Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jo pieneksi jääneiden vaatteiden säilytyksestä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

heipparallaa!

Nyt on jo niin paljon noita pieniä vaatteita tuolla vaatehuoneessa että ahtaaksi käy paikat. Uskaltaako vaatteita viedä ullakolle, jota ei lämmitetä? onko paras pakata ne ns. ilmatiiviiseen pusiin vai miten pakkaisin ettei ne homehdu ym..?

Samaa olen miettinyt vaunujen kanssa, ahtaaksi käy sisällä tilat kun vaunut rojottavat eteisessä, mutta eipä nuita varmaan kylmään ulkovarastoon uskalla jättää..

T.minttu

Kommentit (11)

Vierailija

Huolehdi vaan siita, etta vaatteet ovat puhtaita ja pakkaa ne tiiviiseen muovilaatikkoon tai pussiin, mielellaan lapinakyvaan, jotta otokoita ei tule. Vanhoissa (rakennettu ennen 60-lukua) rakennuksissa elelee kaikenlaisia otokoita, mm. koin, turkiskuoriaisen toukkia jotka voivat ikavasti tehda reikia vaatteisiin.

Vierailija

Minne kaikki pieneksi jääneet vaatteet!? Tuntu niitä oli niin paljon. Laitoin yläkaappeihin kasseihin. Tosi iso työ alkaa esim. netti kirppiksillä myydä kun kuvia pitää lähetellä ja niitä on sitten paljon. En ole ennen raskinut myydä, mutta nyt kyllä raskisin kun ne täyttää turhaan kaapit ja ajattelin mallit muuttuvat kun uusi vauva haaveissa joskus.

Vierailija

joten emme juuri pieniä vaatteita säästele. Ihanimmat on tietysti säästetty, mutta muut myyty. Mihin niitä säästää? Säästäisin, jos tietäisin, kelle säästän.

Mahdollinen pikkukakkonen voi olla eri sukupuolta, eri aikaan vuodesta synytynyt ja oma makukin vaatteissa muuttuu. Säilömisestä eivät vaatteet ainakaan parane, vaikka kuinka hyvin pakkaisi.

Meillä säästetään enemmänkin niitä vaatteita, jotka ovat esim. serkuilta tulleita ja vielä isoja.

Sorry, vastaus taisi tulla vähän aiheen vierestä;)

Vierailija

tilaan säilytykseen. Mutta nuo ilmatiiviit pussit vois olla silti käteviä, että niihin saa todella uskomattoman määrän pakattua vaatetta ja silti menee mekoisen lituskaki. Veisivät sitten paljon vähemmän tilaa kaapissa tai pahvilaatikkoon mahtuis tuplasti. Itse en säilytyksesä ole niitä käyttänyt (vielä...), mutta yhtä reissua varten lainasin sukulaiselta pari pussia ja johan veti matkalaukku paremmin. Ja olivat ihan jostain Prismasta tms. ostettuja, ja ilman sai pois rullaamalla. Ja ilma pysyikin pois.

Vierailija

Luulen, että niihin tulisi kuitenkin sellainen varaton haju. Meilläkin on sellainen ongelma, että lämmintä (itseasiassa ei edes kyllmää) varastoa ei ole. Vaatehuone, Yläkomerot, sängynaluslaatikot jne on täynnä lasten pieneksi käyneitä vaatteita.

Vaunut oon myiny...

Serkkuni irrotti vaunuista kaikki kankaat ja vei ratasosan varastoon. Lämpimässä varastossa on sitten ne kankaat.

Vierailija

Eli ei varmaan ainakaan tee hyvää vaatteille säilyttää kylmässä ja mahd.kosteessa. Ellei säilytystilaa todella ole itsellä tai vaikka isovanhemmilla, myyntiin vaan!:) Miksi niitä todella säilyttää ihan kauheena, tietenkin parhaimmat ja ihanimmat ihan vaan muistoina.

Mulla juuri tässä sama projekti menossa, poika 1v8kk ja nyt ekaa kertaa raaskin laittaa myyntiin pieniä vaatteita. Ehkä meillekin toivottavasti jossain vaiheessa tulis lisää pikkupirpanoita mutta turhaan noita säilyttää kun isot pahvilaatikolliset ihan täynnä. Kivasti tullu jo rahaa ja se lämmittää mieltä että saa taas ostettua uutta vaatetta tilalle:)

Vierailija

Tämä menee nyt gallupiksi :) mutta halusin minäkin sanoa, että olen iloinen siitä, että äitini jemmasi kaikki omat pikku vaatteeni, synnyin -77. Niitä " retroja" on nyt mukava määrä tuossa ja on ihanaa, kun tyttärelläni (nyt 4kk pian) on päällä pieni mekko, jota itse vauvana pidin.

Säästän kaikki tyttäreni ehjät/siistit vaatteet ensin seuraaville lapsilleni käytettäviksi ja suurimman osan kivempia vaatteita heille itselleen " muistoksi" .

Vierailija

minulla on ollut pojalla käytössä vaatteita joita on säilytetty 70-luvun lopulta - 80-luvun puolivälistä maalla vanhempieni ulkorakennuksessa (oli navettana vielä 70-luvun alussa, sen jälkeen lähinnä romuvarastona, autotallina, työtilana) ja vaatteet ovat ihan hyviä, ehjiä, hajuttomia. muutamaan villatakkiin oli koi tai hiiri tehnyt reikiä mutta muuten tosiaan kaikki 70-luvun retrovaatteet ihan käyttökuntoisia. tai niin kuin ne nyt ovat minun ja pikkuveljeni jäljiltä :-D

tokihan vaatteet piti ensin pestä hyvin, muistaakseni pesin kaksi kertaa niin olivat hajuttomia. että rohkeasti vaan kylmäänkin varastoon jos haluat säilöä. itse olen ainakin ollut enemmän kuin kiitollinen äidilleni joka on säästänyt kaikki vähänkin käyttökelpoiset minun ja veljeni vaatteet. vaikka tilaa ei ollutkaan muualla kuin kylmässä ulkorakennuksessa ;-)

Vierailija

Eli itsellä kun on kiertänyt vaatteet siskolla ja itsellä (siis tenavilla;))

niin kuminauhat ja sukkikset on sellaisia etenkin jotka tahtoo säilytyksessä mennä

Mutta on se vaan niin ihanaa katsella vuosien päästä millanen potkari oli esikoiseella sairaalasta tullessa melkein 19 v sitten...

Vierailija

Itse pakkasin vaatteet muovipusseihin ja toistaiseksi pussit ovat sisällä yläkomerossa. Ehdottomasti säästän hyvät vaatteet pikkukakkosta varten, vaikkei vielä " tilauksessa" toista lasta olekaan. En ymmärrä, miten vauvojen vaatteet nyt olisi niin sukupuolisidonnaisia tai muodista pois meneviä, ettei niitä kannattaisi säästää!

Meille tuli sukulaisilta vanhoja vaatteita, joista osa oli ollut muutamia vuosia ulkovarastossa ja niissä tuntui aluksi " varaston" hajua. Parissa pesussa haju katosi ilman sen kummempia toimenpiteitä, pestään vielä hajusteettomalla pesuaineellakin.

Aiheesta tuli mieleen, että meilläkin on liikaa vaatteita, joita ei yksi lapsi ehdi koskaan kuluttaa. Tietäisikö joku jotain hyväntekeväisyyskeräystä tms. johon voisi lahjoittaa vauvojen ja lasten käyttökelpoisia vaatteita tai tarvikkeita?

Uusimmat

Suosituimmat