Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huono äiti, vauva tippui sängyltä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

On huono omatunto, kun aamulla meidän 6kk neiti tippui sängyltä. Olin itse nukahtanut ja heräsin siihen, kun kuului kova tömähdys! Kova parkuminen alko melko heti ja tyttö itkeskeli noin kymmenen minuuttia. Olen koko aamun tuntenut kovaa syyllisyyttä ja olen ehtinyt jopa etsiä itsestäni kaikki maailman huonot puolet äitinä. On niin paha olla tapahtuneesta!

Soitin hätääntyneenä neuvolaan ja sain sieltä ohjeet, seuraa vauvaa ja jos ei ole normaali niin tule sitten näyttämään. Mitäs tuo tarkoitti? Neuvolan täti sanoi, että tällaisia tapahtuu jatkuvasti ja todennäköisesti se ei vaikuttanut vauvaan milläänlailla.

Vauvalle ei tullut mitään pattia päähän tai muita ulkoisia vammoja. Voinko siis uskoa, että tässä ei käynyt kuinkaan?! Onko muille tapahtunut vastaavaa!?

Terv. Huonoista äideistä huonoin!

Kommentit (5)

Vierailija

Moi!

Päivän ja illan olen miettinyt tapausta ja nyt alkaa helpottamaan paha mieli! Kiitos kohtalotovereille ja uskon, että en ole huono äiti lapselleni! Onneksi tyttö voi hyvin, mutta hieman itkuinen on ollut. Olen yrittänyt pitää paljon sylissä, että ei jäisi kovin suurta " traumaa" .

Nyt nukuttamaan pikkuneitiä!

Kiitos kovasti kaikille!

Vierailija

...tuo tipahtelu vaikka kuinka yrittäis olla varovainen ja tarkkana. Meillä myös tiputtu sängystä vaikka äiti tarkkana vahti vieressä. Kinkaan ei käynyt, pahamieli vaan oli molemmilla, mulla vielä pidempään!

Ja ystäväpiirissä on tapaus jossa kani tiputti muutaman viikon ikäisen sohvalta. Kani hyppäs lattialta suoraan vauvan päälle ja jaloillaan ruopi lapsen lattialle, siinäkin selvittiin säikähdyksellä.

Kun isompana alkaa opiskelemaan kiipeilyä millon minnekkin niin sitten niitä tippumisia, varsinkin sohvalta ja tuolilta tulee, ennenkun taito on hyppysissä!

Pahalta se aina tuntuu ja tuntee itsensä niin huonoksi äidiksi ja epäonnistuneeksi mutta onneksi niistä yleensä selviää säikähdyksellä. Ollaan kuitenkin varovaisia rakkaitten kultakimpaleittemme kanssa!

jekkuli ja tytöt 2,5kk ja 13,5kk

Vierailija

Näitä sattuu. Itelle on parikin kertaa käynyt. Ainahan sitä pelästyy eikä se kivaa ole, mutta harvoin mitään vakavaa tapahtuu, vauvojen kallon luut on suunniteltu nääs niin, että ne kestää kopsauksia... ; ) Nyt kun meidänkin pooika nousee ylös ja harjoittelee kävelemistä tuen kanssa, iin harva se päivä kopahtelee.

Jos vauva tulee uniseksi tai alkaa oksentelemaan, on syytä olla huolissaan. Muuten kait ei mitään muuta kuin halaamista ja puhaltelua, kyllä se siitä!

Vierailija

Muistan kyllä, kuinka kamalalle tuntui, kun itselleni kävi samoin.

Vauva taisi olla myös noin 6kk ikäinen ja minä kävin viereisestä huoneesta hakemassa vauvan vaatteita (vauva ei siis vielä osannut ryömiä). Kuulin mäjähdyksen ja sitten itkua. En ymmärrä, kuinka vauva oli voinut tipahtaa ja vielä niin nopeasti! Itkua kesti ehkä viitisen minuuttia, mutta minä syyttelin itseäni KAUAN! Neuvolatäti sanoi, että vauvat on niin kestäviä, että normaalisti hoitopöydän tasolta tai alempaa tippuessaan ei yleensä käy mitenkään. Ja on kuulemma TOSI yleistä tuo tipahtelu... No, meillä on nyt ainakin ihan terve ja normaali 2-vuotias kotona ja äitikin unohtanut syyllisyytensä tuosta asiasta :)

Vierailija

Meidän 4-kuinen mätkähti kans pari tuntia sitten sohvalta lattialle... Olin parin metrin päässä mut en ehtiny apuun. Onneks on tosi paksu matto lattialla niin ei suoraan parkettiin kolauttanu. Vartin itku tuli mutta luulen että enemmänkin säikähdyksestä. Ja kaikista " hauskinta" on että oon koko ajan miehelle hokenu että ei saa enää jättää yksin muuta kun lattialle kun osaa kääntyä... Mutta näitä valitettavasti sattuu lähestulkoon kaikille.

Joten älä itseäs liikaa soimaa, kohtalotovereita on monia!

Uusimmat

Suosituimmat