Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voitte viedä 9kk ikäisen hoitoon?

Vierailija

En syyllistä ketään,haluan vaan OIKEASTI tietää,miten raaskitte?Enkä halua vastausta,että pakko,kun on asuntolainaa yms.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Puhut ihan asiaa, vaikka moni kohta onkin aika pinnallisesti ajateltu. Mutta kyllä itsekin (olen sitten vaikka pinnallinen ja arvot väärässä järjestyksessä) harmittelen joskus, kunpa ei tarvitsisi tinkiä kaikesta. Lasten käytetyt vaatteet ei juuri harmita, mutta se harmittaa, että kaikkea on pakko pohtia niin moneen kertaan onko varaa ja riittääkö sittenkään ja entäs jos sattuu jotakin yllättävää. Sellainen kiristää mieltä ja varmasti stressaa miestä, sitä ainoaa työssäkäyvää. Mutta yhdessä ollaan päätetty tätmä kotona olemiseni. Tavallaan surettaa pikkuisen hoitoon vieminen, mutta näitä pinnallisia iloja on että lapset saavat uusia vaatteita, harrastuksia, ehkä pian nähdä vähän maailmaakin, itse saan pukeutua siisteihin työvaatteisiin ja käyttää sitä puolta itsestäni, jonka olen jo melkein unohtanut ja mennä vaikka kämpaajalle tai ostaa uuden vaatteen ilman huolta rahasta.

Vierailija

että ihme on, jos lapsensa terveeksi pystyvät kasvattamaan. Jätä työsi ja hoida lasta kotona. Missä olette 10 vuoden päästä? Jos miehesi ei ole hyväpalkkaisessa hommassa, asutte todennäköisesti huonomaineisessa lähiössä liian ahtaasti omistusasunnossa tai kaupungin vuokra-asunnossa. Lapsesi pitää käytettyjä vaatteita eikä käy harrastuksissa kuten muut.

Sinäkään et käy harrastuksissa, koska sinulla ei ole siihen varaa. Yhden palkasta elävä perhe joutuu käyttämään kaiken " ylimääräisen" rahan yllättäviin menoihin, kuten silmälaseihin, hajonneeseen kodinkoneeseen, talvitakkiin. Ette käy lomamatkoilla tai ulkona syömässä, eikä kotinne sisutus kestä miehen työkaverien katseita. Itsetuntosi kärsii, koska et ole muiden rouvien tapaan työelämässä. Ammattitaitosi rapistuu kotona. Eläke-edut eivät kartu, etkä voi koskaan olla " lomalla" kuten muut.

Lapsesi joutuu vastaamaan aina äidin olevan kotona, kun koulun pihalla vertaillaan vanhempien ammatteja. Muut ovat ihmeissään.

Miehesi on stressaantunut perheen elättämiseen. Hän on ottanut toisen työn, koska on kyllästynyt nalkutukseesi jatkuvasta rahapulasta.

Lapsesi valittaa, ettei ole saanut olla muiden lasten tapaan kielikylpypäiväkodissa. Muiden on niin paljon helpompi oppia uusia kieliä.

Onneksi voit lohduttautua sillä, ettei kukaan vieras ole päässyt kajoamaan lapsesi kasvatukseen. Olet pilannut hänet ihan itse :)

Vierailija

Miten voin viedä oman lapseni hoitoon? En jaksa provosoitua ap:n kysymyksestä. Mietin pitkiään ja hartaasti. Tietenkin totuus on, että jos miehelläni olisi niin isot tulot, ettei minun tarvitsisi, en menisi. Valitettavasti siis syy on se, että minulla on niin PÖNTTÖ mies, ettei hän suostu luopumaan " elintasostaan" tms. Kotihoidontuki riittäisi 40% asumiskuluista. Miehelle jäisi loput 60% ruoat, vaatteet jne. SEKÄ elatusmaksut kahdesta lapsestaan edellisessä avioliitossa.

Siis: tein huonon mies valinnan. Teillä, jotka voitte jäädä kotiin, on käynyt parempi tuuri. Olkaa siis iloisia !!!

Vierailija

Eli lapsenne kärsi kamalasta yksinäisyydestä syntymästään asti, kunnes pääsi hoitoon? Ei hyvää päivää, ehkä ihan hyvä että lapsesi on hoidossa, kun ei sen äidillä tunnu olevan kaikki kotona...

" Valitettavasti lapsemme näyttää jäävän ainokaiseksi, joten voi vain kuvitella, miten yksinäinen lapsi olisi ollut viettäessään esim. 2 ensimmäistä elinvuottaan kotona äidin kanssa... Paheksukaa ihan vapaasti, meille varhainen päivähoitoon vienti oli hyvä ratkaisu."

[/quote]

T: Myös itse lapsensa 9kk iässä hoitoon vienyt, mutta nyt kotona ei yksinäisen 2,5 vuotiaan ja vauvan kanssa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ikävää, että minusta saatiin nyt tynnyrissä kasvanut, inhottava suvaitsematon ihminen, en tiedä itkenkö vai nauranko tuollaisista väitteistä, tiedän kuitenkin sen, että kaukana ovat minusta nuo adjektiivit.

Vierailija

Eikä mieheni ole niiiin hyvätuloinen. Velkaakin meillä on runsaasti. Meillä menee laskuihin/lainaan n.2800euroa kuussa ja käteen jää elämiseen n.500kuussa 4hengelle (tässä on lapsilisät ja kotihoidontuki), silti pärjätään kun halutaan. Onpa meillä varaa jopa ihan merkkivaatteisiinkin mitä tämä yksi epäili. Lapsillakin on kavereita ja elämä hymyilee.

Minusta se vain on sääli, ettei kaikki käytä tätä erityisetä mahdollisuutta olla kotona sen 3-vuotta kun sitä nyt kuitenkin ihna kivasti tuetaan.

T.27

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

...Äitini katkeroitui kotona olosta monesta syystä, mm. kohtaamastaan ylenkatseesta (" vai olet kotirouva!" )...

Vierailija

Joten sain olla sekä kotona että tehdä jotain hyödyllistä itselleni opiskelun myötä. Ja kaikki meni tosi hyvin!

Saa nähdä miten tän pikkukakkosen kasvaessa raskii lähteä töihin, vai ottaisko jopa hoitolapsia kotiin - pph.ksi joksikin aikaa.. =)

Vierailija

Miehillä ei tätä vaistoa ole, luonnostaan (eikä näköjään enää kaikilla naisillakaan). Todella väsynyttä ja älyllisesti heikkoa tasa-arvo pyrkimystä. Ja kuka maksaa tämänkin laskun, lapsi.

Vierailija

Älä pahoita mieltäsi noiden säälittävien kommenteista,he eivät tiedä mitä jäävät paitsi!Sen edestään löytää minkä taakseen jättää!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat