Meidän tyttö 1v neuvolassa, 8kg ja 71cm ev

Vierailija

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Tytöt olleet poikia pidempiä. Kasvavat muutenkin nopeammin, toivottavasti ottavat tytöt kiini jossain vaiheessa.

Vanhin lapsista on jo 13v:nä yli 180cm ja on tyttö

Vierailija

Jos painokontrolli ja laihuuden ihannointi ulottuu jo sinne, niin epätervettä on...

Lisäänpä kuitenkin, että itse tykkään pulleista vauvoista, joilla ihanat makkarareidet ja pyöreät vauvanposket. Muunlaiset vauvat näyttävät aina jotenkin sairailta, vaikka eivät olisikaan.

Vierailija

1-v neuvolassa 8090g ja 73cm pitkä

2-v neuvolassa 10200g ja 83,5cm

3-v neuvolassa 12200g ja 92,5cm

Eli aina pienellä käyrällä menee mutta syö hyvin ja kehittyy muuten ikäisiään nopeammin. =)

Vierailija

Vauvat ja taaperot painavat sen minkä painavat. Ei kai kukaan kontrolloi tuon ikäisen syömistä mitenkään. Jos ruokavalio on sinänsä terveellinen niin antaa lapsen itse syödä niin paljon kuin maistuu.

Muistan kuitenkin lukeneeni, ettei välttämättä ole kovin hyvä asia jos lapsi kasvaa aivan yläkäyrillä. Tutkimus liittyi aikuisiän sydän- ja verisuonitauteihin. Mene ja tiedä. Itse uskon siihen että lapsi tietää itse parhaiten jos hänelle syötetään hyvää kotiruokaa.

Meilläkin tyttö on mallia sintti tai siis pitkä mutta hoikka (menee pituudessa +2 ja painossa -2 käyrillä). Lapsi syö kuin hevonen mutta kuluttaa kaiken eli äitiinsä tullut. Perintötekijöilleen ei kukaan voi mitään.

Vierailija

Ruoka ei tahdo maistua, koko syksy oltu melkein täysimetyksellä hampaiden tulon takia. Nyt on syönyt viime päivinä enemmän, jos se vaikka sitten kasvaisikin. :)

Vierailija

Meillä ainakin on suvuissakin kaikki naiset pieniä, 155-165-senttisiä yleisimmin - ei kai silloin voi odottaa uudenkaan tulokkaan olevan mikään jättiläinen?

Vierailija

Meillä on poika 1v, joka oli nyt neuvolassa 82cm ja 9.5kiloa, joten on kovin siro meiän pojun rinnalla:) Tyttö oli taas 4½ kk vanhana tuon Ap:n lapen kokoinen. Mistä noin sirppanoita tyttöjä tulee?

Vierailija

Jos täysimetystä jatkaa liian kauan, ilman lisäravintoa, niin tottakai lapsen kasvu sitten hidastuu. Kun lapsi on 8kk, niin äidinmaito on ainoastaan janojuomaa, siinä ei ole enää niin paljon elintärkeitä ravinteita. Joten lapsen terveän kasvun kannalta on parasta imettää, ja mahdollisesti antaa alkuviikkoina lisäravintoa korvikkeesta (mikäli maidontuotanto ei ole vielä paras mahdollinen), ja sitten alkaa vähitellen noin 5kk:n iässä antamaan lisäruokaa. Imetystä tulisi jatkaa vähintään 8 kk, mutta silloin tulisi jo syödä oikeaakin ruokaa. Tietysti imetystä saa jatkaa niin kauan kuin haluaa (terveen mielen merkeissä).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat