Unikoulun ohjeet hakusessa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin aloittaa kohta puoliin tyttösen kanssa unikoulun mutta systeemi on osittain hakusessa.

Onnistuuko unikoulu paremmin, jos sen tekee esim. mummi kotonaan? Ja miten yöheräilyn kanssa, ilmoitetaanko että tässä ollan vai annetaanko vaan " huutaa" kunnes nukahtaa? Entäs päivä unet kun päivällä ei nukuta kuin vaunuissa tai nukahdetaan pullolle. Tyttö ei osaa nukahtaa vaan sänkyynsä vaan alkaa hirmuinen kitinä ja kätinä...

Meillä on parina iltana annettu tytön itkeä sängyssään niin että ollaan vieressä ja otetaan välillä syliin mutta kun huutoa on kestänyt pitkään rauhoittuu vaan pullolle tai sylissä hytkyttelyyn. Yöllä herätään kerran syömään mutta myös pari kertaa muutenkin, jolloin uni tulee sylihytkyttelyllä. Päivän mittaan syödään kyllä hyvin, joten nälän ei pitäisi niin nopsaan tulla.

Eihän tämä tietysti dramaattista ole mutta alkaa väsyttää ainakin nyt kun olen sairaana...

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä aloitettiin viime viikolla lempeä unikoulu. Neuvolasta suositeltiin lempeämpää mallia, mutta yhdellä kaverillani on " huudatus unikoulu" auttanut.

Meillä tehtiin niin, että vietiin tyttö mummolaan. Mummo valvoi yön tytön kanssa, sillä tyttö heräili tapansa mukaan tunnin välein. Ensimmäisenä yönä mummo silitteli tyttöä aina huudon tullessa ja nosti tarpeen tullen syliin. (meillä ei tuttia) Tissiä ei annettu, mihin oli tottunut. Meinasin kyllä yhden kerran mennä syöttämään, kun huuto oli niin kova, mutta onneksi hillitsin itseni, sillä kyllä se siihen rauhoittui. Nälkä ei kyllä ollut todellista, sillä iltapuuroa ja muuta safkaa upposi tosi paljon. Tokana yönä sama homma, mutta nyt mummo pääsi helpommalla -tyttö heräili vain pariin otteeseen.Kolmantena yönä tultiin kotiin ja sovittiin, että mies herää silittelemään, koka multa osaaa vaatia maitoa tuoksunkin perusteella. No, tyttöpä nukkui hyvin, pari kertaa tarvtsi pari minuuttia silittelyä, jotka tosin itse annoin, kun mies ei herännyt. Seuraava yö meni samalla tavalla. Nyt olen antanut yhden kerran yössä maitoa neidin itkuun, huutaa siis nyt kerran viikossa ja ajattelin lopetella tätäkin tapaa pikku hiljaa, mutta ihanaa tämä on, kun ei tarvitse tunnin välein herätä.

Kirjoita tohon keskustelupalstan yläosan " haku" sanaan Pantley, niin sieltä löytyy aikaisemmin käytyjä keskusteluja.

Tsemiä. yöheräämiset ovat rasittavia!

Vierailija

että unikoulu pitäisi ehdottomasti pitää omassa kodissa. Hän on pitänyt onnistuneesti unikoulun kahdelle lapselleen ja kolmas on piakkoin " koulun" tarpeessa. Jos sen pitäisi muualla, niin lapsi saattaa ymmärtää sen niin, että vieraisilla pitää nukkua hyvin, mutta kotona voikin tehdä sitten mitä haluaa...

Mulla itsellä ei ole kokemusta (ainakaan vielä) unikoulusta, joten en osaa itse ottaa kantaa ko. väittämään. Mutta tuntuu aika loogiselta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat