SALOON VAI TYKSIIN SYNNYTTÄMÄÄN????

Vierailija

Pitäisi pian päättää! Olisiko jollain kokemuksia! Niitä otetaan vastaan. KIITOS!! :)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Siis TYKS.

Jos jotain sattuu niin on sitten apu lähellä.

En luottais Saloon, mun yhdelle sukulaiselle on käynyt siellä tosi huonosti... Tilaa siellä varmaan kyl on paremmin, että saa olla rauhassa, mut... No, mä menisin TYKSiin.

Vierailija

Myös kätilöt ovat osaavia, osa nuoria, osa eläkeikää lähestymässä.

Itselläni on kokemusta vain Salosta, kolme kertaa olen siellä synnyttänyt.

Ei ole mitään moitittavaa mistään synnytyksestä, ovat kyllä olleet kaikki kolme nopeita, enkä ole tarvinnut lääkäriä paikalle.

Salossa on aina tilaa, pääsee siis tarvittaessa omaan huoneeseen ilman huonekaveria.TYKS:tä taas olen kuullu, että ei ole kovinkaan miellyttävää olla monen hengen huoneessa pelkkä verho väliseinänä, kun on vauvat ja vieraatkin huoneessa...Ja muutamaa ystävää olen siellä katsomassa käynyt, eikä ollut kiva jutella synnytyksestä naapurin kuullen, eikä muutakaan kovin henk.kohtaista.

Viimeisestä synnytyksestäni on aikaa 1v7kk ja silloin kuuntelin jo synnytettyäni (ovi oli lepohuoneesta auki) naapurisalin tapahtumia.Siellä oli aikansa yritetty normaalia synnytystä, mutta tuli komplikaatioita ja päädyttiin hätäsektioon kuulemani mukaan.Kätilöt puhuivat äidille todella rauhallisesti ja selittivät mitä tulee tapahtumaan, lääkäri tuli nopeasti paikalle (oli aamuyö ja kello n.3)

Juttelin myöhemmin tämän nuoren äidin kanssa ja oli hänen omasta mielestäänkin ollut positiivinen kokemus, vaikka lopulta hätäsektioon jouduttiinkin ja kätilöt ja lääkäri ammattitaitoisia.

Salon synnäri on mielestäni kodikas, sopivan pieni yksikkö, kätilöt mukavia ja osaavia.Viimeisen synnytykseni hoiti kätilöopiskelija (olin antanut papereissa jo luvan) kahden kokeneemman kätilön ollessa koko ajan paikalla.Oli älyttömän empaattinen ja osaava, oli tosin jo useita kymmeniä synnytyksiä hoitanut.Kävin kiittämässä tätä opiskelijaa ja toivottamassa onnea kätilön työhön sairaalasta lähtiessäni.Jäi todella hyvä mieli viimeiseksi jääneestä synnytyksestäni :)

Vierailija

Ei yliopistosairaala tarkoita sitä, etteikö siellä voisi tapahtua synnytyksessä jotain sellaista että esim. vauva kuolee. Apu tietenkin on lähempänä, mutta kuitenkin.

Eiköhän joka sairaalassa synnärillä ole ihan erikoislääkärit töissä, joten tuskin missään ihan ammattitaidottomia lääkäreitä on.

Vierailija

Ensimmäinen kerta Salossa oli aika syvältä, toisella kerralla kaikki meni hyvin ja palvelukin oli ihan ookoo. Kummallakaan kerralla ei kätilöissä ole moittimista, mutta lääkärit ja lastenosaston henkilökunta ei saa minulta pelkkää kiitosta.

En jaksa kertoa koko pitkää tarinaani, mutta ensimmäisen synnytyksen perusteella en suosittele Saloa, toisen synnytyksen perusteella suosittelen...

Milloin sulla on laskettu aika, joko on kiire päätöksen teolla? Tsemppiä loppuraskauteen ja onnistunutta synnytystä, päädyt sitten kumpaan vaihtoehtoon tahansa =)9

Vierailija

että synnytysosastolla koin, että minulle ei annettu riittävästi " valtaa" päättää esim. synnytysasennosta, koin, että minut painostettiin synnyttämään perinteisesti selälläni, vaikka se tuntui minusta luonnottomalta.

Toivottavasti tästä viimeisestä synnytyksestä jäisi hyvät muistot.

[/quote]

Vierailija

kaverini oli Salossa ja sai olla ihan yksin rauhassa 3 hengen huoneessa, toisin kuin minä.... en jaksa edes kertoa huonoja kokemuksiani tyksistä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat