miksi mä aina kyllästyn suhteeseen? sisältää valitusta...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aluksi niin ihan mies ja kauheat tulevaisuuden suunnitelmat, mutta heti kun menee mielestäni huonosti niin suunnittelen jo mielessäni, kuinka olisi helppoa ilman miestä ja kuinka kukaan ei pääsisi minua komentelemaan.

Mutta: Onko ketään sekä samalla, äiti lapsilleen, äiti miehelleen, siivooja sekä talonmies? Itse joudun tekemään kaikki kotityöt. Mies ei saa edes astioita koneeseen. Tänään haukkui ruokani ja aina muistaa ehdottaa, että " miksei oo kastiketta" , " tän ruuan kanssa kävis hyvin se ja se...." , " voisit seuraavaksi tehdä sellaista...." . Itse koen nuo loukkauksena. Ikinä ei ole hyvä, vaan aina pitäisi olla parempi! Kohta en enää kestä, kun ei edes autoa voi korjata. Katsastusaika on mennyt umpeen, talvirenkaat on vaihtamatta...Mutta omiin harrastuksiin on silti mentävä.

Itse olen siinä tilanteessa, että haen töitä ja toivon, että pian niitä alkaisi löytyä, muuten varmaan menetän hermoni todella pahasti. No mutta mitäs sitten...muuttuuko tilanne kun olen töissä. No ehkä sen verran, että päivät menee sujuvasti ilman lapsia. Entäs ne aamut ja hoidosta hakemiset, kauppareissut, ruuat töiden jälkeen. Siis en jaksa, että kaikki kotityöt jää minulle. Miehelle pitäisi varmaan tehdä ruuat töitten jälkeen, kun ei raukkaparka itse osaa. HALUAISIN PAINOTTAA, ETTÄ LAPSILLE TEEN KYLLÄ MIELELLÄNI JA SIIVOAN, PESEN JA PYYKKÄÄN, MUTTA EN OLE MIEHENI ÄITI. JOS JA KUN TÖIHIN PÄÄSEN NIIN KYLLÄ TAHTI MUUTTUU. Ja jos ei se miehelleni käy niin varmasti otan lapset ja lähden. Ja kaikki vain sen takia, että ei olla tasa-arvoisia jos molemmat tekee päivätyötä. Yhtälailla minä olen väsynyt töiden jälkeen kuin hänkin ja luulen, että sama meno jatkuu harrastustenkin saralla myös silloin. Eli ne menee kaiken edelle...Jos edes sen kiitoksen sanan kuulisi joskus: kiitos kulta ruuasta, kiitos kun pidät kodin siistinä, kiitos kun saan harrastaa....joopa joo...

Kommentit (4)

Vierailija

NIIN, miksi sun tarinasi niin tuttu? johtuuko miehen ja naisen peruseroista vai kasvatuksesta vai mistä? meilläkin todella helposti noin ja nimenomaan kun itse olen eronnut 3 lapsen äiti ja sitten aloin seurustella niin ihanan miehen kanssa joka lopulta paljastui ja suunnilleen tuollaiseksi kuin sinä kuvailit...ja meillä nykyisin vielä yhteinen lapsi...Omat poikani kyllä osaavat tehdä kotitöitä j aihan hyvin, murrosikäisetkin.

toivotaan että tilanne muuttuu ja paranee teillä! Pitäkää perhe palaveria tai menkää avioliittoleirille! jos miehen saa vain mukaan...siellähän on puolet miehiä kuiteskin!

Vierailija

Itselläni tuntuu olevan välillä lähes samanlaista... minä teen kaiken kodin eteen, mies omat juttunsa. Tiskit ja roskat jää siihen mihin laskee, minun pitäisi siirtää ne. Pari kertaa olen ollut viikon kotoa pois (harrastuksen takia). Näky mikä kohtaa keittiössä on kamala!!! Viikon tiskit ja roskat yms... pitkin pöytiä.

Meillä on kuitenkin otettu nyt askel parempaan. Tiskit kyllä hoidan edelleen, mutta jos mies jättää roskan tai jonkin kirjeen sinne minne ei pitäisi, niin annan sen olla. Miehen opettelu kesti kyllä kaksi viikkoa... mutta nyt kiikuttaa nätisti omat roskansa roskiin ja postinsa sinne minne kuuluu.

Vierailija

Toivon, että osaan opettaa omat lapseni taspuolisiksi ja toiset huomioonottaviksi. Meillä on siis tyttö ja poika. Ja yhtälailla pojalle opetan kotityöt: imouroinnit, tiskaukset, ruuan laiton ym. Äidithän niistä lapsista avuttomia tekee. Mieheni äiti on kasvattanut molemmat poikansa niin, että passaa minkä kerkeää. Ja mieheni muutti aikoinaan suoraan äitinsä helmoista kanssani asumaan, että sillain...Mutta kun olisin jo silloin ymmärtänyt sanoa, että tasapuolisesti tehdään kotitöitä. Ei kai peli ole vielä menetetty...Nyt toisaalta ymmärrän kun olen vielä kotona lasten kanssa, että odottaa minun tekevän ruuat. Nyt lähinnä vain kahistuttaa tilanne mikä seuraa, jos pääsen töihin.

Vierailija

lopeta palvelu hiljakseen ja mies voisikin huolehtia ruokapuolesta kun hänellä on ideoita. Lyö kauppalista kouraan ja menoksi. Ruuan tekijälle kuuluu sitten myös keittiön ja astioiden raivaus yms.

Anna hänelle jotkin tietyt asiat hoidettavaksi, ja jos hän ei niitä hoida, et sinäkään. Muistutat vain että muistatko että sinun piti...jne. ja jos ei puhuttu pysy muistissa, kirjoita ylös aina mitä päivän aikana pitää tehdä. Vastineeksi jaetuista hommista voisitte myös keksiä jotain mieluisaa yhteistä tekemistä. Onnistuisiko?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat