V I T A M I I N I A S I A N T U N T I J A T ! !

Vierailija

Kertokaa mitä tällainen perusterve 28-vuotias nainen tarvitsisi vitamiineja eli mitä itse käytätte, syöttekö kalanmaksaöljykapseleita ja jotain vitamiinipillereitä lisäksi vai?



Syön suht koht terveellisesti, mutta varmasti ruokailussa olisi parantamisen varaa.



Kertokaa myös kaikki vinkit luontaistuote kauppaan =) Haluaisin tuntea itseni virkeäksi ja energiseksi.

Kommentit (12)

Vierailija

Maidoista ja jugurteista saat sitä kovaa rasvaa, neuvoloista opastetaan käyttämään lapsillakin rasvattomia maitotuotteita ja lisäämään hyvää rasvaa kuten rypsiöljyä esim puuron sekaan.

Vierailija

Kertokaa hyviä " valmiita" vitamiini tuotteita, joita on markkinoilla (vaikka mainostaa ei kai saakkaan ;) ) . Kertokaa omakohtaisia kokemuksia näistä.



Oletteko kokeilleet tyrnimarjamehua?



Vaikkakin täytyy muistaa virkeän olon saamiseksi säännöllisen ulkoilun, monipuolisen ravinnon ja terveellisten elämän tapojen tärkeyden, siitä huolimatta joskus tuntuu että tarvitsisi lisäpotkua " purkeista" harmaaseen arkeen =)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


mm.kalkin, b-vitamiinin ja ehkäiseehän c-vitamiini vilustumistakin tai ainakin helpottaa oireita. Mikäli haluat saada kaiken elimistön tarvitseman c-vitamiinin, sinun tulisi syödä useita kiloja appelsiineja päivässä! Kovin moni ei tiedä tätä! B-vitamiinia ei tietenkään syödä jos hemoglobiini on normaali. Ravinnosta saatavien eläinrasvojen osuus tulisi olla 30% kaikesta saatavasta rasvasta. Rasvaa ei kannata hankkia purkista, kun sen tarvittavan rasvan saa ruokailutottumuksia muuttamalla, siirtymällä pois rasvattomasta jugurtista/maidosta.




Vaikka osittain tottakin. Sanotaanko näin että jos syö normaalia monipuolista ruokaa säännöllisesti ja on terve ihminen pärjää ilman mitään. Mutta veikkaisin että aika harva syö ihan suositusten mukaan ja saa ravinnosta kaiken tarvittavan. Yleensä suomalaiset saa liian vähän omega-3 ja -6 rasvahappoja joista välttämättömiä ovat linolihappo ja alfalinoleenihappo joita elimistö ei pysty itse tuottamaan. Näitä saa rasvaisen kalan lisäksi esim. kalaöljykapseleista joita voi suositella lähes kaikille. Toinen juttu on että jos käyttää jotain monivitamiinivalmistetta niin sillä voi turvata riittävän vitamiinien saannin ruokavalion lisänä. Ja vaikka hemoblobiini ois ok, silti voi olla B-vitamiinin puutos, parhaiten sitä saa täysjyväviljasta ja lihasta. Ja jos on esim. runsaat kuukautiset voi olla joskus lisäraudan tarve, tämä näkyy hempoglobiinista. Rasvan laatu on tärkeää ja riittävä hyvien rasvahappojen saanti. C-vitamiinin tarpeen saa kyllä tyydytettyä hedelmilä, marjoill aja mehulla, on vesiliukoinen jotyen ei varastoidu elimistöön, tosin tupakoijat tarvitsevat tuplasti enemmän C-vitamiinia ja flunssan aikana sitä ei ainakaan ole haittaa vaikkei todistetusti varmaa hyötyäkään.

Tässä jotain vinkkiä

t. farmaseutti ja sairaanhoitaja, joka päivittäin vastailee asiakkaille näihin kysymyksiin

Vierailija

mm.kalkin, b-vitamiinin ja ehkäiseehän c-vitamiini vilustumistakin tai ainakin helpottaa oireita. Mikäli haluat saada kaiken elimistön tarvitseman c-vitamiinin, sinun tulisi syödä useita kiloja appelsiineja päivässä! Kovin moni ei tiedä tätä! B-vitamiinia ei tietenkään syödä jos hemoglobiini on normaali. Ravinnosta saatavien eläinrasvojen osuus tulisi olla 30% kaikesta saatavasta rasvasta. Rasvaa ei kannata hankkia purkista, kun sen tarvittavan rasvan saa ruokailutottumuksia muuttamalla, siirtymällä pois rasvattomasta jugurtista/maidosta.

Vierailija

sama kuin kalaöljy, mutta tätä viimeistä suosittelisin mikäli ei tule kalaa muuten syötyä riittävästi. Ja sitten nyt talviaikaan kannattaa syödä d-vitamiinia, c-vitamiinia ja ehkä jotain monivitamiinia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat