Kannattaako lapselle ottaa vesirokkorokotus? Haitat? Hyöty on ainakin kiistaton.

Vierailija

Kommentit (13)

Vierailija

Ja miksi rokotus. Sekä minä että mies olemme sen PIENINÄ (=rutkasti alle kouluikäisinä) sairastaneet ja kummallakaan ei ole yhtään hyvää sanottavaa siitä. Eli edelleen muistamme molemmat tämän " vaarattoman ja lapselle positiiviisen" lastentaudin sairastamisen.

Toisekseen, meille on tulossa vauva, joten halusimme eliminoida mahdollisuuden, että vanhempi saa sen ja tartuttaa myös vauvan.

Vierailija

vesirokko on suht harmiton lastentauti, ja lapsella varsin helppo. Aikuisiällä onkin sitten rankempi.

Nuo normaalit lastentaudit kasvattavat lapsen vastustuskykyä ja aktivoivat lapsen elimistöä positiivisella tavalla.

Jälkitautien riskit ovat olemattomat _jos_ lapsi saa sairastaa rauhassa ja oikeassa hoidossa (ei siis kiikuteta lasta liian aikaisin hoitoon).

Kun kaikki normaalit lastentaudit eliminoidaan niin allergiat ym kasvavat räjähdysmaisesti.

Itse antaisin lapselle ehkä vesirokkorokotuksen, jos ei olisi sairastanut sitä ennen murrosikää.

Sairastin vesirokon itse aikuisiällä ja oli todella rankka. Kaikilla lapsilla ollut se jo pienenä, ehkä pari päivää on hankalampaa (se hillitön kutina), mutta todellakin se on siinä. Esikoinen sai vain muutaman rakkulan, kuopus oli päästä varpaisiin täynnä (ei ollut paikkaa, missä niitä ei olisi ollut. laskin niitä, mutta lopetin kun 200 tuli täyteen).

Harmiton ja helppo tauti oikein hoidettuna ja hyöty on suuri. Miksi ihmeessä rokottaa pieni lapsi????

Vierailija

Jos teillä on perheessä atopia taipumusta, mutta lapset oireettomia saattaa vesirokko käynnistää atopian, ja tosi rankasti, varsinkin jos on parivuotiaasta lapsesta kyse. Toisilla rokko on lievempi, ja toisilla yhtä helvettiä, eli miksi turhaan rääkätä lasta. Syy että ei kuulu rokotus ohjelmaan suomessa, on rokotteen hinta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat