Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paniikki! rv6 eikä sikiö näy

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

testi näytti plussaa perjantaina, eilen kävin ultrassa. lääkäri arveli että olen noin kuudennella raskausviikolla - tarkemman ajan määrittely oli tässä vaiheessa mahdotonta oman, hyvin epäsäännöllisen, kiertoni takia.

kuvaassa näkyi kuitenkin pelkkä sikiöpussi ( oliko se se nimi? tämä on ensimmäinen raskauteni.. ), eikä itse sikiötä vielä ollenkaan. lääkäri sanoi, että se ei aina näin varhaisessa vaiheessa edes näy ja pyysi tulemaan ensi viikolla uudestaan. yritin kysellä mahdollisesta häiriöstä raskaudessa mutta lääkäri oli vain hyvin vaitonainen. olin aistivinani että jokin voisi olla vinossa. nyt pelottaa. täältä lukemieni juttujen perusteella kuudennella viikolla sikiö näkyy aina, ja sydänäänetkin näkyvät. onko kellään käynyt niin, että vaikka näyttää tältä tässä vaiheessa, niin ei ole kuitenkaan ollut tuulimuna. eli sikiö näkynyt vasta seitsemännellä viikolla tai myöhemmin? lohduton olo, auttakaa siskot rakkaat!

Kommentit (5)

Vierailija

Itse tulin raskaaksi IVF/ICSI hoidon tuloksena ja kun kävin ensimmäisessä ultrassa viikkoja 6+2 siellä ei näkynyt mitään. Lääkäri sanoi että suurta mielikuvitusta käyttäen voi nähdä ruskuaispussin, mutta hän ei osaa sanoa tilanteeseeni juuta eikä jaata. Olen ollut nyt sitten viikon verran ihan paniikissa. Nyt kuitenkin tänään kävin ultrassa uudestaan 7+3 ja siellähän se pikkuinen näkyi ja vielä sydänkin sykki niin iloisesti. Minulla nuo viikot kyllä pitävät paikkansa, koska raskaus on alkanut hoidoilla. Näköjään ihmisissä on eroja koska tuo sikiö tulee näkyviin.

Älä siis heitä hanskoja naulaan vaan yritä jaksaa odottaa viikko uuteen ultraan.

Vierailija

Mulla näkynyt syke aina 6+0 viikolla, niissä raskauksissa, joissa sikiö on vielä tuossa vaiheessa ollut ok. Keskenmenoja mulla on 5 ja yleensä niissä tapauksisa syke ei ole löytynyt viikolla 6 (eikä viikolla 7 eikä viikolla 8 ...).

Mutta näin siis mulla. Tämän ei tarvitse tarkoittaa kuitenkaan sun kohdalla yhtään mitään ! Olen kuullut kyllä paljon tapauksia, joissa viikot laskettu väärin (eikä siitä syystä näy) tai sitten niin, että näkyy vasta 7.viikolla. Jos vielä sanoit, että sulla on kovin epäsäännöllinen kierto, niin juuri noissa tapauksissa on aika yleistä, ettei viikot vastaa oikeaa tilannetta.

Tsemppiä !

ET

Vierailija

... onkohan ne ultralaitteet niin erilaisia, ultraajien/lääkäreiden taito erilaista, vai minkä takia annetaan välillä ihan outoja väitteitä...

... toisaalta uskon, että lääkärit haluavat antaa ns. " pehmeän laskun" , kun näin kriittistä tapahtuu...

... mun käsittääkseni viikolla 5 pitäisi näkyä sikiöpussi ja " jonkinlainen alku sikiöstä" , viikolla 6 (paremmin kai viikolla 7) pitäisi näkyä sykkeen... mun lääkäri väitti, että koko 15 vuotisen uransa aikana, hän on vain kerran nähnyt tilanteen, että viikolla 6 ei näkynyt jotain, mikä näkyi viikolla 7 (sikiö vai syke??)

... mullakin ultrattiin kolme kertaa viikon välein, mutta aina annettiin ymmärtää, että ei nähty jotain mitä olisi pitänyt nähdä... mun mies ei ymmärtänyt vieläkään, ennen kuin oli viimeisessä ultrassa mukana...

... tuulimunassa muuten veriarvot nousee ihan normaalisti, että niistä ei voi päätellä yhtään mitään... tuulimuna menee itsekseen kesken viikolla 8-12, ja yleensä ei toistu samalle naiselle...

Jaksuja kaikille tilanteen kanssa.... Onnea seuraavalle kerralle!!

Eemeli, kokemusta löytyy...

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Mulle sanottiin rv 5+5 et oli TODEL harvinaista kun saatiin sikiö näkymään, ei sykettä. Ja syke näkyi rb 6+3 ja lääkäri oli ennen tutkimusta sitä mieltä, että turhan hätäiseen mulle on annettu kontrolliaika koska ei kuudella viikolla MITÄÄN näy...Hänestä rv 8 olis hyvä tutkimus ajankohta...

Ja meillä vauva oli rv 5+5 2,3mm joten oli enemmän ku tuuria et hän näkyi uktrassa..

Tsemppiä epätoivoisille!!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+

Vierailija

On kai paljonkin tapauksia, joissa a) rv-viikot ei pidä paikkaansa

tai b) syke näkyy vasta 7 viikolla.

Mulla ihan sama tilanne, testasin plussan ja kävin ultrassa.

Lekurin mukaan ois ollu rv6+1 mutta ultrassa näkyi vain sikiöpussi(raskauspussiksikin kai kutsutaan).

Lääkäri määräsi verikokeisiin ja tulos oli 2400 hcg..siitä ei kai vielä voi päätellä mitään ennen kuin otetaan toinen verikoe ja katsotaan kuinka arvot on nousseet (tai laskeneet..).

Tosin mikäli olen oikein ymmärtänyt hcg voi nousta reiluunkin lukuun vaikka olisi tuulimunaraskaus?

Viisaammat, onko näin?

Tsemppiä vaan kovasti sulle ja kerro miten kävi.nana100:

Lainaus:

testi näytti plussaa perjantaina, eilen kävin ultrassa. lääkäri arveli että olen noin kuudennella raskausviikolla - tarkemman ajan määrittely oli tässä vaiheessa mahdotonta oman, hyvin epäsäännöllisen, kiertoni takia.

kuvaassa näkyi kuitenkin pelkkä sikiöpussi ( oliko se se nimi? tämä on ensimmäinen raskauteni.. ), eikä itse sikiötä vielä ollenkaan. lääkäri sanoi, että se ei aina näin varhaisessa vaiheessa edes näy ja pyysi tulemaan ensi viikolla uudestaan. yritin kysellä mahdollisesta häiriöstä raskaudessa mutta lääkäri oli vain hyvin vaitonainen. olin aistivinani että jokin voisi olla vinossa. nyt pelottaa. täältä lukemieni juttujen perusteella kuudennella viikolla sikiö näkyy aina, ja sydänäänetkin näkyvät. onko kellään käynyt niin, että vaikka näyttää tältä tässä vaiheessa, niin ei ole kuitenkaan ollut tuulimuna. eli sikiö näkynyt vasta seitsemännellä viikolla tai myöhemmin? lohduton olo, auttakaa siskot rakkaat!

Uusimmat

Suosituimmat