Apua pahoinvointiin, heikotukseen, väsymykseen!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt jo kirjaan avunpyyntöni. Kertokaa, oi kokeneemmat.

Mitään muuta en jaksa kuin sängyssä kippurassa maata. Viikkoja on nyt 6+5 ja etominen ja heikotus alkoivat viime viikolla ihan toden teolla. Mitään ei tee mieli ja tänään jo olen oksennellut. Enkä aamulla vaan päivällä.

En voi kuvitellakaan meneväni töihin. Sain ketkuteltua tämän ja huomisen saikkua " vatsataudin vuoksi" , mutta en tiedä... Jos tämä pahenee koko ajan kuten on nyt tehnyt.

Siis olen tietenkin ihan järkyttävän väsynyt ja nukun mega-yöunia, ruoka ei maistu ja jos maistuu niin vain ensimmäiset 8 lusikallista. Ja kokoajan heikottaa, kättä ei jaksaisi nostaa. Vaikka olen erittäin hyväkuntoinen muuten, nyt en jaksa edes kauppaan lähteä. Vaikka olen mielestäni kyllä yrittänyt syödä, jopa enemmän kuin tavallisesti.

Oletteko muut hakeneet/saaneet sairaslomaa alkuraskauteen?

Väsymystä? Huonovointisuutta? Mutta että heikotusta?

Tänään olen syönyt muroja ja marjakiisseliä ja nekin tulivat ylös.

Miten pärjäsitte tuon huonon olon kanssa? Mikä siihen auttaisi?

Luin jostakin, että inkivääri, onko joku kokeillut?

Tästä tuli nyt tällainen valitusvirsi ja kyselyrivi, mutta ehdin toki välillä käydä oksentamassakin. heh

Pienetkin vinkkinne olisivat avuksi.

Aapeli

Kommentit (3)

Vierailija

Olen molempien raskauksien kanssa voinut huonosti. Ensimmäisen raskauden aikana ajoin 30 km töihin ja jouduin muutaman kolme kertaa pysähtymään oksentamaan. Toisen lapsen kanssa jouduin käymään sairaalassa tiputuksessa,kun mikään ei pysynyt kolmeen päivään sisällä. No molemmissa sitä kesti muistaakseni noin 10 rv:lta jonnekin tonne 13 rv:lle saakka.

En myöskään halunnut kertoa työnantajalle, joten muutaman kerran oksensin salaa töissä, muuten yritin vaan sinnitellä oksentamatta. Toisen raskauden olinkin sitten jo kotona.

Niin minulla auttoi kylmät marjat ja jäämurska, vähän niinkuin smoothie. Mies murksasi jäätä ja laittoi marjat ja vähän tuoremehua sekaan. Sai niistä vähän lisävoimia. Samoin söin mehujäitä. Minulla auttoi kylmä syöminen.

Toivottavasti joku auttaa, mutta onneksi se menee yleensä ajalla ohi, vaikkei se tietenkään nyt sinua helpota. Kyllä se vielä iloksi muuttuu. Niin ja tosiaan onnea sinulle!!!

Vierailija

Joka sitten auttoikin niin että meni kokonaan tuossa ajassa ohitse. Lepäsin ja nukuin vaan päivät pitkät. Väsymys näet lisää pahoinvointia. Moni on sanonu avuksi auttavan apteekista saadun B6 vitamiinin. Itsekin niitä söin mutta en huomannu vaikutusta. Yritä syödä kerran päivässä lämmin kotiruoka tai vaikka hampurilainen jos se pysyy sisällä. Siitä saa uskomattoman paljon voimaa ja paremman olon. Muun ajan minäkin söin säilyke persikoita ja appelssiini tuoremehu oli tosi hyvä apu. Jos nämä mikään ei auta ja kovasti laihdut ja pyörtyilet niin ainoa apu taitaa olla sairaalassa nesteytys.

Jos sairaslomaa haet etkä halua työnanatajan tietää syytä niin voit pyytää lääkärin kirjottaa jotakin " latinaa" todistukseen. Minä kerroin suoraan syyn miksi olin pois.Vielä on elävässä muistissa tuo huonovointisuus. Itsellä vasta rv 20 menossa ja 10 viikolla pahoinvointi loppui. Toivotaan että sinullakin loppuu pian. Ainiin ja onnea myös. Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat