2v perhepäivähoidosta päiväkotiin, kokemuksia kaivataan

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän pph otti ja irtisanoi tyttömme 1v 11kk hoitosopimuksen. On kuulemma liian hankala tapaus. Vahvisti kyllä käsitykseni että täti on pahasti väärällä alalla.

Nyt sitten tähän hätään pitää tyytyä siihen mitä on tarjolla, eli päiväkoti jossa 40 lasta / toinen jossa 90 lasta/ tai 1 pph jolla olisi tilaa, en edes tiedä uskallanko soittaa tuolle tädille niin pahasti otin itseeni tuon meidän hoitajan kommentin.

Kokemuksia kaivataan, miten on mennyt siirto 2v iässä pph -> päiväkoti? Vastaavan kokeneet, pystyttekö listaamaan hyviä / huonoja puolia?

Kommentit (4)

Vierailija

Ryhmis oli päiväkodin yhteydessä eli oli kuin olis ollut päiväkodissa. Viihtyi tosi hyvin ja olimme kovin tyytyväisiä hoitoon. Muutimme (poika 2 v) ja jouduimme laittamaan lapsemme perhepäivähoitoon ja en ole ollenkaan niin tyytyväinen. Poikamme on hoidossa 4 pv viikossa. Yhtenä päivänä viikossa lapsi pitää hakea klo 16.15 mennessä, jotta hoitaja pääsee englannin tunnille. Eilen tuli yks askartelu mukaan, mutta näki että poika ei ollut osallistunut siihen yhtään eli oisko täti tehnyt valmiiksi. Hoitaja ei laula lasten kanssa, koska on huono ääni hänellä. Ja kaikenlaista. Jotenkin meillä ei synkkaa, vaikka asiallisissa väleissä ollaankin.

Ja aamuisin poika ei kovin mielellään jää tuonne uuteen hoitopaikkaan. Aiemmin oikein juoksi toisten seuraan. Ja siellä ryhmiksessä oli paljon kaikenlaista kivaa toimintaa; loruhetkiä, lauluhetkiä, jumppahetkiä, askartelua ym. ja esim. retkiä lähimetsään ja mehua mukaan. Sen vaikutelman olen saanut että täällä ei ole mitään. Täti kehuu kuinka he ulkoilee paljon. Tänään pääsin yllättäen aikaisin ja hain pojan klo 15.30 ja olivat vielä eteisessä pukemassa... että se siitä paljosta ulkoilusta.

Sinuna olisin tyytyväinen, kun lapsi pääsee päiväkotiin. Meillä ei ollut sitä mahdollisuutta.

Lisäksi minua kyllä ihmetyttää, että hoitaja voi sanoa, että lapsesi on niin mahdoton. Mistä siinä oikein on kyse?

Vierailija

Meidän pikkumies 1v 3kk aloittanee piakkoin jossain hoitopaikassa, pph tai päiväkoti. Miten te olette totutelleet tuohon uuteen paikkaan? Ja millaista on ollut/miten mennyt? Luotatteko te hoitajiin ja uskallatte hyvillä mielin jättää lapsukaisen sinne?

Mulla on varmastikin ylihysteerinen asenne, mutta jotenkin arveluttaa tuo hoitoon vieminen... iih, kertokaa kokemuksia vielä.

Tästäkin on varmaan ketjua jossain, mutta en viitsinyt selailla loputtomiin :) Uskoisin että aihe on muillekin ajankohtainen...

Vierailija

Hei!

Vie vaan tyttö päiväkotiin! Tasalaatuista, taattua hoitoa, oli sitten tätejä sairaana tai lomilla, paikka aina (yleensä) sama.

Meillä oli yksityinen pph ja olin niin pettynyt, kun todellisuus paljastui tytön oltua viikon verran hoidossa.

Kävimme päiväkodissa tutustumassa kun tyttö oli juuri kaksi täyttänyt ja tyttö itse ihmetteli, että " miksi kaikki tädit hymyisi siellä tarhassa" ? Siinä vaiheessa harmitti, että emme aiemmin ottaneet pph:lta pois.

Tarhan aloitus sujui hienosti. Ei yhtään itkua tai kiukuttelua. Tarhassa on alusta saakka ollut juuri sellaista toimintaa, mistä meidän tyttö pitää.

Vierailija

Eli olen tässä parin päivän ajan kypsytelly ajatusta ja päiväkoti alkaa tuntumaan kivalta vaihtoehdolta. Juttelin kauan eilen päiväkodin johtajan kanssa, ja aktiviteettia tuntuu riittävän. Tyttömme on erittäin sosiaalinen joten uskoisin että sopeutuminen käy aika nopeasti.

Meidän hoitaja ei ole kertaakaan askarrellut (1,3v aikana), käyneet missään, tms. Tyttö oli kerran varahoitajalla 3pv ja heti toisena tuli piirrustus kädessään kotiin, meinasi itku päästä ilosta. Hoitaja on muutenkin muuttunut minusta tosi kummalliseksi, etäiseksi. En saa tietoa esim ruokailusta vaikka suoraan kysyn. En nyt ala tässä erittelemään noita syitä mutta mm. kakkaamisesta ollaan käyty juttelua, ei käy siis vielä potalla (1v 11kk!!! todella erikoinen tapaus ilmeisesti hoitajan mielestä) Samoin kun tyttömme EDELLEEN syö tuttia.

Olen tosi tyytyväinen että päästään vaihtamaan paikkaa, harmi kun en itse tehnyt ratkaisua aiemmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat