Vietkö esikoisesi yöksi hoitoon isovanhemmille kun joudut olemaan vauvan kanssa kahden miehen ollessa yön töissä?

Vierailija

Vai hoidatko itse? Meillä tekee sukulainen tätä jatkuvasti. Onko oikein?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

meillä isovanhemmat loukkantuvat aivan hirveästi, jos pyydän moista. Heidän mielestään on alentavaa, jos heitä pyydetään " lapsenvahdiksi" . Mitään muuta syytä he eivät näe, miksi lasten kanssa pitäisi olla.

Vierailija

Ja näissä tapauksissa jossa isovanhemmat jatkuvasti haluaa ottaa lapsen hoitoon ja hössöttää niin tulee mieleen, että joko se napanuora ei ole katkennut tai sitten isovanhemmat ovat lapsenlapsistaan huolissaan ja sen takia auttavat jakuvasti. Ei tuo nyt ihan normaalia kuitenkaan ole..

Vierailija

Meillä on itsellä neljä lasta ja hälinä usein sen mukaista. Lapset nauttivat siitä, kun saavat yksitellen mennä yökylään, touhuta rauhassa mummon ja papan kanssa jne.

Ja kyllä, kun minun mieheni on pidemmillä työmatkoilla, saattavat lapset käydä silloinkin yökylässä. Mutta enpä tiedä, kuinka paljon se minun elämääni helpottaa, jos esim. kahden viikon reissun aikana kaksi vanhinta lasta on kerran vuorollaan yökylässä - mulla on edelleen kolme pientä lasta kotona, kauppakäynnit hoidettavana jne. Eli en minä laiskuuttani lapsia vie hoitoon, vaan koska itse haluavat ja _vain silloin_ kun isovanhemmat itse pyytävät. Keneltä se on pois?

Niin ja tiedän kyllä olevani onnekas, kun minulla on appivanhemmat, jotka ovat kiinnostuneita lasteni elämästä ja haluavat olla heidän kanssaan. Itse en niinkään pidä tätä lastenhoitoapuna vaan haluna olla lasten kanssa. Kaikki neljä eivät koskaan ole olleet yökylässä yhtä aikaa, kerran taisi olla kolme kerralla, yleensä yksi tai kaksi, koska kyseessä on myös lapsen mahdollisuus tutustua isovanhempiinsa ja " olla rauhassa" .

Vierailija

Vissiin jokaisen oma asia. Ihanaa on apu välillä mut pitäs muistaa et eikös ne isovanhemmat oot lapsivapautensakin ansainneet? Rajansa kaikella, toki on molemmin puolin ihanaa välillä mut tiedän ihmisiä jotka ei tiedä missä raja menee ja käyttävät hyväkseen kun mummi ei osaa sanoa ei. Ja miten ne onnistui sillon aikoinaan kun samassa tuvassa viis vekaraa????????? Miks teillä on lapsia?

Vierailija

sen täytyy tarkoittaa sitä, että koko muu maailma pyörii sinun näkemälläsi tavalla?

Vierailija:

Lainaus:

MINUN tuttavapiirin perusteella voisin sanoa, että nämä hössöttävät isovanhemmat roikkuvat vielä liikaa omissa lapsissaan, eli se napanuora ei ole katkennut tai sitten JOUTUVAT oikeasti tarjoamaan apua (ottamaan harvase viikonloppu) lapset hoitoon, koska jos eivät ota, lapset menee sitten suunnilleen ihan vieraille hoitoon, koska omiin menoihin on vanhempien päästävä.

Ja koska sinun vanhempasi ja miehesi vanhemmat eivät ole lapsista kiinnostuneita, kaikki isovanhemmat, jotka ovat sitä, elävät selvästikin väärin?

Missä _sinun _ värimaailmasi on?

Vierailija

unissaan.

Tulisivatkohan isovanhemmat apuun, että pieni äiti parka nyt saisi nukuttua...

Ei kyllä tulisi mieleen kysyäkään, vaikka välimatkaa ei olisikaan 400 kilometriä.

Ap, tämä on varmaan vitsi. Ei kait kukaan oikeasti noin toimi, eihän.

Vierailija

Eli jos joku meillä joutuu sairaalaan, tai äkillisesti terveysasemalle, silloin on lupa soittaa. Helvetti, että on todella mustavalko (nuoria?) äitejä taas liikenteessä! Meidän vanhemmilla on ainakin sanonta " jokainen pärjätköön omillaan" toisaalta ihan hyvä juttu, eipä ole pienet murheet tuntunut koskaan missään kun on tarvinnut selvitä AINA_ KAIKESTA!

Se ei hitto vie ole sitä, etteikö ilolla ottaisi muita aikusia kasvatus/hoitorinkiin mukaan. Mutta kun niitä ei ole tarjolla ja pienten vastoinkäymiseten takia EI VOI vieraita vaivata!

Ettekö ollenkaan mieti miten paljon te vanhempiannne rasitatte!? On aika vastuullista ja henkisesti raskasta (hyvinkin raskasta) olla vastuussa toisen lapsesta, vaikka se lapsenlapsi onkin!

Muistatteko kiittää vanhempianne ja milloin meinaatte katkaista napanuoranne? Olisi ainakin mulle helvetti jos mun lapset aikuisena jatkuvasti tarvitsisi mua!

Toisaalta aion kyllä pari-kolme kertaa vuodessa pyrkiä saamaan lapsenlapset hoitoni ja aina autan tarvittaessa, eli aioin tehdä siinä toisin kun omat vanhempani, mutta en aio ruveta joka viikonloppuiseksi hoitotädiksi!

T. uusi keskustelija, joka on aivan ihmeissään joidenkin ajatusmaailmasta!!

Vierailija

luuletko, että kaikilla, jotka hoitavat lapsensa vain ja ainoastaan itse, on kyse jostain marttyyriudesta?? Itse ainakin antaisin lapseni koska tahansa jollekin hoitoon, vaan kun ei ole ketään, joka hoitaisi. Meillä ainakin kaikki isovanhemmat sanoivat jo esikoista odottaessamme, että eivät sitten tule koskaan lasta hoitamaan, koska se ei heille kuulu, ja päätös on todellakin pitänyt.

Vierailija

Johtuisko siitä, että näitä juttuja kirjottaa monta sataa eri ihmistä? Mistäs sinä tiedät, onko isovanhempien puolustajat ja haukkujat samoja ihmisiä?:)))

Vierailija

Esikoiselle muodostuu lämpimät ja läheiset välit isovanhempiin. Isovanhemmat saavat nauttialapsenlapsen seurasta. sekä äiti että esikoinen saavat nukkua paremmin. Miksi elämän pitäisi olla kurjaa? Onko jotenkin jaloa kärsiä?

Vierailija

Toki lapsen paras paikka on kotona, mutta ei se sitä tarkoita, että hänen parhaansa on viettää siellä 24 h 7 pv viikossa! Niin kuin jo sanoin, minä olin usein lapsena mummolassa ja serkuilla yökylässä, ja odotin niitä kertoja aina kauheasti ja nautin yökyläilyistäni kovasti!! Miksi äitini olisi minulta kieltänyt iloni, kun minua pyydettiin yöksi? Ap ei siis kertonut aloituksessaan, että olisi tiennyt kenen aloitteesta hänen sukulaisensa lapsensa mummolaan vie...

Kyllä lapsi tarvitsee muitakin läheisiä ihmisiä elämäänsä kuin isän ja äidin!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat