Vierailija

Lapsi punnittiin ja mitattiin viime viikolla. Eikä hän neuvolassa suostu kumminkaan tekemään muuta kuin roikkumaan mun lahkeessa, koska hänellä on lääkärikammo. Neuvolan kotka saa ihan väärän kuvan lapsen kehityksestä.

Tuskin lapsi puhuukaan akalle mitään, vaikka kotona juttelee 4 sanan lauseita ja käyttää eri kielimuotoja

Sivut

Kommentit (28)

harmi kun niitä enää niin harvoin.

Ei haittaa vaikka töistä hetken pois, kyllä sinne ehtii (joo ja olen ihan vastuullisessa ylempi toimihenkilö uraputkiammatissa).

Jos lapsi pelkää neuvolaa, menisin hyvissä ajoin, niin ehtii leikkiä ja sopeutua paikkaan, ja sitten saadaan tehtyä ne mitä saadaan - muistan että ei minultakaan lapsena jonain vuotena saanut mittoja/painoja, kun vaan päätin vastustaa niitä toimenpiteitä.

2-v neuvola oli ihan kiva, saa jutustella, lapselle näytettiin kuvia, riittää kun osasi jotain sanoa. Ja kyllä ne uskoo vanhempaa, jos kerrot että lapsesi osaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Lapsi punnittiin ja mitattiin viime viikolla. Eikä hän neuvolassa suostu kumminkaan tekemään muuta kuin roikkumaan mun lahkeessa, koska hänellä on lääkärikammo. Neuvolan kotka saa ihan väärän kuvan lapsen kehityksestä.

Tuskin lapsi puhuukaan akalle mitään, vaikka kotona juttelee 4 sanan lauseita ja käyttää eri kielimuotoja

hyvä asenne sulla neuvolantätiä kohtaan :) mikään ihme että lapsesi on sosiaalisesti rajottunut.

että lapsi viedään sitten vasta lääkäriin kun on äärimmäinen pakko ja joudutaan myös tekemään toimenpiteitä. Mielestäni 2-vuotisneuvola oli nimenomaan lapsen kannalta ihan huippukokemus, siellä leikittiin terkkaopiskelijan kanssa ja sitten mitattin ja punnittiin, sitten taas leikittiin. Se tilaisuus jos mikä kannattaisi hyödyntää ihan sen oman pelon poistamisen kannalta. Lapsi toki vaistoaa vanhemman asenteen herkästi!

lapsi ei tee neuvolassa. Vaikka oikeasti lapselta puuttuu ne taidot. Paljastuu sitten aikanaan - nlalääkäri

Lainaus:

Ja kyllä ne uskoo vanhempaa, jos kerrot että lapsesi osaa enemmän.

joka olisi pukeutunut valkoiseen takkiin/asuun. Ihan omissa vaatteissa ovat olleet...

Lainaus:

Kyllä väähän törkeetä, mutta samaa mieltä olen, että turhaan ne sinne punnittavaksi menee kun on just punnittu... jos nyt valkotakkikammoinen lapsi suostuu edes noihin mittauksiin.

kiva kun muillakin samoja tuntemuksia...meillä 2v neuvola vasta syksyllä, mutta en tiedä mitä tehdä..Siskoni jolla kolme poikaa sanoi että kuopus rupesi puhumaan vasta kolmen vanhana...se on ihan lapsen persoonasta ja "haluista" kiinni...ei muakaan kiinnostais puhua idiooteille... mulla on ihan mennyt usko naurettavaan neuvola touhuun.. he oikein hakemalla hakevat "virheitä" joista huomauttaa varsinkin kun on "ensiäiti"....joopa joo, lähes nelikymppinen jo, että ei tässä ihan uusavuttomia olla..... viimex mm. kertoi minulle kuinka tärkeää on isovanhemmuuden rooli...mainitsin että äitini omaishoitaja jonka vuoksi ei ihan päivittäin nähdä, soitellaan kyllä...hän oikein käsin esitti tätä "roolitärkeyttä"... en viitsinyt enää mainita että miehen vanhemmat hylkäsivät hänet muutaman vanhana ja loppuelämän yhteydenpidot olleet postikortti vuodessa... että se siitäkin "tuikitärkeästä" neuvosta.... että silleen....mukavaa kesää kaikille pienten lasten äideille ja vähän isompienkin...luottakaa vain ihan omaan "intuitioon"

Huomaa: VIELÄ! Et kauaa, kiitos siitä...

Selvästi ap:llä jotain salattavaa lapsestaan, tai häpeää kun ei oma supernero olekaan samalla tasolla kuin muut ikäisensä. No,ei voi kauhalla vaatia kun ei edes teelusikalla oo annettu.

En todellakaan lähde raahautumaan aamulla neuvolaan ja sen takia myöhästy töistä. Menkää te mielistelemään niitä neuvolan akkoja jos haluatte

hyötyä kuin Siwan kassan arviosta lapsemme kehityksestä. Onneksi neuvola on vapaaehtoinen ja päiväkoti reagoi jos lapsella on joku pielessä. ap

ehkä lapsella/ perheessä kaikki ei olekaan ihan hyvin ja sen vuoksi ap ei halua neuvolaan mennä.

yleensähän neuvolakäyntejä välttelevät ne, joilla on jotain salattavaa tai lapsi ei kasva/ kehity ikätasonsa mukaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat