Opetustyötä tekeville tunteidenpurkua

Vierailija

Tuntuuko teistä muista opettajista, lähinnä yläasteen opettajista, koskaan siltä, että olette tosi huonoja opettajia, koska oppilaat riehuvat? Tuntuuko teistä milloinkaan siltä, että ette saa oppilaita kuriin, ryhmän hallinta on vaikeaa? Mulla on taas tällainen masennus päällä, kun oma elämäntilanteeni on raskas ja työssä on vaikea olla pystyssä päin, vaikka pakko olisi. Muksut kun heti huomaavat, kun ope on poissa tolaltaan. Halusin vain purkaa tunteitani. Miten selviätte kokeneemmat niistä tilanteista, kun ilmapiiri luokassa on huono ja useampi oppilas käyttäytyy jotenkin häiritsevästi? Mitä teette, miten estätte tilanteen jatkumisen sellaisena ja homman karkaamisen käsistä? Olen vielä aika kokematon.

Kommentit (4)

Vierailija

se kauhea huutaminen ja raivoaminen ei ainakaan auta, siinä menee viimesetkin auktoriteetin rippeet... onko teillä joku paikka, mihin voitte poistaa tuntia häiritsevät oppilaat? siis etteivät jää sitten käytäville haahuilemaan, vaan joutuvat jonnekin valvottuun paikkaan tekemään tehtäviään? jos tämmönen paikka on, poista 1-2 pahinta häirikköä sinne, yleensä se säikäyttää loput sen verran, että rupeevat hommiin. niin ja luonnollisesti soitto kotiin,(huom. soitto, ei lappu, koska siihenhän voi nimmarinkin kirjottaa itse;)) jotta siitä on sitten joku muukin seuraus kuin se luokasta poisto, joka voi ilman soittoa tuntua jopa kivalta jutulta...ja sitten vaikka kolmen luokasta poiston jälkeen 1 tunti jälki-istuntoa ja esim 5 kerran jälkeen joku pirullinen lisätehtävä, jota suorittamatta ei pääse kurssista läpi;) mitä ainetta muuten opetat? tsemppiä!:)

kylläpäs muuten nyt säälin vanhoja opettajiani:)

Vierailija

kahville. SAnoin että huutakaa keskenänne ja tulkaa hakemaan kun jaksatte jatkaa. Kykkä ne on tulleet. Mutta ei se mikään jokpäiväinen keino voi olla ja täytyy olla tosi tutut oppilaat. Juttele, juttele ja juttele ihan loputtomiin eli niin paljon kuin ehdit oppilaittes kanssa ja yritä tutustua niihin. Se auttaa parhaiten. Ja kun menee läskiks niin kannattaa muistaa että kyse on peruskoulusta - ei maailmanrauhasta tai nälkäongelman ratkaisusta. Musta peruskoulussa tärkeintä olisi, että se on teineille turvallinen paikka, jossa on tutut kaverit ja sellaisia aikuisia, joiden seurassa on turvallinen olo. Monilla on nimittäin kohtuullisen paskoja juttuja privaatin puolella. Mun mielestä mä olen aika hyvä teinien kanssa nykyisin, mutta siihen meni kuus seitsemän vuotta- sitten aloin jotenkin tajuta toisella tavalla koulujuttuja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat