Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva korkealla

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko teijän vauva ollut kovin korkealla ja mitä teille on sanottu siitä?

Meillä kaikki kunossa, vauva vain vielä kovin korkealla. Ei vielä tiedä vissiin mistä ulos tullaan, hih. Raivotarjonnassa kauan jo ollut ja varmaan tulee laskemaan vielä. Viikkoja pian 37. Olisi kivaa kuulla muiden kokemuksia kun vauva korkealla.

Kommentit (6)

Vierailija

Ja kaikki on jäänyt ylös eli kukaan ei ole laskeutunut lähtökuoppiin.

Eka tosin leikattiin ulos keskeytyneen synnytyksen takia, mutta muut on tullut sitten korkealta alas. eli laskeutuivat vasta synnytyksessä.

Ja kaiketi tämä 7:kin sen tekee tulee taas korkealta ja kovaa :)

Vierailija

pikkuvauvelin. =) Mulla on tuo sf-mitta huimat 38 ja voi vaikuttaa siihen kun vauva niin korkealla. Jännä kun moni tuttu sanoo että ompa iso maha ja ompas se alhaalla..

Ylämahakipuja on välillä (harvemmin) tai nyt rasituksen jälkeen puolvälimahassa. Olen lähes kokoajan pitänyt tukivyötä ja olen siihen todella tyytyväinen. Nyt lääkäri sanoi että älä pidä koko aikaa. Nyt paljon kävelyä ja pystyssä oloa, että vauva laskeutuisi. hassu neuvo, vai onko?

Toivotaan, että vauva vielä laskeutuu ja syntyy normaalisti. Onhan aikaa vielä reilut kolme viikkoa.

Vierailija

pitikin kysyä vielä, että ei mua neuvottu meneen sillä jos jotain tapahtuu. Ihmeellistä. Onko meilläkin siis tuo napanuoramahd? Kohdunsuu oli ainakin kiinni vielä.

Vierailija

Moi!

Mun esikoinen oli kanssa korkealla (kuten tulokaskin). Tarkoittanee sitä ettei laskeutunut ollenkaan! No sitten tehtiin synnytystapa-arvio ja kuvattiin lantio, ettei mitään rakenteellista syytä löytynyt sille ettei vauva laskeutunut. No eipä lasketunut. Usein sanotaan että vauvat laskeutuu noin kuukautta ennen syntymää, joten musta alkoi tuntua sille, etten synnytä ikuna. Tyttö syntyi sitten ihan normaalisti rv 40 + 2. Kesti tosin tollaset 17 tuntia, joten laskeutu vasta sitten kun oli oikeasti aihetta.

Tosin eka kerralla kuvattiin tuo lantio, ettei se olisi ollut vaikka niin ahdas, ettei vauva mahdu laskeutumaan. Nyt tokassa rv 38 + 1 ja tilanne sama. Vauveli siis ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt. En tästä osaa olla enää huolissani.

Tsemppiä sulle!

ps. kuis kävi sun ylävatsakipujen kanssa? Mä kärvistelen edelleen, mutta kipu ei ole enää 24 h, ainoastaan rasituksessa, ja nyt en sitten pahemmin ole itsenäni rasitellut. Napatyrän löysivät, mutta se on sitten ihan eri juttu.

Vierailija

Just tässä vaahtoon miehelle kun vauvan siskot (4 kpl) ovat jo tässä vaiheessa olleet monta kuukautta lähtökuopissa ja kohdunsuukin useemman sentin auki ja tässä kun ei tapahdu mitään =(.

SF-mitta on jo 35 cm ja edellisien kohdalla oli tässä vaiheessa 31-33 cm ja siis noilla pienillä mitoilla menin synnyttämäänkin.... Neiti töröttää ylhäällä ja viimeks neuvolassa täti sanoi et jos vedet menee niin sit on mentävä ambulanssilla ettei napanuora pääse puristuksiin.

Jotain painon tunnetta oon tuntevinani välillä tuolla alhaalla, mutta tuskinpa tää neiti tajuaa sieltä mihinkään laskeutua. On muuten uudelleensynnyttäjillä kovinkin yleistä että vauva laskeutuu vasta kun synnytys on käynnissä.

Tässä vaan toivon et ei alkas vedenmenolla....

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+0

Uusimmat

Suosituimmat