mitä kantoliinaa suosittelette?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mikä kantoliina mielestänne paras? ja miksi? mistä saa ostaa ja hinta?

Kommentit (6)

Vierailija

oli esikoisen kanssa käytössä " amazon" -niminen kudottu pitkä liina. No, paremmasta en tiedä, kun ei muita ole ollut, mutta tykkäsin kyllä kovasti! Ja oli kovassa käytössä. Nyt ei enää, en ikinä ole oppinut sitä selkäsidontaa... Ja kaveri on vähän turhan nopea ja kärsimätön harjoittelua ajatellen..

mutta ostin liinan baby-idealta, oli edukas paitsi laadukas!

se olikin amazonas brasil, löysin linkin...

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/brazil.html

Vierailija

Mulla oli Hug-a-bub, mutta miksei joku toinenkin trikoinen voisi olla hyvä.

Isomman kanssa käytin paljon myös rengasliinaa, kun siihen oli helppo heitellä edes takaisin ;).

Vierailija

Meillä on ollut käytössä trikoinen, suomalainen pikku-ruu ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Ahkerassa käytössä on myös ollut rengasliina mimmi (mimsharong). Mun esikoinen on ollut tähän asti kevyt (1-v melkein 8kg), joten tuo trikoinen liina menee todennäköisesti pitkään ja samoin rengasliinalla jaksaa kantaa. Kudottua nyt tosin haaveilen, kun sillä tuntuu saavan paremman sidonnan, kun kantaa selkäpuolella. Ja mainittakoon nyt vielä, että en ole lähimainkaan liina-asiantuntija...

Vierailija

Ostin pikkukakkoselle jo ennen syntymää Baby Bundlerin, ja suunnittelin että liinan kanssa voimme käydä kaupassa, pyykkituvassa yms. Että esikoinen, silloin 1v9kk, istuu rattaissa ja vauvaa kannan BaBussa. Mutta toisin kävi.

Vauva oli itse rauhallisuus, viihtyi lattialla ja tykkäsi katsella ympärillee. Huuto alkoi kun otin hänet liinaan. Vauva ahdistui kun oli sidottuna kiinni, ja vaikka kuinka totuttelimme, ei neiti missään vaiheessa tykännyt olla liinassa. Mielestäni 5,4m pitkä BaBu oli liian pitkä liina ( pituus 171cm ), jouduin kierittämään liinan hännät kolme kertaa ympärilleni. Jos liina oli pidempään käytössä, vauvalla oli hiki, vaikka päällä oli normaalit sisävaatteet.

Olin pettynyt ostokseeni, ja möin liinan pois vauvan ollessa 4kk ikäinen. Sitten päästäänkin BaBun hyvään puoleen; jälleenmyyntiarvoon. Maksoin liinasta 59e, ja sain siitä 49e, meni kaupaksi helposti ja nopeasti.

Kesäksi ostin Nova-rengasliinan, josta on vain hyviä kokemuksia. Siinä olen kantanut 6kk iästä eteenpäin neitiä, ja kantoipa ystäväni sillä selässä ekaluokkalaista tyttöäänkin kun tämä kyllästyi kävelemään. Menee pieneen tilaan, hinta-laatusuhde on loistoluokkaa ja on helppo käyttää.

Nova ei ole ehkä paras mahdollinen vaihtoehto vastasyntyneelle, mutta meillä ollut 6kk iästä ylöspäin lähes päivittäisessä käytössä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat