Omtuiseen aikaan raskaaksi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko täällä joltakulta kokemusta siitä, että on tullut raskaaksi jotenkin ihan omituiseen aikaan kierrosta? Eli suurin piirtein kuukautiskierron 7. päivänä? Yleensähän ovulaation tietty kuuluis tapahtua kirron puolivälissä, sen verran määkin olin biologian tunnilla hereillä, heh. Mutta joskus aina kuulee tämmöisiä tarinoita, että joku on tullut raskaaksi joskus kuukautisten aikana tai noin.

Täähän nyt kuulosti jotenkin IHAN teinityttömäiseltä tämä juttu.

Kysyn kumminkin,

nimim. Oma lehmä ojassa... toivottavasti ei pulla uunissa!

Kommentit (7)

Vierailija

muistan lukeneeni asiasta ja on mahdollista, että nainen voi ovuloida muinakin päivinä kuin kierron " normaaliaikaan" . Eli kyseessä on ymmärtääkseni ylimääräinen ovulaatio.

Vierailija

Lupsakka:

Lainaus:

Jos pn tullut raskaaksi kp 7, se tarkoittaa että kierto olisi ollut lyhyt. Jos kp 30, kierto olisi ollut pitkä.

Kyllähän mää varsin hyvin biologian kirjani olen lukenut, ikää on 33 ja ammatti opettaja... Viittaan tohon " tutustuhan biologiaan" -heittoon. Ymmärrän, että tämä mun kysymykseni vaikutti hölmöltä, siksi niin kirjoitinkin alkuperäiseen viestiini tuon teinityttöjtun. Tiedän erinomaisen hyvin naisen anatomiaan ja raskaaksitulon ihmeellisyyksiin liittyviä faktoja - yritinhän tätä ekaa vauvaakin pusata mieheni kanssa yli vuoden ja luin aiheesta suurin piirtein kaiken käsiini saamani tiedon. Kysyinkin nyt vaan kokemuksia aiheesta, kun tuntuu että vaikka väitetään että nainen voi tulla raskaaksi muulloinkin kuin kierron puolivälissä, niin loppujen lopuksi hyvin harvalla se on tapahtunut muulloin kuin suurin piirtein keskellä kiertoa, ottaen huomioon että siittiöt voivat elää muutaman päivän. Johan sen nyt osoittaa sekin, että tähän mun kyselyyn ei tullut tän enempää vastauksia.

Tuli vaan niin hassu olo tuosta " tutustuhan biologiaan" -kuittiin - pakko oli Lupsakalle näin kommentoida.

Vierailija

Eli niihin aikoihin kun kuukautisten piti alkaa.

En nyt jaksa selittää mistä tiedän mutta olen asiasta varma.=)

Neuvolassa sitä ei uskottu ennen kuin alkuraskauden ultra varmisti asian.=)

Vierailija

Eli ainakin tuohon suuntaan voi heittää ja paljonkin. Varmasti myös voi olla aikaisemmin. Muistan lukeneeni että sillon munasolu alkaa kehittyä jo kuukautisten ainana kun normaalisti vasta niiden jälkeen/loppuvaiheessa.

Vierailija

Siittiöt säilyvät elimistössä elossa kauemmin kuin munasolu, joten oman logiikkani mukaan on huomattavasti todennäköisempää tulla raskaaksi lyhyen aikaa kuukautisten jälkeen (tai niiden aikana) kuin juuri ennen seuraavia kuukautisia. Munasolu on voinut irrota tavanomaista aiemmin. Itselläni oli tässä puuhailua kolme päivää oletetun ovulaation jälkeen, josta syystä näitä asioita googlailen. Siis menkkojen olisi pitänyt alkaa lauantaina. Mutta kyllä ne alkavat, ei ole yhtään raskaana oleva olo.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat