Sain juuri selville että tyttäreni on varannut matkan Dubaihin!

Vierailija

Löysin varausvahvistukset tyttären sähköpostista ja sähköpostiosoitteet sain selville nuuskimalla tytön laatikoita. Ja ne hotellivaraukset on tehnyt joku paikallinen mies! Tytön sähköpostissa oli satoja viestejä joltain Muneerilta. Tyttö on siis lähdössä sinne miehen luo, en tiedä mitä ajatella olen niin järkyttynyt. Tyttö on 18 että en varmaan matkaa voi estää mutta en todellakaan aio antaa matkalle lähteä. Neuvoja ja vinkkejä miten saan tytön matkan perutuksi?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Minä ajattelen näin! Huolehtiminen on välittämistä, rakkautta jota osoitetaan toista kohtaan! Jokainen äiti haluaa varmasti turvatun elämän, jokaisella äidillä on pelko lapsensa puolesta ettei vain mitään pahaa tapahtuisi.

Äiti on lopun elämäänsä! Olen itse 25-vuotias. Olen asunut omillani jo 6 vuotta, mutta silti äitini on huolesta sinkeänä, jos ei saa minuun yhteyttä. En koe äitiäni holhoavaksi ja omiin asioihini puuttuvaksi ihmiseksi. Se että haluaa olla läsnä ja mukana lapsena elämän iloissa ja suruissa on välittämistä. Äitini ei utele tai urki asioitani, mutta koen tärkeäksi hänen välittämisensä.

18-vuotiaan matkaa on vaikea estää, mutta ap hyvä sinun ei tarvitse sallia sitä! Vaikutat fiksulta lapsestaan välittävältä äidiltä, joten osaat varmasti keskustella asiasta rakentavasti. Lapsesi kyllä ymmärtää huolesi, kun kerrot sen hänelle. Vaikka puheesi tuntuisikin lapsestasi holhoamiselta juuri sillä hetkellä, hän kyllä ymmärtää asian jälkeenpäin. Älä hoida asiaa puhelimitse.

Suhtautuisit matkaan varmasti toisin, mikäli tyttäresi olisi lähdössä matkalla vaikkapa kaverinsa kanssa. Voin tuntea ahdistuksesi ajatuksesta, että tyttäresi lähtee jonkin tuntemattoman miehen luokse ja vielä yksin. Uskaltaako tässä maassa lähteä noin vain vieraaseen maahan tapaamaan ihmistä, joka voi olla todellisuudessa aivan jotain muuta kuin on kirjeissään antanut ymmärtää. En ole todellakaan rasisti tai sosiaalisia kontakteja pelkäävä ihminen, mutta terveellä maalaisjärjellä ajateltuna en itse lähtisi matkaan, en ainakaan yksin. Tuollaisita tapaamisista alkaa pyöriä mielessä kauhukuvia esim.seksiorjaksi joutumisesta!

Ulkomaalaisissa miehissä ei ole mitään vikaa. Joissain tilanteissa kulttuurierot voivat aiheuttaa ongelmia, mutta uskon että kulttuurierot voivat olla myös parisuhteen rikkaus. Jos tavata halutaan, niin turvallisinta olisi tavata Suomessa tai niin ettei ensi tapaamisella olla kahden, tai ainakin mukana olisi kaveri, joka tietää kysellä perään, jos tapaaminen ei onnistu hyvin.

Jos mies on tosissaan tyttäresi suhteen, hän tulisi Suomeen eikä laittaisi tytärtäsi säästämään rahaa matkaa varten. Jos mies olisi tosissaan hän haluaisi tavata teidät vanhemmat. Onko siihen että hän ei halua tulla Suomeen jokin syy? Esim.mies ei olekaan sitä mitä kertoo olevansa! Jos matkat on rahasta kiinni, voisitko ajatella maksavasi miehen matkan, sillä perusteella että suojaat näin tytärtäsi? Eli sovitte peruuttavanne tyttäresi matkan ja hankit miehelle lentoliput. (tiedän että tästä vetää moni herneet nenään mutta idea tämäkin...)

Kerro tyttärellesi että pelkäät hänen puolestaan, kysy mitä hän tietää miehestä, mistä asioista hän voi olla varma. Voimia! Toivottavasti pääsette hyvään lopputulokseen asian suhteen. Tunnetustihan valokuva ei takaa että kirjeiden kirjoittaja olisi valokuvassa oleva henkilö...

Vierailija

mutta ei se muslimimaa ole mikään peikkomaa...haloo nyt vähän,mieti kuinka olet kasvattanut lapsesi.siitä voi päätellä kuinka hän käyttäytyy tms. ja jos hän esmes on päättänyt avioitua siellä et voi sille yhtään mitään,et voisi sille mitään vaikka mies tulisi tänne kyläilemään.

voihan se olla että tyttösi tulee maitojunalla takas kun ei löydä haluamaansa.

terveisin muslimipeikon kanssa elävä ja muualla maailmassa asunut

Vierailija

jossa oli lentoajat ym. ja kohde oli Dubai Prahan kautta ja matkalta paluu oli vasta joulun jälkeen. Lippu oli noin 550 euroa ja sitten siinä oli joku peruutusturvamaksu, en tiedä mitä se tarkoittaa. Lippu varattu Supersaver.fi:sta. Pitää varmaan alkaa selvittää tuota peruutusta. Minulla on siis nyt tiedossa tilausnumero ja varaustunnus.

Pitää varmaan yrittää puhua että lähdetään jonnekin etelään vaikka sinne Dubaihin. Tyttö on kyllä ennen puhunut Dubain matkasta mutta en ole arvannut että olisi sinne miehen perässä lähtemässä vaikka niitä kirjeitä on sieltä tullutkin. On vaan puhunut kuinka ihana shoppailupaikka on yms.

Tai sitten vaan kerron että tiedän matkasta jos ei muu auta vaikka tyttö kuinka suuttuisi.

Vierailija

olen itsekin käynyt Dubaissa lomailemassa ilman mitään beibisitteretiä(suomalaisia oppaita).piipahdin Omanissakin ja ajeltiin autolla aavikolla ja vuoristossa ja wadeissa.en edes harrastanut seksiä koko matkalla.

olisitko paniikissa jos tyttö olisi menossa Kanarialle?jos et niin älä ole nytkään.muslimitkin ovat ihmisiä,et tainnut tietää sitä?

Vierailija

Mies varmasti arvostaa tytärtä, jonka vanhemmat tulevat

mukana. Jos ei kelpaa, niin mies ei ole oikealla asialla

" puhtaita jauhoja pussissaan" .

Vierailija

naisen ei ole soveliasta liikkua/matkustella tuosta vain ilman

" esiliinaa" . Sellainen muslimimies, joka vaatii naista

matkustamaan, vaikuttaa hiukan epäilyttävältä. Tai sitten

hän ei pidä naista " kunnollisena" , vaan tiesminä halpana

huorana...

Esiaviolliset suhteet on muslimaissa yleensä tiukasti kielletty.

Muutakin eri sukupuolten välistä kanssakäymistä valvotaan

tarkasti.

Minusta, ap, tyttäresi tekee oikein, jos hän pyytää miestä

luokseen tapaamaan vanhempiaan. Jos mies ei tähän suostu,

ei hän ole kunnon muslimi, saati aviomies tms. ainesta.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

olen itsekin käynyt Dubaissa lomailemassa ilman mitään beibisitteretiä(suomalaisia oppaita).piipahdin Omanissakin ja ajeltiin autolla aavikolla ja vuoristossa ja wadeissa.en edes harrastanut seksiä koko matkalla.

olisitko paniikissa jos tyttö olisi menossa Kanarialle?jos et niin älä ole nytkään.muslimitkin ovat ihmisiä,et tainnut tietää sitä?

Vierailija

ajattelee sinusta matkan perumisen jälkeen.toivottavasti matkatoimisto ei anna perua matkaa vaan vaatii jonkun selityksen tyttäreltäsi tai varmistavat häneltä suoraan. mitä oikein luulet tyttäresi ajattelevan sinusta, varmaan on todella iloinen. ja toivottavasti nostaa syytteen hänen henkilötietojen käytöstä ja kirjesalaisuuden rikkomisesta.

todella tyhmästi teet jos teet niinkuin aiot, nosta kissa pöydälle ja puhu tyttäresi kanssa. puhumalla asiat selkiää.

jos minun äitini olisi lukenut postejani tai peruutellut matkojani olisin todellakin raivonnut ja lähtenyt varmasti matkalle vaikka millä keinolla.

itse hän on ne rahat ansainnut ja itse hän sinne matkustaa, sitä paitsi tehdäänhän dubaihin valmismatkojakin jolloin naiset matkustaa yksin.

olisitko helpottuneempi jos hän matkustaisi vaikka turkkiin tai kreikkaan???? yhtä lailla siellä naidaan ja kusetetaan naisia jos sitä kerran ajattelet.ja sitä tapahtuu myös täällä suomessa ilman että tarvitsee matkustaa minnekkään.

mistä tiedät missä he ovat tavanneet??olet tainnut lukea jo kauan hänen meilejään....ONNEKSI ET OLE MINUN ÄITI

Vierailija

tai menet peruuttamaan sen matkan. varmaan tyttäresi arvostaa sínua sen jälkeen kovasti.kyllä 18 vuotias kykenee ajattelemaan jo selkeästi mitä tekee, itse olin saman ikäinen ja muutin asumaan etelä-eurooppaan yksin. vaikka äitini vastusteli sitä, loppujen lopuksi hyväksyi sen kun juttelimme asian läpi. eikä kummallekkaan jäänyt mitään traumoja siitä.

Vierailija

....eli jos nyt liput peruutetaan niin niistä ei saa enää rahoja takaisin. Tavallaan hyvä sillä jos tyttö on laittanut lippuihin vaivalla säästämänsä rahat niin tuskinpa hänellä on heti rahaa toiseen lippusatsiin. En ole ollut töissä matkatoimistossa pariin vuoteen mutta Dubaihin liput maksoivat ainakin vielä parisen vuotta sitten vielä lähemmäs (ellei päällekin) 500e.

Olethan muuten varma että tytär on matkalla Dubaihin? Tuli vaan mieleen kun minulle tuli kerran käymään mies toimistoon joka oli kovasti menossa Dubaihin kun lipussakin luki lentokenttäkoodina DUB ja hän halusi varata hotellin. Noh....miehen ilme oli aika paljonpuhuva kun kerroin hänelle että DUB on kyllä Dublin....Dubain lentokenttäkoodi on DXB. ;-) Mies oli saanut lipun lahjaksi eikä edes tajunnut minne oli menossa....

Vierailija

taidat tosiaan olla itse vielä teini-iässä ja lapseton. Minä ainakin haluaisin, että vanhempani pitävät minusta huolta, ja kun olin teini, en tosiaan ollut vielä kovin " järkevä" vaan kovain mustavalkoinen ja varomatonkin. Ja sinisilmäinen.

Onneksi mun vanhemmat rakasti ja välitti musta niin paljon, että katsoivat mun perääni. Ja vieläkin, vaikka olen 3-kymppinen, antavat elämänohjeita. Kiitos heille.

Vierailija

että en ole yhtään tästä miehestä kuullutkaan muuta kuin vähän ihmetellyt meille tulleita kirjeitä sieltä maasta ja mielestäni ei ole hyvä lähteä tapaamaan ihan vieraaseen maahan ja vielä yksin.

ap

Vierailija

ja oletkin jo sopivasti rikkonut kirjesalaisuutta lukemalla aikuisen tyttäresi meilit. miksi ne kirjeet dubaista tulee teille jos tyttäresi asuu muualla???

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat