Vierailija

~Mitä mitä. Täällä ei vissiin ole kesäkuulle vielä pinoa. Näinköhän olisin reipas ja laittaisin pystyyn uuden pinon.

Saas nähdä kuinka tämän tietokoneneron käy tuon linkittämisen kanssa...

Sivut

Kommentit (64)

Hei kaikille!

Vatsa alkaa kasvaa toistamiseen minullakin... Saanko liittyä joukkoonne? Kymmenes rv alkamassa tänään. Meillä on ennestään marraskuussa 2005 syntynyt vilkas ja iloinen poika.

Olen jaellut tietoa tästä odotuksesta todella pihtaillen, vaikka uutinen on tosi odotettu ja mieluisa. Haluaisin, kuten varmasti moni alkuraskauttaan kahlaava, varmistua että kaikki on hyvin ennen kuin palajastan korttini. Töissä en ole asiaa kertonut ja juuri siellä haluaisin asian pysyvän salaisuutena että saisin säilyttää työrauhan mahdollisimman pitkään. Viimeksi nautin raskaudestani mm. kertomalla siitä aika pian myös töissä ja sain huomata että kasvava vatsa jakaa mielipiteitä. Ihmisillä on varmaan syynsä suhtautua kyynisesti toisen onneen, mutta nyt aion noudatella periaatetta "jolla onni on, se onnen kätkeköön". Odotus on todella ihanaa, mutta on hassua, miten raskaana olevasta tulee "toimiston virallinen äiti" ison vatsansa kanssa jopa tilanteissa, joissa puhutaan vain työasiaa.

Läheiset ovat olleet kanssamme onnesta soikeita ja tuntuu, että myös täällä saa iloita vapaasti, toisten kanssa!

Muuten en olisi varmaan uskaltautunut kirjoittelemaan, mutta huomasin, että meitä on täällä kaksi odottajaa samalta pieneltä kylältä, melkein saman ikäiset esikoispojat ja toskan laskettu aika melko lähekkäin. Joten heippa erityisesti NAPERO79! Olemme kokolailla yhtäaikaa äitiysvapaalla!

Viimeksi meille saapui lähetys melkein kolme viikkoa etuajassa, joten on mahdollista, että saamme lapsukaisen vielä tämän vuoden puolella.

Kiitoksia jutuistanne, niitä on ollut hauska lukea!

Laventeli rv 9+0 ja vipeltäjä 2v7kk

Kiitoksia hirmuisen paljon tervetulotoivotuksista! Omaa napaa... Ihanaa kun on sunnuntai, ei tarvitse pinnistellä töissä vaikka on vähän huono olo... Olen siinä suhteessa onnekas, etten ole nytkään oksentanut, mutta pahempi olo on ollut kuin edelliskerralla. Olisikohan tulokas toista sukupuolta...? Mahdollisesti...

Voihan NAPERO olla, että ollaankin Salessa tavattu tai muualla täällä Hämeessä pyöriessä. Katsoin, että ollaan saman ikäisiäkin! Me asustellaan keskustasta Turenkiin päin n. 7 km Kaloisten risteyksessä keltaisessa puutalossa. Mukavaa olis saada odotus/äitiyslomaseuraa omalta kylältä kun täältä on kaikkialle vähän matkaa. Olen tänne vasta 2005 muuttanut, työpaikka on Espoossa, joten kauppareissut on ainoita, jolloin tapaa paikallisia ihmisiä. Tämä kaunis pieni pitäjä on mun miehen synnyinkunta, joten hänelle tutumpi.

Nyt en varaa enempää palstatilaa itselleni, mutta kiva on teidän kanssa vaihtaa ajatuksia odotuksesta! Tuo Queenin neuvolakäynti kuulosti tosi pelottavalta, vähän sellaiselta "herran haltuun" -meinigiltä, että katsellaan josko se vauva sieltä terveenä syntyisi, me ei kyllä asiasta ymmärretä mitään... Mun mielestä täällä tuppukylällä palaa äitiysneuvola kympin arvoisesti, kaikki kunnia loistavalle terveydenhoitajalle joka myötäelää ja pitää huolta kaikesta mistä kai pitääkin!

Laventeli 9+2 ja Nasu 2v7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pieni iltaviesti tässä jalkapalloilun lomassa :)

Karssulille onnittelut ultrakuulumisista. Mulla oli jostain rv 15 lähtien ihan selkee tyttöolo ja tyttöhän meille ultran mukaan on tulossa. Mä ainakin luotan äidinvaistooni, vaikkakin välillä vähän tuntuu jänskältä, että jos Kirppu onkin poika. Meillä nimittäin jo tytölle vaunut ostettuna. Tosin ne on tutun kautta hommattu, joten saan ne vaihdettua, jos niin hassusti kävisi. Mutta olis se aikamoinen ylläri, jos Kirpulla oliskin pippeli ;)

Iida-linnealle toivottelen voimia uuden ultran odotteluun. Toivottavasti napatyrä on ehtinyt häviämään.

Onkos teillä muilla jo nimi vauvalle mietittynä. Meillä on nyt sellaset top 4 kivaa tytönnimeä valmiina. Katsotaan sitten minkä näköinen Kirppu on, kun syntyy. Yksi on ehdoton ykkösvaihtoehto, mutta voihan se olla, että Kirppu ei yhtään näytä siltä. Toinen ja kolmas nimi aiheuttaa vielä päänvaivaa. Täytyy heinäkuussa mummolassa tutkia vähän sukukirjoja, jos sieltä löytyis vihiä. Jonskun toinen nimi tulee miehen suvusta, joten nyt olis mun suvun vuoro.

Olisko muuten pöhkö idea, jos laitettais esittelyt aina tohon pinon alkuun? Siitä olis helppo seurata laskettuja aikoja ja ei tarviis olla koko ajan nostelemassa esittelypinoa. Se tietty vaatisi yhden vähän aktiivisemman palstaemon.

Mulla on huomenna aamulla neuvola. Täytyy pyytää mittaamaan taas hemppa, kun oon ollut ihan tajuttoman väsynyt. Rautaa oon suht säännöllisesti syönyt, mutta tuntuu, että täytyis nukkua koko ajan. Saa nähdä miten jaksan vielä 4,5 viikkoa töissä. Huoh! Onneksi on vielä melkein viikko lomaa jäljellä.

Eipä tässä kait muuta. En nyt muista mitä kaikkea piti kommentoida, kun väsy on jo kova. Jaksuja kaikille ja varsinkin Queenille loppumetreille.

pesukarhu rv 28+6

Jospa sitä jotain nyt raapustais, kun mies kattoo tota iän ikuista jalkapalloa. Huoh! Mulla on vielä 1,5 viikkoo kesälomaa jäljellä. Tää viikko ollaan kans oltu lomalla. On kyllä ihan taivaallista, kun ei tartte istuu 12h putkeen töissä.

Me tultiin perjantaina Puolasta. Oli tosi onnistunut reissu. Ainoo vaan, että mä stressasin ihan hirveesti kaikkia syömisiäni. Ei pitäis ikinä käydä täällä lukemassa noita ruokakeskusteluja, kun mä en pysty niitä ohittamaan. Sitten vältän kaikkia ruokia ihan vaan varmuuden vuoksi. Täytyykin olla näin typerä. Sain vaan kauheen stressin syömisistä.

En oo varmaan täällä kertonutkaan, että oon käynyt ihan varmuuden vuoksi toksotesteissäkin(nolona myönnän). Ekassa testissä näky, että en oo sitä ennen sairastanut, niin nyt meen parin viikon kuluttua uuteen testiin. Sen seurantatestin teen siis ihan lääkärin suosituksesta.

Nyt tuli sopivasti omaa napaa heti alkuun, joten jatketaan muilla jutuilla :)

Onnittelut Hermionelle ja Mammikselle plussista! Toivottavasti Hermionella kaikki hyvin vuoteluista huolimatta. Varmasti huoli on kova, varsinkin jo keskenmenon kokeneena.

Iida-linnealle onnittelut hienosita ultrakuulumisista,

Kamomilla kyseli mahan koosta. Siis kyllähän tää jo aika isolta tuntuu. Iltasin se on ihan valtava, mutta aamulla paljon sirompi. Silti tuntuu, että maha on ollut kokoajan isompi, kuin esikoista oottaessa. Tsemppiä Kamomillalle sokerirasitukseen!

Mä en ihan oo perillä, miten päin Kirppu tuolla mahassa oikein majailee. Hikka nimittäin aina tuntuu tuolla alhaalla, mutta potkut tänäänkin on tuntunut ihan tuolla vasemmassa laidassa. Se on siis varmaan ihan poikittain vielä. Onneksi pää alkaa jo olemaan oikealla suunnalla. Torstaina on neuvola, joten jospa neuvolantäti sais jotian tolkkua.

Sit vielä tähän loppuun, kun kerta muistan. Mun kätilöystäväni varotteli, että toisen synnytyksen jälkeen jälkisupparit on paljon kovempia, kun ekan jälkeen. Ihan vaan, näin muistutuksena, että ei tuu kelleen yllätyksenä. Täytyy sitten vaan pyydellä synnärillä särkylääkettä, jotta ei tartte synnytyksen jälkeenkin kärsiä.

Kait sitä täytyy mennä itsekkin katsomaan sitä peliä :)

pesukarhu rv 28+3

kun ei työt maistu... ja nälkäkin on jo vietävä... :)

napero - Nelli on nimi raskausdiabetes-tutkimukselle, jota tehdään täällä päin. Siihen kuuluu ravinto- ja liikuntaneuvonta + 2 sokerirasitusta, eka rv 8-12 ja toinen sit ennen rv 30 tjms. Kuuluisi myös ihan konkreettisia liikuntahetkiä, mutta itse en ole niihin päässyt/jaksanut lähteä osallistumaan.

möröttimelle tervetuloa takaisin kotiin, aika hurjasti sulla tosiaan on jo noita viikkoja.

MM, onko niillä siis vain ne kaksi istuinosaa Carenoissa? Kun liikkeessä oli näytillä sellainen, missä oli istuinosa taaperolle ja kiinteä koppaosa vauvalle. Joka tapauksessa eilen testattiin serkkujen seisomalautaa ja se oli typystä ihan huippu :) Joten mies saanee tahtonsa läpi, ja lainataan ne Hartanit mun veljen perheeltä ja niihin seisomalauta.

Ja osallistun siis Nelliin, tosin oon ollut ihan hirveän laiska pitämään kirjaa mistään...

Jepsikselle onnea töistä, kiva että pääset tuulettamaan päätäsi. Ja mitäpä tuota raskautta kertomaan, kun kerran sijaisuus loppuu ennen kuin äitiyslomalle joudut.

colsfootin Hillan mummot olivat kauhistelleet kamalia suunnitelmia laittaa tyttö omaan huoneeseen. Voit toivottaa tervetulleeksi katsomaan meidän lapsenkidutusta, nukkunut omassa huoneessa 8kk alkaen... :) Meillä ei tosiaan nukkuisi kukaan, jos nukuttais samassa huoneessa, tai no ehkä nukuttais, mutta huonosti.

Hermione, mulle on useempikin kaveri suositellut kotidoppleria, kun oon koko ajan niin paniikissa, et onko Rajulla kaikki ok... :) mutta en ole kovin tosissani sitä harkinnut, meillä on neuvola kuitenkin sen verran lähellä ja sinne pääsee aina kuunteluttamaan, jos oikeasti huolettaa, että oon järkeillyt, et näillä on pärjättävä.

Nyt takas töihin...

-Osse, typy 1v7kk ja Raju rv 19+6

Pakko laittaa toi kesken kaiken kun sivusto rupesi herjaamaan, että istuntoni on vanhentunut :o Ihme hommaa nykyisin tää sivustojen toiminta..

No, siis tytölle on muutama vaihtis, mutta ei olla vielä päätetty kuitenkaan. Ja täytyy se lapsonen ensin nähdä ennenkuin sen nimen voi päättää :)

Viiperollakin jo puoliväli menossa ja Sonterillekin oli viikkoja tullut yhtäkkiä vaikka kuinka :)

Eipä kai nyt muuta.

Palailen taas parin viikon päästä ;)

T:kamomilla rv 29+2

Täällä on taas ollut oikea supistusten päivä..koko aamun supisteli napakasti kun olin tytön kanssa pihalla ja nyt ne taas alkoivat kun istuin tähän..

Taitaa olla seurausta meidän eilisestä korkeasaaren reissusta (harmi napero ettette päässeet reissuun) ..automatkat nimittäin oli ihan tuskaa kun istuminen tuntui niin ikävältä. Siellä kyllä jaksoin porhaltaa menemään ihan reippaasti. Tosin meidän reissu meni lopulta päin peetä kun meidän oli tarkoitus mennä vielä sieltä sealifeen mutta mies onnistui sinne mennessä kolhimaan vähän autoaan ja sai ihan naurettavan ylimitoitetut hepulit pienestä naarmusta (autohan on tietty maailman tärkein..), sitten se mölli päättikin että ei mennä enää sealifeen vaan lähdetään siltä seisomalta kotiin ja onnistui mullekin sanomaan aika ikävästi siinä kiukutessaan.Eli oli tosi huba reissu;D Kotona mies kyllä oli jo hyvin pahoillaan ja yritti sitten lepytellä mua loppuillan.

Meidän neiti siirtyi vajaa viikko sitten omaan huoneeseen, pinniksessä nukkuu edelleen kylläkin ja hyvin sujui. Huoneen vaihtuminen ei vaikuttanut tytön uniin suuntaan eikä toiseen, herää samat 1-2 kertaa yössä kuin ennenkin.

Miamikille edelleen jaksuja siihen pahoinvointiin:/ ..ja mammikselle tsempitystä väsymykseen..

Kamomillalle täältäkin mukavaa reissua!

kansille onnittelut plussasta ja muillekin joita en ole muistanut onnitella, uusille muutenkin tervehdys:)

Kyllä mua edelleenkin ihmetyttää se lääkärineuvola mistä kirjotinkin, pesukarhu, se täti tosiaan kerösi ihan oikeasti ne hempan mittaamiseen tarvittavat tipat siitä pöydältä. EI mua kuitenkaan oikeastaan jäänyt kaivelemaan kuin se vauvan koko, yksi synnytys on kuitenkin takana joten lantion pitäis olla kelvollinen siihen touhuun, tiedän itse että veikka on pää alaspäin ja kohdunsuun tilanne saa siinä mielessä olla mikä on kun viikkoja on kuitenkin jo näin paljon..mutta vauvan koosta oisin tosiaan tahtonut jonkun arvion, tosin en ehkä sen lääkärin arviota;) Se ois varmaan sanonut että tää on varmaan jotain 2-5kg syntyessään;D

Jännä juttu muuten, mä kun oon koko ajan jännännyt ja pelännytkin synnytystä niin nyt viime viikolla mulle tuli yhtäkkiä sen suhteen kauhean rauhallinen mieli..vieläkin sitä mietin mutta en enää pelkää..tuli vaan semmoinen olo että kyllä se sujuu, niin se vaan mieli valmistautuu siihenkin koitokseen:)

Tulipa romaani..:)

Larskulle vielä tosta vauvan asennon tuntemisesta, mä tunnen pyllyn tosi selvästi kokeilemalla tosta ylävatsalta vauvan ollessa raivotarjonnassa, ja tunnen myös vatsan päältä käsin kopeloimalla siitä pyllystä lähtevät jalat kun veikka on usein vähän sivuttain ja puskee peppua oikealle, tämä vauva nyt ei oo kääntyillyt enää ihmeemmin mutta kun tyttö aikanaan kääntyi mahassa muutamaan kertaan perätilaan aika loppumetreillä niin ei se ylöspäin ollut pää tuntunut yhtä selvästi tosta vatsanpäältä kuin pylly..sekava sepustus;) niin ja mulla kyllä tuntuu tosi ikävästi liikkeet virtsarakossa vaikka veikka on ollut iät ajat jo pää alaspäin, se kai nyrkkeilee mun virtsarakolla;) Veikka myös koputtelee aika häijyn tuntuisesti mun lantioon, on tehnyt sitä jo pitempään ja aina vasemmalle puolelle, tuntuu ihan siltä kun vauva paukuttais nyrkillä suoraan luuhun, vitsailtiinkin miehen kanssa että se varmaan nakuttaa mun lantioon jotain tyyliin "veikka-08" tai "veikka was here" ;)

Queen ja veikka rv 36+4

ps. testailin että toimiiko tämä kun aiemmin kirjotin pitkät pätkät eikä ne tulleet näkyviin..onneksi tallensin ensin:/

Kävin lukaisemassa pikaisesti lounalla kuulumiset ja PESUKARHUlle piti huikata että meillä on ollut myös Gracot. Ovat olleet hyvät "kauppakeskus- ja kaupunkikäytössä".

Muutama viikko sitten hankin Brion Racet (eivät siis ole mitkään varsinaiset matkarattaat) jotta päästään mökkitielläkin hurjastelemaan. Ovat olleet aivan loistavat! Menee mun mielestä pieneen tilaan, eli mahtuvat ainakin meidän pikkuauton (Opel Corsa) peräkonttiin kasattuna. Ja ovat aika kevyet, ja kun Oona tykkää niissä istua paljon mieluummin kuin Gracoissa niin jälkimmäiset ovat löytäneet paikkansa varastosta. ;) Selkänojaa ei saa alas asti, mutta ei ole kyllä kaivattukaan. Jalkatukea saa säädettyä, on hyvät valjaat jne. Voin kyllä suositella.

Nyt takas työn touhuun Bon Jovia laulellen! ;) (Olin eilen konsertissa ja oli NIIN UPEA!!!)

Mammis töistä + O 8+1 ja Oona isukin kanssa jossain :)

Kauheasti olitte kirjoitelleet :)

Coltsfoot voisi tulla meillekin kukkapenkkejä tonkimaan :) Paitsi että enpäs ole niitä vielä ostanutkaan. Nyt on ollut niin kauheasti töitä ettei muka kerkiä yhtään pihaa hoitamaan!

I-L oli käynyt ultrassa. Uskomatonta että noilla viikoilla voidaan nähdä napatyrä! Toivottavasti seuraavassa ultrassa se on jo poistunut.

Han, vieläkö imetät Sampoa päivisin? Ootko huomannut mitään eroa nyt kun olet raskaana, syökö Sampo ihan normisti?

Ossekin oli päässyt ylimääräiselle neuvolakäynnille. Onneksi teillä pääsee noin vain käymään neuvolassa, koska et varmaankaan ole ainut äiti joka panikoi noin ;)

Naperokin oli saanut pikaoksutaudin, onneksi se oli pikainen. Et ole ainut jota väsyttää ihan mahottomasti, toivottavasti tämä helpottaisi ja pian.

No ei saa valittaa ;) Kun kerta raskaana ollaan ;) Mutta sanon vielä sen verran että oksu lentää kaaressa. Tai eilen aamulla oksensin kerran ja illalla olikin ihan hyvä olo töissä, vain nälän tullessa etoi. Tänä aamuna oksensin myös ja kohta varmaan taas. Nälkä vaivaa koko ajan, tunnin välein on syötävä tai juotava mehua.

MiaMik rv 6+1/7+2

Ompas ihana lukea näitä raskaus-ajan juttuja kaikkinen vaivoineen ja onnentunteineen, sitä tulee vaan entistä onnellisemmaksi että on tähän tilaan taas itsensä saattanut!

Mua ällöttää kaikki karkit ja makeet leivonnaiset sun muut... Aika outoa, Ei sinänsä haittaa ollenkaan, mutta vähän kyllä tuntu kummalliselta kun oon aika kova karkkihiiri ja muutaman kerran oon yrittäny pussilla käydä ja joka kerta on saanu sylkästä ulos. Hah. Empä olisi IKINÄ uskonut minusta! Kumpa tää kestäis koko mun loppuiän, selviäisin monelta ylimääräiseltä kilolta ja karkkiöveri-humalasta :p Vihanneksia taas voisin napsia vähän väliä. Odotan mielenkiinnolla tulevaa.

Meillä on vähän asunnonsaantiongelmaa, ollaan jonotettu jo kohta 6kk, asutaan TOSI pienessä kaksiossa (42m) ja nyt ois kyl viimeseltään saatava isompi kämppä et vois poikaakin ruveta opettaa omassa huoneessa nukkumaan. Kaiken huipuks meillä on kaks koiraakin. Noh, viimeks meni niin et asuttiin 31m yksiössä ja saatiin isompi asunto 3vkoa ennen synnytystä. En kyl usko et hermot kestää tätä tilaihmettä kovin kauaa. Voih, mun tekis mieli lähettää niille asuntotoimiston tädeille jo etukäteen anteeksi-pyyntö kortti, meinaan et kunhan nää hormoonit tästä kunnolla pyörähtää käyntiin niin musta voi tulla aika ilkeä asiakas. Noh, mitäs eivät anna meille isompaa asuntoa!

Heissulivei!

Meillä oli aamulla ultra ja jännitin sitä niin kauheasti, että olen nukkunut 3 yötä huonosti. Tänäänkin heräsin klo 4 eikä uni tullut silmään. Mahakin oli aamulla ihan sekaisin.. Höpsö minä. Jospa nyt olisin suurin panikointi takana päin. =)

Ihan niin kuin arvelinkin, raskausviikoissa tultiin takapakkia. Mulla kun kerkesi olemaan vain yhdet menkat tyttösen syntymän jälkeen, niin ei oikein ollut varmuutta kuinka pitkä kierrosta olisi tullutkaan.

Eli nyt on rv 10+5 ja la on 26.12. Vauveli oli alkuun ihan paikoillaan ja ehdin jo säikähtää onko sillä kaikki hyvin. Kätilö kyllä totesi samantien, että hienosti sykkii pieni sydän. Pyysin kätilö näyttämään sen mulle oikein läheltä, jotta uskoin, hih. =) Vauveli heräsi aika pian ultrauksen alettua ja alkoi mönkimään hassusti paikoillaan. Ihan erilaista liikkumista kuin tyttösen ekassa ultrassa.

Mennään uudestaan ultraan parin viikon päästä, koska vauvalla oli napatyrä ja Hyvinkäällä on sellaiset ohjeet, että uusintaultraus tehdään, jotta varmistetaan napatyrän poistuneen. Kuulemma näillä viikoilla ihan normaalia, joten ei kai tässä tarvitse kauhean huolissaan olla.

Oli kyllä tosi liikuttavaa nähdä pienen pieni ihmisen alku ruudulla. Niin ja huojensi aikalailla, kun masussa on vain yksi asukas... Mulla kun jostain syystä ollut olo, että mahtaako masuasukkeja olla useampikin.

Nyt vaan toivotaan, että hyvävointisen päivät jatkuisivat. Mulla on nimittäin ollut eilen ja tänään ihan siedettävä olo, jee! Piristi myös kun tyttösen kummitäti oli meillä aamusta iltapäivään. Pääsin kampaajallekin, kun hän hoiti tyttöstä. =)

Nyt ei muuta, neiti kaipailee äitiä kun ei päikkärit maistu. Tai no, seisoaltaan on vähän vaikea nukkua...

t. iida-linnea, mönkijä 10+5 ja tyttönen

ehdin taas kirjoittamaan, koetanpa kommentoidakin tällä kertaa... :)

pesukarhu kyseli nimistä, typyä odottaessa mietittiin (tai no varmaan pääasiassa minä) kovasti nimiä, mutta kun typyn kutsumanimi päätettiin täysin syntymän jälkeen, niin tällä kertaa ei olla edes yritetty miettiä. Typylle oli siis vain toinen ja kolmas nimi suunnilleen mietittynä, kun tulevat suvuista. Nyt aateltiin ihan rauhassa odottaa uutta tulokasta ja päättää sitten, miltä hän näyttää. Jos on tyttö, pitää miettiä toisetkin nimet, jos on poika... kai meillä jotain on varastossa :D Ei oikeesti olla hirveesti mietitty. Sekin vähän rajoittaa, kun typyllä on niin kummallinen nimi, että mikään tuikitavallinen ei seuraajallekaan sovi. Mutta sittenhän sen tosiaan näkee, et miltä tulokas näyttää.

Vai on MM joutunut pöntönhalailupuuhiin, kurjaa... :( oon yrittänyt sua metsästää mesessä, mutta eipä olla satuttu samaan aikaan. Ootko jaksanut käydä töissä?

Sisarusrattaista, sain miehen lähtemään kauppakierrokselle eilen. Halusin hiplata Emmaljungan Twin Cangaroota, mutta Lastentarvikkeessa selvisi, että tehtaalla on koko ajan ollut toimitusvaikeuksia ja he eivät ole saaneet edes mallikappaleita lisäosista! Eli eipä varmaan niitä osteta, jos ei kerran päästä edes kaupassa testaamaan. Enää en ihmettele, etten saanut vaunut-palstalla mitään kokemuksia niistä, ei kuulema ole hirveästi mennyt kaupaksi, kun ovat niin kalliit, mutta esim. koppaosaa ei ole saatu myyntiin ollenkaan. Tällä hetkellä luulen, että ostetaan Gracon peräkkäiset tuplat, niihin kun saisi kaukalon eli sopisivat mainiosti esim. Ideapark-reissuille... toisena vaihtoehtona on jotkut halvat tuplat, esim. Emman Julet ja niihin koppa. Tai sitten tosiaan veljenpojan Hartanit lainaan ja niihin typylle seisomalauta. Meillä on toi leikkipaikka ihan pihassa, ja kauemmaksi mentäis sit varmaan autolla. Mutta onneksi tätä asiaa ei tartte päättää nyt, mies kannattaa seisomalautaa ja mä tuplia, joten todennäköisesti hommataan molemmat systeemit, mutta rattaat vain matkisversiona. (Tulipas pitkä ja sekava selostus.) MM, me testattiin muuten niitä Carenoita, jotka teidän naapurilla oli, ja ne oli muuten ok, mutta niissä on turhan heppoinen koppa vauvalle, en usko et talvivauva tarkenisi niissä ilman lämpöpusseja yms. ja tuplia taas olisi vaikea raahata lasitetulle parvekkeelle päikkäreiden ajaksi... joten ne jäi meiltä vähän pois laskuista.

Painoasioista oli ollut kans puhetta. En osaa oikein samaistua aiheeseen, mutta tsemppiä sen kans painiville. Tosi kurjaahan se on, jos asia pyörii mielessä, koettakaa ottaa asia ajoissa esille neuvolassa, jo sen ääneen sanominen voi laukaista tilannetta vähän.

Queenilla on ollut tosiaan aika vinkeän kuuloinen neuvolakäynti... :)

amandalle, Laventelille ja kandille onnea ja tervetuloa!

Meillä on rakenneultra 27.6. ja minä myös toivon, että saadaan tietää sukupuoli, mutta ei se maailmaa kaada, jos ei kuullakaan. Viimeksi kysyttiin mutta koskaan ei kerrottu, silti oltiin varmoja, että tyttö tulee.

Viiperolla hiiva kiusaa, mulla alkoi kans heti viikon sisällä lääkekuurista uudet oireet, onneksi lääkäri määräsi tuplakuurin, joten aloitin heti perään toisen. Jos senkin jälkeen uusii, pyydän kyllä kaikki näytteet otettavaksi taas.

pesukarhu oli käynyt myös pyöräilemässä, eikös vaan olekin hirveät ne miesten pyörien penkit... mä en suostu niillä ajamaan, mut onneksi miehen pyöräänkin sai meidän istuimen, niin pääsee vielä pyöräilemään.

kamomillalle hyvää reissua!

Me ollaan kans perjantaina lähdössä matkalle, tosi ihana päästä taas johonkin edes hetkeksi, vaikka ollaankin vaan tosi lyhyt aika (tullaan ma-aamuna takas).

Mulla oli tällä viikolla taas neuvola, tosin se oli vaan sen diabetestutkimuksen käynti, eli liikunta- ja ravintoneuvontaa. Pyysin terkkaa kuuntelemaan sydänäänet ja siellä se pikkusydän taas jumputti. Juhannuksen jälkeen on sit se ultra, saas nähdä mittaako ne sillä kertaa sf-mitan, kun vielä ei mitattu. tosin ei sillä väliä, sydänäänet, verenpaine ja turvotuksen seuraus on mulle ne tärkeimmät :)

Jaahas, kai sitä täytyy ruveta puuhaamaan itseäänkin unille, typy nukahti jo autoon seiskan aikaan ja mieskin on jo tunnin koisaillut.

-Osse, typykkä 1v7kk ja Raju rv 19+3

unohtui. Mammikselle ja Hermionelle onnittelut plussasta.

Mä mietinkin et miten sä Hermione sait noinkin paljon viikkoja itsellesi :D Vitsit mua harmittaa kun ostin 120 kapselia Glandin 25 tuonne kaappiin kun luin sun juttuja ja tässä sitä ollaan ja voidaan paksusti ;)

Onhan taas veto pois. Eilen oli kaverin valmistujaiset ja nukkumaan pääsi vasta yhden jälkeen. Mulle ei todellakaan riitä mitkään kuuden tunnin yöunet :( Houkutus olisi kyllä tosi suuri mennä tuonne muksun viereen päikkäreille, mutta jotenkin haluan ehdottomasti pitää tätä "omaa aikaa". Eilen olikin vähän turha päivä muuten. Oltiin perjantai ilta repimässä tapetteja ja loppuillan kaivelin tollasia jättitiiliä kukkapenkin reunukseen. Sen seurauksena itellä tuli kymmeniä supisteluja eilen, turhan usea kipeäkin. Olin jo kahden vaiheilla, että pitäisikö sitä mennä jonnekin näyttäytymään. Onneksi ensi viikosta on kuitenkin neuvola. Itelle nämä supistelut on vaan ihan uusi juttu, kun edellisessä raskaudessa mulla tuli ehkä pari kipeää supistelua ennen synnytystä ja nekin varmaan noin viikkoa ennen kyseistä tapahtumaa... Siippakin oli oikein marttyyrimaisesti kotona (normaalisti luuhuaa työhommissa), tosin mulla meni sen kanssa sukset ihan pahemminkiin ristiin kun ei siitä ollut mitään konkreettista hyötyä. Tänään onneksi on ollut iisimpi päivä supistusten, varmaan johtuu siitä että eilinen ilta tuli vaan istuskeltua siellä kaverin tykönä. Toki ukko nyt tänään sitten lähti aikaisin työjuttuihin, sainkin aamusta sille taas hepulin, jotenkin vaan keittää se, ettei meillä ole minkäännäköistä perhe-elämää...

Tuli muuten tuosta PESUKARHUn viestistä mieleen, että miten teillä on ajateltu hoitaa nukkumajärjestelyt kahden lapsen kanssa? Itse olen miettinyt kovasti, että pitäisikö hommata toinen pinnasänky vai koittaa siirtää 1,5 vuotias "isojen tyttöjen sänkyyn". Ja samaten olen ajatellut, että tytön voisi koittaa siirtää omaan huoneeseen tässä parin kuukauden sisällä, sillä jos kakkosvauva on samanmoinen yöriekkuja kuin tuo ykkönen niin sitten ei tule kenenkään öistä mitään. Meillä vaan mummot kauhistelee, että noinko pienenä toinen laitettaisiin omaan huoneeseen...

Mutta ihan näin suht ensialkuun onnittelut AMANDA:lle, LAVENTELIlle ja KANDIlle!

PESUKARHU kyseli nimitilanteista. Meille pitäisi siis olla tyttö tulossa ja nimeä ei kyllä ole ollenkaan tiedossa. Tosin viimeeksikin päätettiin nimi lopullisesti ristiäisaamuna ;D Joten aikaahan on kyllä :) Tytölle kuitenkin mun mielestä keksii nimen paljon helpommin kuin pojalle... Jotenkin tuntuu, että pitäisi keksiä joku hyvä "luonto"nimi niinkun Hilullakin, siippa vaan aina tyrmää mun ehdotukset. Tosin olihan se tätä tytön nimeäkin vastaan aikoinaan ja joku aika sitten selitti mulle kuinka HÄN oli mukamas sitten keksinyt nimen...

MIAMIK mietti tuplarattaita. Meille sellaiset tulee kyllä ehdottomasti, pitäisi vaan jaksaa niiden hankinnan kanssa vielä odotella pari kuukautta :D Ikäeroksi olisi tulossa 1,5v ja me ollaan melkoisia vaunuilijoita, joten joku kunnon merkki on hommattava. Tällä hetkellä tuntuu, että Emmaljungat on ykkösenä ja Briot kakkosena. Tosin meillä löytyy tällä hetkellä Brion rattaat ja ne on ihan jees, mutta ei kuitenkaan mitkään huiput...

QUEENilla oli sangen mielenkiintoinen neuvolavisiitti :D

VIIPEROn turvotukset ja jomotukset tuntuu turhan tutuilta :( Mietinkin just, että mitenköhän raihnainen sitä sitten syksyllä on kun nyt jo olo on tällainen!

AMANDAlla on karkkiällötys! Voisi tulla mullekin! Onneksi kauppa ei ole ihan lähellä, joten karkinsyönti pysyy aika hyvin kurissa. Tosin himo on aivan kaamea :) Ja äitiysvaatteista, Mulla alkoi osa normihousuista jäämään nurkaan jo rv 10 tietämillä kiitos mukavan turvotukset. Tälle hetkellä jalkaan menivät vielä yhdet normihousut, mutta äitiyshousuja tulee kylklä oikeastaan vaan käytettyä. Mä olen ainakin äitiysvaatteissa käyttänyt nyt ja viimeeksi samaa kokoa kuin normaalivaatteissa, tosin sillä erotuksella, että mulla normaalisti hpusut on kokoa S tai M ja nyt öitiyshousuissa passaa oikeastaan aina tuo S-koko. Toki tiedä sitten onko tilanne eri 15 viikon päästä :D

IIDA-LINNEAkin on päässyt jo mukaville viikoille :) Toivottavasti oli rentouttava mökkireissu!

NAPERO+perhe kävi Korkeasaaressa. Oispa meilläkin tässä lähellä jotain vastaavaa. Me ollaan jouduttu tyytymään sorsien katteluun :)

KAMOMIllalle mukavaa mummolareissua!

Joo, tämäpä passaa mun osalta tähän. Turhan haasteellista tämä kirjoittaminen kun tyttö tökkii samalla sylissä istuen kynällä näppäimiä (joo, eipä se taaskaan pahemmin suostunut koisimaan sisällä!)

Coltsfoot, Elli 23+6 ja aina niin Pirteä Hilu 1v2kk

Amandalle onnea plussasta ja tervetuloa jutustelemaan meidän kanssa :)

Pesukarhun idea esittelyiden siirtämisestä aina kunkin pinon alkuun oli tosi hyvä, miksi en itse sitä heti keksinyt! Itse asiassa pääsisin ehkä jopa helpommalla päivitysten kanssa, kun ei aina tarvitsisi etsiä listaa monen sivun takaa, ja tietty tuo on tärkein että la:t sun muut olisi aina näkyvissä. Toki vaatiihan se sen, että muistan olla aloittamassa uutta pinoa aktiivisesti, mutta eiköhän se onnistune. Mutta sitten kun poksahdan niin en välttämättä kerkiä enää listaa päivittelemään...mutta se on sen ajan murhe, huikin sitten jatkajaa kun asia on ajankohtainen.

Meillä on rakenneultra tulossa 24.pv, ja me nyt sitten myös päätettiin että kysytään vauvan sukupuoli jos se näkyy. Ensin ajattelin että voisi tällä kertaa olla sitä kysymättä, mutta uteliaisuus taitaa viedä voiton. Se kuitenkin päätettiin yhdessä tuumin, että tällä kertaa (jos sukupuoli selviää) ei huudella kaikille masukin sukupuolta, vaan pidetään se loppuun saakka omana tietona. Teille tietty kerron ;) Nimi meillä on tytölle, pojalle on vähän hakusessa vielä. Mutta jonkinlainen ajatus siitäkin on... Tytölle tuntuu olevan helpompi keksiä kauniita nimiä, pojalle en keksi niinkään. Ja sitten kun haluaisi sen rimmaavan vielä Aleksinkin kanssa, niin se tekee asiasta hankalemman (nimessä ei myöskään saisi olla r-kirjainta koska sukunimessä on.)

Tuplarattaat me varmaan joudutaan hankkimaan, vaikka maalla asutaankin niin tie menee tuossa ihan vieressä, ja saattaisi olla aikas vaikeaa pitää poikaa aisoissa esimerkiksi mummulamatkoilla (mummula tuossa ihan muutaman sadan metrin päässä ja siellä tulee käytyä kohtalaisen usein kävellen.) Ajattelin että voitaisiin hankkia käytetyt, tai sitten jotkut suht edulliset uudet.

Hiiva pirulainen taitaa olla TAAS uusinut, sellainen tunne on :( Viheliäistä, täytyy soittaa aamulla neuvolaan ja kysyä mitä nyt, kun 2 kuuria oon jo tuohon vaivaan peräkkäin ottanut. Lisäksi alapää on erittäin turvoksissa ja tuntuu että tippuu ihan just.. Petipuuhien jälkeen on pakko vain maata, muuten se tippuu :D

Häpyluuliitos on myös tullut kipeäksi jo nyt, kaikki sängystä nousut yms. on tuskaisia. Supistelee ajoittain, mutta kivuttomasti. Jokunen kipeämpikin on välillä tullut, jos on oikein rehkinyt. Kunto mulla onkin tosi huono, ihan ärsyttää itseäkin :( Ainoa liikunta on nykyään ulkoilu pojan kanssa, eikä siinäkään liiemmin pääse hiki tulemaan. Mulle on kiloja tullut nyt jo 4,5kg, edellisessä raskaudessa puoleen väliin mennessä ei tullut vielä yhtään. Mutta ei haittaa, lähtöpainokin oli muutaman kilon alhaisempi nyt, ja kuulun kanssa niihin joilla imetys laihduttaa (vähän liiankin tehokkaasti.)

Siinähän sitä juttua tulikin, nyt nukkumaan jotta jaksaa taas aamuvarhain.

Viipero, Aleksi 1v7kk ja Santeri rv 20+0!

Aurinkoista maanantaita!

Huomenna tänne onkin luvattu sateita, että pitää nyt ottaa tästä päivästä kaikki ilo irti. Toivottavasti saisin miehen houkuteltua illalla pyöräilemään, kun pojukin siitä niin kovasti tykkää. Ihanaa saada mieskin kotiin suunnitusreissultaan, kova on ollut ikävä vaikka ei kahta yötä pidempään ole ollut poissa.

Hermionelle nyt tsempityksiä tähän raskauteen, turhan paljon surua ja pettymyksiä olet saanut kokea. Ja se kotidopplerin hankkiminen kuulostaa tuota sinun taustaa ajatellen ihan hyvältä hankinnalta. Itsellä ei kyseisestä laitteesta ole kokemuksia, mutta ihan toimivaksi peliksi sitä ollaan kehuttu.

Miamik on taas pahoinvoinnin kourissa :( Onneksi se syy pahaan oloon on kuitenkin paras mahdollinen ja sen avulla sitä jaksaa. Muistahan ottaa tarvittaessa huilia töistä.

Pesukarhu oli käynyt myös reissussa. Mulla tuotti myös tuolla matkatessa eniten päänvaivaa omat syömiset. Mitään mahatautia en onneksi saanut, että kai sitä ihan kunnialla selvittiin ilman listerioita tms. Niitä maitohappobakteerivalmisteita kannattaa varata matkalle mukaan ja aloittaa niiden syöminen jo ennen reissua niin ainakin allekirjoittanut on siten selvinnyt reissuistaan ilman vatsanväänteitä ;) Masun koostakin olit kirjoitellut ja mulla on kanssa sellainen olo, että tämä vatsa on jo nyt ihan hurjan iso. Painon ja sf-mitan suhteen mennään kuitenkin samoissa mitä ekassa odotuksessa. On vaan sellainen möhköfanttiolo :p

Sonteri ja muut olivat kirjoitelleet ajatuksiaan tästä kakkosen odotuksesta. Kyllähän se varsinkin alussa tuntui, että sitä vauvaa kasvateltiin vaan siinä sivussa kaiken arjen hyörinän keskellä. Nyt tämä masuasukki on enemmän läsnä ja ajatuksissa, kun liikkeet tuntuu niin selkeästi ja synnytyskin sieltä pikkuhiljaa lähenee. Nytkin "Helmi" potkuttelee ylämasulle, kun tänään huvittaa olla pää alaspäin :)) Mulle ja miehelle se 4D-ultra oli tosi tärkeä juttu juuri tähän vauvaan kiinnittymisen vuoksi ja sen jälkeen tuli tuo tekonimikin. Varsinainen etunimi on kyllä vielä ihan hakusessa. Ei tämä odotus ja vauvan seuraaminen kuitenkaan ihan niin intensiivistä ole kuin esikoisen kohdalla. Toisaalta joissakin asioissa osaa olla rauhallisempi eikä joka vihlaisusta ja supistuksesta ole hermostuksissa.

Coltsfootille nukkumisjärjestelyistä, että meillä esikoinen on nukkunut vuoden iästä omassa huoneessaan ja sen jälkeen ollaan kaikki nukuttu paremmin. Ja tuo omaan huoneeseenkin siirtäminen sujui ihan ilman mitään kipuilua. Meillä myös mietiskellään, millainen sänky pojalle pitäisi hommata. Pinnasänky alkaa käydä pieneksi ja tietysti se tarvitaan vauvalle. Joku laidallinen taaperosänky kai sitä on hommattava, mutta saa nähdä millaiseksi hulinaksi nukutukset muuttuu kun sieltä sängystä pääsee halutessaan pois. Meillä kun esikoinen on tähän saakka nukahtanut itsekseen lyhyen silittelyn, iltapusujen ja oman unilaulantansa jälkeen.

Naperolla onkin sitten uuden kodin etsintä edessä. Onnea entisen myyntiin ja toivottavasti löydätte pian unelmien kodin :)

Hyvin ne on Osse sullakin nuo viikot karttuneet ;) Ja masukin oli pumpsahtanut esiin eli ei kun vaan mammavaateostoksille :))

(.) Mulla oli tänään viiden viikon tauon jälkeen neuvola ja masukilla tuntui kaikki olevan kunnossa. Mulle oli tullut painoa se reilu 500g/vko, lähtöpainoon on tullut nyt vajaa 5kg lisää. Hemoglobiini mulla ei vaan nouse millään, nyt se oli taas 101 ja rautaa joudun varmaan syömään koko odotusajan :(( Verenpaineet mulla on myös tosi alhaiset edelleen. Sf-mitta menee nätisti siellä keskikäyrällä, että ei kai se minun maha sitten ihan suunnaton olekaan. Helmillä on tänään pää alaspäin päivä ja neuvolakorttiin sitten kirjattiin että on raivotarjonnassa. Illasta neiti saattaakin sitten pyöräyttää itsensä perätilaan ;) Olisi kyllä itsellä helpompi olo ja liikkeet tuntuisi paremmin, kun vauva nyt vaan malttaisi jo alkaa pysytellä pää alaspäin bd Seuraava neuvola on sitten heinäkuun puolessa välissä, mikä minua vähän ihmetytti, mutta kylläpähän sinne tarvittaessa pääsee aiemminkin. Sen jälkeen sitten kuulema alkaa ne kahden viikon välein käynnit.

Sen verran pitää vielä tuon esikoisen puuhia hehkuttaa, että meidän poika leikki tänään neuvolassa sellaisella lumiauralla. Erityistä se on meille siksi, että pojalla on aistiyliherkkyyttä erityisesti käsissä ja vasta viime aikoina hän on suostunut ottamaan hyvin valikoiden leluja käsiin (neurologisia ongelmia ja kehityksen viivästyneisyyttä, syynä ongelmat synnytyksessä tai sitten jää tuntemattomaksi). Nyt poju tuntui tietävän tasan tarkkaan mitä sillä lumiauralla tehdään ja jaksoi hakea se aina uudelleen käteen jos ote sattui irtoamaan. Monelle äidille ihan tavallista arkipäivää, mutta minulle pieni ihme, kuin olisi tähden saanut taivaalta :)))

Onnea sydän tulvillaan,

Mörötin ja "Helmi" rv28+3 ja isoveikka 1v. 7kk

Tuhersin niin kauan tota viestiä...

Möröttimeltä piti siis kysästä, kun teilläkin tuntuu vauva pyörivän vielä ahkerasti siellä masussa, että mistä sä tiedät miten päin se vauveli siellä köllii? Mä oon jotenki ihan avuton tässä asiassa, mulla ei oo mitään hajua onko se esim. nyt tällä hetkellä peppu vai pää alaspäin.

Kuinka nopsaan teillä on tokalla kertaa vaihtunu vaatekoot ja kuinka pian on saanut siirtyä mammakuteisiin?

Muistin tuossa aamusella että olen tilaillut HM syksyn kuvastosta jo etukäteen 34 koon farkkuja ja minihameita ja toppeja ja kävin sitten surutta raksimassa pienet koot pois ja vaihdoin tilalle MAMA-osasto kuteita. Samaten nappasin alesta parit kappaleet seuraavan koon rintsikoita, viimeksi ainakin aika nopsaan ja tasaseen tahtiin kasvoi tuo ylävarustus. Olenkin asiasta superinnoissani koska imetyksen jälkeen ei hirveästi jäljelle jäänytkään, ja muutenkin kun urheilen niin paljon ja olen pikkuinen (tasaisesti kaikkialta...).

Kun vaan tietäisi minkä kokoiseksi sitä kasvaa ettei ainakaan jäis heti mammakuteet pieniks. Tosin viime raskauden alussa olin melkein 8kg painavampi kuin nyt, ja HMn mammakuteista meni suurin osa S-kokoa koko ajan ja joitain M-kokoa vasta ihan loppuvaiheessa, ja silloin minulle tuli vain 7kg painoa koko aikana. Joten eiköhän nuo S-kooot riittäne. Kun tässä laskeskelen siis että minulla olisi tälläkertaa varaa ottaa painoa tuplamäärä ja silti pitäisi kilojen mukaan mennä samat kuteet!

Tulipas pähkäiltyä, ja joo voihan tämä olla hieman aikaista mutta ne syksyn vaattetkin lähetetään vasta heinä-elokuun vaihteessa... Toiv nyt ei tule mitään typeriä keskenmenoja sun muita, hyvä etten ole jo varannut tuplarattaitakin. Pitäisi varmaan vähän rauhoittaa vielä tahtia kun on niin alussa vasta! Minkäs sitä itselleen mahtaa kun on niin innoissaan!

Sitäpaitsi, eikä mulle mitään satu. Hyvin tää menee. Sitä jos rupee pelkäämään ja pähkäilemään niin hermoraunioksihan siinä vaan muuttuu.

Ihana päivä pitkästä aikaa. Ja aamulla sain nukkua puoleen 11!!! Nytkin imies on pojan kanssa päikkäreillä, ja minä lupasin sillävälin siivota. Pitänee SIIS lopettaa tää koneella keikkuminen!!

-amanda- rv 6+3? ja muru-muru 1v.2kk

Hyvällä mielellä voin tulla kirjoittelemaan kun kauan odotettu np-ultra vihdoin oli tänään ja kaikki oli masussa hyvin. Tosi vilkas kaveri siellä masussa vilkutteli. Jännitettiin molemmat miehen kanssa tosi paljon ultraa, mutta onneksi kaikki oli kunnossa.

Mä oon ihan varma, että tää masuasukki on poika. En tiedä mistä se tunne tulee, voinhan tietysti olla väärässäkin. Ainoa odottaessa ei ollut fiiliksiä suuntaan tai toiseen.

Sonteri, oon huomannut saman, ettei samalla tavalla ole aikaa miettiä raskautta nyt kun on jo muksu. Aikakin kuluu jotenkin tosi paljon nopsemmin.

Kiva että Pesukarhun reissu meni mukavasti! :) Onneksi sulla ei ole enää paljon töitä jäljellä, on niin hurjan pitkiä noi sun työpäivät!

Iida-Linnealle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nyt ei ehdi enempää, pakko mennä syömään ennen kuin tulee öklö. Tekis hirveesti mieli karjalanpiirakoita ja munavoita, niitä ei nyt kyllä kaapista löydy...

Karssuli, Aino jo unilla ja Onni 11+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat