Rukka RVP:n (uudet) käyttäjät. Oletteko jo käyttäneet haalaria?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisi kiva kuulla kokemuksia kaikilta teiltä, jotka olette täksi talveksi ostaneet Rukan RVP:n. Onko haalari ollut jo käytössä? Miltä vaikuttaa?

Kommentit (10)

Vierailija

3-vuotiaalle piti ostaa 2-vuotiaan koko, (norm. vaatteet 98, haalari 92), sen verran omituinen on mitoitus. Mutten olen olen tyytyväinen muutaman päivän kokemuksella.

Vierailija

Meidän poika, pituutta jotain välillä 110-116, on sopiva 122cm haalariin! Toki on kasvuvara tuossa, mutta istuu hyvin.

Jos rukka haalaria aikoo, niin suosittelen ottamaan lapsen mukaan sovittamaan :) epäilen, että puvuissa mitat vaihtelee..

Vierailija

Hyvän tuntoinen on ja vakuuttaa todella vaatetusalan ammattilaisenkin. Ainut on, että lenkkiä kiinni pitänyt nappi irtosi heti ja näppärä tyttö heitti sen sitten roskiin. Onneksi huomasin ja ehdin pelastaa. Mitoitus on mielestäni jokseenkin outo tai ei ainakaan lapselleni istu. Muttatyytyväinen ostokseen jo etukäteen olen.

Vierailija

Lapseni on reilusti yli 110 senttinen ja ekaksi ostin hänelle koon 116, joka oli valtava. Kävin sitten vaihtamassa koon pienemmäksi. Puvussa tuo reiden/lantion seutu on aika väljä, mutta hiha sen sijaan tuntuu naftilta. Missään nimessä puku ei ole pieni, mutta ehkä silmä vaatii tottumista, kun aikaisemmin on käytössä ollut toisen merkkisiä pukuja ja näyttävät siis toisenlaiselta. Tiedän, että sattuneista syistä kiinnitän liiaksikin huomiota tällaisiin asioihin, mutta alaani liittyen se on ammattitauti. Missään nimessä en leimaa pukua huonoksi mitoiyukseltaan. Omalle lapselleni siinä voisi olla jotain fiksaamisen paikkaa, mutta mitenpä sitä tekemään, kun valmisvaatteen ostaa.

Ja toisen käyttöpäivän jälkeen valuutan entistäkin lujemmin tyytyväisyyttäni kyseiseen vaatteeseen.

Vierailija

Tyytyväinen olen tähän mennessä haalariin vaikka pahahan sitä on vielä sanoa näin vähän käytön jälkeen.

Mitoituksesta sen verran, että meillä käytössä 94-senttisellä hoikalla pojalla 98-senttinen haalari ja niska-haara mitta on aika reilu. Sitten kun poikamme on niin hoikka, ei vyötärökiristys ole riittävän tiukka ja haalari roikkuu vähän haaroista. Haalari olisi täydellinen, jos vyötärönauha olisi kiristettävissä ja jalkalenksut perinteisesti kahdella napilla kiinni lahkeensuussa. Olen tässä harkinnut jalkalenksujen kiinnityksen korjaamista, mutta en ole saanut aikaiseksi. Katsotaan nyt miten pärjäämme tuon kiinnityksen kanssa.

Kysyin muuten Rukkalta sähköpostitse saako haalaria kuivata kuivauskaapissa ja vastaus oli, että sitä voi kuivata kaapissa miedolla lämmöllä. Mitähän tämä mieto lämpö sitten on?

Vierailija

ensimmäistä kertaa päällä. Eilen oli räntää ja märkää (=sikamaisen kuraista), joten vietettiin aika lailla sisäpäivä. Nyt kun oli pakkasta, pidettiin hoppua ja pojat olivat pihalla jo ennen yhdeksää. Vielä ei kumpikaan ole käynyt pyytämässä sisään, joten taitaa olla hyvä olo! Hyvät haalarit pukea, meillä 97-senttisillä 104-senttiset puvut. Lahkeenmittaa on sen verran reilusti, etten laittanut lenksuja saappaiden alle. Ja hyvät ensilumikuvat sain!

Vierailija

Ostin haalarin vielä 70 % alennuksella Stockalta tammikuussa, hintaa ei jäänyt paljoa. Haalari on lämmin, helppo suihkuttaa puhtaaksi, todella kestävä ja lapsi ei ole kastunut siinä kertaakaan, vaikka räntäkelejä täällä pääkaupunkiseudulla riitti. Jäätä ja paljasta hiekkamaatakin oli pitkiä kausia, silti haalarissa ei naarmuakaan! Mitoitus on tosiaan vähän outo, meilläkin 102 cm pojalla tuo 104 cm puku on kyllä todella reilu, mutta onneksi tuo vyötärö nyt sentään pitää puvun suht koht paikoillaan. Meidän hoikalle pojalle en vielä ole löytänyt sellaista haalaria, joissa ei peppu roikkuisi, kokeilut on Remut, Jonathanit, Reimatecit. Paras malli oli ehkä Peuharissa...?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat