synnytyksen käynnistäminen?? =)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

moi..

kertoisko joku kokemuksia käynnistyksestä? mulla ois edessä ens viikolla ja meinailee vähän jännittää.. esikoinen tulossa,ja muutenkin jännittää koko tapahtuma.. HUIII...

kiitti jos joku voi kertoa edes jotain =)))

t.jeo ja neiti 37+6

Kommentit (9)

Vierailija

Mulla käynnisteltiin sytotecillä (suunkautta) alkaen 38+3 ja poika syntyi kolmannen käynnistysyrityksen jälkeen 40+0. Käynnistykseen mennessäni luulin, että vauva syntyy saman päivän aikana. Lopen koko touhuun menikin 11vrk sairaalassa...

Jos käynnistävät tipalla ja kalvojen puhkaisulla, niin tapahtuu toki nopeasti. Mulla vaan ei ollu edes paikat auki valmiiksi, joten siihen kypsyttelyyn tuhraantui noin paljon aikaa.

Onnea kovasti matkaan! =)

Vierailija

Olipas vikkelät sormet : )

Mulla käynnistettiin siten, että kohdunsuulle laitettiin sytotec muru ja odoteltiin n. 6 tuntia tapahtuuko mitään. Kun ei tapahtunut laitettiin uusi murunen ja jäin sairaalaan yöksi. No, yöllä meni sitten vedet klo 6 ja vauva syntyi klo 15. Jos ei olisi vedet menneet niin sitten olisi täytynyt kalvot puhkaista. Synnytys eteni tosi nopeasti ja olin jo kolmessa tunnissa auki jo 7 cm. Mulla se sitten pysähtyi vauvan tarjonnan takia.

Kipe rv 38

Vierailija

yksi lapsista on syntynyt samana iltana ja muut seuraavana aamuyönä. Näin viisi kertaa. Kypsyttelyyn on päädytty koska on ollut epäkypsää eli kohdunkaulaa on ollut reilusti jäljellä ja paikat kiinni.

Vierailija

Ekassa synnytyksessä supistukset ei alkaneet kalvojen puhkaisulla vaan 1,5 tunnin päästä laitettiin oksitosiinitippa, jolla supistukset alkoi aluksi heikompina mutta loppua kohden koveni. Vauva syntyi 8 tunnin kuluttua tipan laitosta melkein tunnin ponnistamisvaiheen jälkeen.

Toisessa synnytyksessä jo kalvojen puhkaisu aiheutti supistusten alkamisen, nekin aluksi heikompina mutta kuitenkin. Oksitosiinitippa laitettiin kuitenkin kun sain epiduraalin, ettei se vain sitten heikennä supistuksia. Luultavasti se kuitenkin vain voimisti supistuksia, koska kohdunsuu avautui 4 sentistä 10 senttiin puolessa tunnissa. Lapsi syntyi 5 tuntia kalvojen puhkaisusta.

Kolmas synnytys alkoi kans kalvojen puhkaisulla ja meni suunnilleen samaa rataa kuin edellinenkin ja kesti suunnilleen yhtä kauan.

Joten kalvojen puhkaisu on usein nopeampi tapa saada synnytys käyntiin kuin Sytotec, jolla käynnistys saattaa kestää jopa 2 viikkoa. Joillakin toki se vaikuttaa heti, mutta suurin osa saa varmaan odottaa useamman päivän että jotain tapahtuisi. Itse en suostu Sytotec käynnistykseen. Sitä paitsi kalvojen puhkaisu ei satu, vaikka se lääkärin käsi sisällä ei tunnu mitenkään mukavalle, mutta onneksi ei se kauan siellä ole.

Vierailija

Mulla käynnistettiin vuosi sitten kans sytotecillä (suunkautta), viikot oli silloin 41+0 muistaakseni ja käynnistettiin vauvan ison koon takia. sain eka TAYSissä 1/3 tabun, sit odoteltiin, sain vapaasi kulkea pihalla, käydä kävelyllä / kahvilla yms, olikohan se 4 h jälkeen tarkastettiin onko edistystä tapahtunut, ei ollut ja sain taas 1/3 murusen ja illalla vielä kolmannekin kun mitään vaikutusta noilla ekoilla ei ollut. Sain luvan lähteä yöksi kotiin ja lääkäri sanoi, että toisilla lääke tehoaa heti ekasta murusta, toisilla menee 3 päivää ennen kuin käynnistyy, eli sain ohjeet tulla seuraava aamuna klo 8 jatkamaan käynnistelyä.

Pääsin kotiin ja supistukset alkoi heti kun olin päässyt omaan sänkyyn... eli eikun takas sairaalaan. Eli 1 päivä meni käynnistelyyn.

Tsemppiä matkaan! Ja turha sitä on jännittää, se ei kuitenkaan mene niinkuin on ajatellut vaan tapahtuu sitten omalla painollaan ja tavallaan.

Vierailija

Mulla käynnistettiin aikanaan rv40 tasan, koska mulla oli taustalla synnytyspelkoa.

Sain kohdunsuulle neljännesosan tuota em.sytotecia, kello oli silloin 16.00. Sovittiin että katsellaan alkaako tapahtua ja jos ei niin aamulla uusi neljännes.

Supistukset alkoi sitten kuitenkin pikkuhiljaa samana iltana yhdentoista maissa, puoliltaöin lapsivesi ja tyttäreni syntyi seuraavana aamuna 9.09 :))

Ensisynnyttäjä tuolloin olin ja synnytyksen kesto supistuksista " finaaliin" sen kymmenen tuntia. Synnytys oli helppo (jos niin siitä touhusta voi sanoa..) vaikka olin kuullut etukäteen pelotteluja kuinka voi olla kivuliaampi kuin normaalisti alkanut synnytys jne.

Vierailija

Eli esikoista odottaessa puhkesi r.myrkytys ja vkoilla 38+2 aloitettiin käynnistämään , juuri noilla suunkautta otettavilla cytoteceilla.

No, mun kokemus oli ärsyttävä sinänsä että vaikka annosta tuplattiin (alkutilanne oli kohdunsuu sentille auki ja 2 cm kanavaa) niin mitään ei tapahtunut.

5 päivää kokeiltiin sitä, vaihtelevilla annoksilla ja lopulta 39+1 laitettiin geelia kjohdunsuulle. 2 x päivän aikana.

lapsivesi meni vihdoin 23.30 ja supistukset olivat todella rajuja ja tauottomia. Tuossa vaiheessa tilanne kohdunsuulla oli täsmälleen sama ja synnytys käynnistyi virallisesti 39+2, klo 03.00

Tyttö putkahti maailmaan sitten jo 8.20 eli nopeasti meni! Kivunlievityklsenä oli epiduraali, koska supistelu oli todella, todella rajua! mutta nopsaan se sitten meni :) Ei pahempia traumoja, mutta olen iloinen että seuraavaa ei tarvinnu käynnistää.. Oli suppareissa taukojakin.. :D

T:Neiti21 + prinsessa 1kk2pvää ja Nea 1v6kk+

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat