Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vituttaaa...lukekaa

Vierailija

elikkä...kun kävin töissä, niin meillä oli miehen kanssa yhteiset rahat...puhuttiin aina meidän rahoista (molemmat kävi sitten töissä), minä maksoin ruuat ja mies muut laskut,

mutta nyt kun menin opiskelemaan ja saan hurjat 190e opintotukea, ni yhtäkkiä mulla ei olekkaan rahaa...ja mies jaksaa joka vitun päivä muistuttaa siitä ettei mulla ole rahaa mihinkään....

Joka ikinen päivä riidellään niistä samoista asioista jotka alkaa miehen muituttaessa ettei mulla ole rahaa....siis todella rasittavaa

Itse käyn 60km päässä työharjoittelussa että saisin mahdollisimman nopeesti opinnot loppuun...

Ja ikinä mä en voi vaan löhötä tai olla väsynyt...se on AINA se mies joka on NIIIIIN väsynyt että...

Tuntuu etten mä jaksa enää tätä kauaa :(

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minä olen ollut kotona lasten kanssa jo 4,5v ja kotihoidontuella maksan ruoat ja lasten vaatteet ym. huushollin hoitoon liittyvät jutu. Muuhunhan ei ole rahaa. Saan kuulla jatkuvasti siitä, että minähän en maksa lainanlyhennyksiä, en vakuutuksia (paitsi lasten) enkä sähkö- ym. laskuja..

Luokkaavaa, mutta asiat nyt vain on näin..

Miksei miehelle voi olla stressaavaa tietää, että asunto sun muut jutut ovat hänen harteillaan täysin? Että jos hän vaikka sairastuu ja tilanne muuttuu kestämättömäksi ja menee talo ja auto ja kaikki? Ehkä vähän voisitte miettiä asiaa myös miehen kannalta?

Vierailija

ja syytön minä siihen olen etten voi samalla käydä töissä kun opiskelut täytyy saada loppuun ja pitäis olla lapsenkin kans... :(

Vierailija

Henkinen väkivalta on pitkään jatkuvaa, toistuvaa kiusaamista, sortamista, mitätöintiä tai muuta kielteistä käyttäytymistä, jonka kohteena ihminen kokee itsensä puolustuskyvyttömäksi.

Henkinen väkivalta voi olla sanallista tai sanatonta ja lienee yleisin väkivallan muoto. Alistaminen, nöyryyttäminen ja seuraileminen ovat eräitä henkisen väkivallan ilmenemismuotoja. Rajoittaminen voi ilmetä sosiaalisten suhteiden sekä liikkumisen rajoittamisena. Kontrolli liittyy olennaisesti moneen väkivallan muotoon eikä tarkoita yksittäistä tapahtumaa, vaan siinä on kyse systemaattisesta pyrkimyksestä hallita ja rajoittaa toisen elämää.

Taloudellinen väkivalta voi ilmetä toisen oman rahan käytön estämisenä ja kontrollina tai toisen omaisuuden ja rahojen luvattomana käyttönä.

Vierailija

katsoa kuinka paljon hänellä on rahaa ja kuinka paljon hän lainoja lyhentelee kodinhoitotuistaan. Hulluhan se ukkosi on, että kehtaa tuollaista edes päästää suustaan! Ja ei ap:n ukkoakaan juuri järjellä tai tunneälyllä ole pilattu.

Vierailija

Ex -avomieheni oli juuri tuollainen.

Itse oli töissä ja minä opiskelin. Rahaa ei itselläni ollut ja kaiken joutui ruinaamaan.( Ei olisi edes halunnut, että edes menen opiskelemaan) Pidin kuitenkin oman pääni ja opiskelin itseni kunnon ammattiiin, josta olen nykyään hyvin ylpeä ja hyvän työpaikankin olen saanut. Kannattaa olla myös itsekäs ja ajatella itseään ja tulevaisuutta.

Exä harrasti muutenkin henkistä väkivaltaa ja lopulta se muuttui sitten myös fyysiseksi. Onneksi sain itsestäni irti ja älysin lähteä. Nyt kun asioita ajattelee taaksepäin olen ylpeä siitä, etten antanut periksi.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Mutta tuo muu, mistä kirjoitin; voisiko miehelläsi olla tosiaan ihan valtavat paineet sen suhteen, että pärjäätte taloudellisesti? Onhan se toisen palkan puuttuminen aika lovi elantoon.

Vierailija

Voisko olla että se masentunut tai jotain kun on aina väsynyt?

Masentuneena sitä herkästi syyttää toista omasta pahasta olostaan. Ei sillä siihen mitään oikeutta ole mutta jos saisit utkattua mikä miestä kalvaa kun ei osaa jakaa asioita. Joku sillä nyt on vinksallaan. ONko aina ollut tällanen " kiristäjä" ?

Vierailija

Meillä minä opiskelen ja vielä useampi vuosi jäljellä, vaikka kuiknka nopeasti yrittäisin valmiiksi ehtiä. Rahan kanssa ei ole niin isoja ongelmia, kun meillä on kuitenkin kuun lopussa molemmilta kaikki rahat mennyt.

Enemmän ongelmana on juuri tuo miten mies on aina niin väsynyt töiden jälkeen ja kaikki kotityöt ja lapsen hoito kaatuu mun niskaan, kun en kerran töitäkään tee tai rahaa tuo kotiin.

Vierailija

miehen kans olen puhunut hänen käyttäytymisestä, muttei se oo miksikään muuttunut vaikka lupas muuttua...

Kenenköhän kans voisin puhua tosta miehen käyttäytymisestä? meinaa mä en enää kestä sitä alistamista ja nöyryyttämistä :(

-ap-

Vierailija

Minä olen ollut kotona lasten kanssa jo 4,5v ja kotihoidontuella maksan ruoat ja lasten vaatteet ym. huushollin hoitoon liittyvät jutu. Muuhunhan ei ole rahaa. Saan kuulla jatkuvasti siitä, että minähän en maksa lainanlyhennyksiä, en vakuutuksia (paitsi lasten) enkä sähkö- ym. laskuja..

Luokkaavaa, mutta asiat nyt vain on näin..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat