira, ryntää välittömästi perään. Omaa tahtoa löytyy vaikka muille jakaa. Itse syömistä opetellaan kovasti, toistaiseksi ruoka päätyy lähinnä lattialle, mutta yritys on kova. Ihana pieni mies! :)

Vierailija

poju kävellä töpöttää ja välillä menee neliveto päälle. puhetta ei vielä juuri irtoa. Tärkein sana on " auto" joka eri äänenpainoilla tarkoittanee eri asioita. Äittä ja ish löytyy myös tarvittaessa.

Potta ei kiinnosta pätkääkään, potan vieressä voidaan lorotella sitten lattiaan, siinä kun näkee paremmin mitä tapahtuu.

Jos ei ole nälkä, jano eikä väsy, ollaan mitä aurinkoisinta maailman valloittajaa. Voi kun se uhmaikä ei alkais kovin pian, mutta kyllähän se sieltä tulee vielä... (been there, twice)

Vierailija

ja eka kiukkukohtaus on tullut jo yleisellä paikalla (heittäytyi kaupan lattialle) Kovasti kävelee, ei tykkää enää istu rattaissa. Sanoja ish, äittä, äitii, tätätä.. Tarvittaessa äittä käy kaikista sanoista, pitää sitten yrittää selvitellä mikä on pojalla mielessa.. ;)

Vierailija

Rakastaa syömistä vaikka ei ulkoapäin sitä kyllä huomaa ja syö itse hienosti lusikalla - syöttää ei ole saanut kuukausiin. Tykkää istua potalla vaikka sinne ei yleensä mitään teekkään. Leikkii pitkään ihan itsekseenkin, mutta tykkää myös seurasta. Sanoja on alle 10, mutta elekieli sitäkin vilkkaampaa... jos ei muuten saa viestiä perille ottaa äitiä kädestä kiinni ja näyttää mitä tahtoo. Harjoittelee pukemaan ja saa jo päälleen esim. housut ja tarrakengät. Jos ei saa tahtoaan lävitse heittäytyy maahan ja itkee sydäntä särkevästi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat