Bulimia tappaa...

Vierailija

Mä olin 14vee kun aloin ahmimaan ja oksentamaan. Ja nyt mä olen naimissa ja kahden lapsen äiti, ikää jo kohta 30vee. Oksennan vieläkin. Bulimian kanssa tosiaan oppii elämään, jotenkin sitä voi säädellä mut kokonaan ei voi lopettaa. =(

Raskausajat mul meni hyvin, oksensin tarkoituksella vain muutamia kertoja. Tosin olen jo niin kokenut bulimikko ettei mun tarvii työntää sormia kurkkuun edes. Tulee muutenkin. Pää vain pönttöön. Lapset ei tiedä tästä mitään. Mies luulee että homma on hanskassa ja hallinnassa. Joopa.... onpa toki..

Salatut elämät sarjassa on nyt tämäkin aihe tapetilla. Siellä on paljon puhuttu terapian tarpeesta. Olen itsekin alkanut harkitsemaan. Olen kyll joskus käyny, opiskeluaikoina, mut lähdin vetämään sieltä, koska " tottakai mä voin lopettaa tämän koska vaan..." =(

Tää tuntuu hirveälle. Onhan mulla vähän joo ylipainoa mut olen ihan ok nätti, ja arvostan itseäni pintaa syvemmälle. Silti, miksi mä oksennan? Mistä se johtuu? Onko kohtalotovereita?

Mä en edes useinkaan ahmi, joskus tietty ja sit heti vessaan. Muuten syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä juon paljon vettä ja kuntoilen kotona ja ulkona päivittäin. Mut silti saatan oksentaa aterian päälle, vaikka en edes olisi syönyt " liikaa" .

Tää on tosiaan mun luuranko kaapissa. =(

Bulimiasta ei parane koskaan. Mulla on vaan poikia, unelmoin tytöstä. En taida saada sitä koskaan, sen takia kun olen niin huono naisen malli...=(

Nyt vessaan.... Kourallinen lakuja saa lähtöpassit mun kropasta...

Kommentit (10)

Vierailija

Mä päätin lopettaa kun mulle alkoi tulla reikiä hampaisiin, oksennus syö kiillettä.

Käythän säännöllisesti hammaslääkärissä.

Sun kannattaa etisä joku lenkkikaveri jonka kanssa tulis liikuttua ja ehkä juteltua mieltä painavista asioista. Jos on paljon muuta teemistä niin ei ehdi ahmimaan ja oksentamaan.

(Mun ongelma on että ei oo sitä lenkkikaveria ja välillä ei tuu syötyä ja sitten ahmin ihan mitä sattuu ja sitten on tietty ne masis kohtaukset.)

Vierailija

, mutta vain silloin kun oo syöny tosi epäterveellisesti ja jotenkin masentaa se syöminen tai muut vastoinkäymiset.

Oksennan enää noin 3-5 kertaa vuodessa, kuinka usein sinä?

Vierailija

Ite sairastin vuosia bulimiaa kunnes en vain enaa kestanyt ja jaksanut, olin aivan rikki henkisesti sita kierretta. Olen ollut terveena nyt jo 5v mutta arvet ovat syvalla enka ikina unohda. Minulla auttoi juttelu muutaman kerran ammattilaisen kanssa ja voimakas tahto parantua. Niinhan se on, etta jollei itse halua parantua ei sita voi kukaan muukaan tehda. Soin myos mielialalaakkeita puolivuotta.

Vierailija

Onnistuin myos lihomaan ja laihtumaan 14kg parin vuoden sisalla. Olen todella ylpea itsestani etta en sortunut oksentamaan! Kilot lahtivat hitaasti mutta lahtivat.

Vierailija

Millaisessa kunnossa olet psyykkisesti? Entä fyysisesti, siis ovatko hampaasi kunnossa jne? Toivon, että sinulla on voimaa lähteä hakemaan apua. Soita heti huomenna lääkärille ja varaa aika. Voimia!!

Vierailija

Olet vielä nuori ja ehdit nauttia jopa 50v elämästä ilman oksentamista. Miltä kuulostaa?

Käy toki keskustelemassa terapiasta ja muusta hoidosta jota voit saada. Olet sen arvoinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat