Kummiudesta kysymys. Voisiko kummiuden lopettaa jotenkin tyylikkäästi? Kyse on

Vierailija

ex-miehen veljenpojasta. En ole nähnyt lasta viiteen vuoteen, eikä minulla ole muutenkaan ex-miehen suvun kanssa enää mitään tekemistä. En ole siis esim. saanut mitään vierailukutsuja. Olen nyt lähettänyt synttäri- ja joululahjat joka vuosi postitse. Voisinko noin vaan yhtäkkiä lopettaa koko jutun? Ei nimittäin ole asiaan yhtään mitään kiinnostusta. Lapsi on tällä hetkellä noin 12-vuotias. Mielelläni otan neuvoja ja kommentteja vastaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Tosin en taitaisi mennä.

Muuten epäilen, että kirjeitäni ja pakettejani sensuroidaan ennenkuin menevät lapselle. Olen pyytänyt joskus vastailemaan, mutta mitään ei ole kuulunut. Mahtavatkohan edes antaa niitä paketteja lainkaan lapselle. Mutta sama kait tuo.

ap

Vierailija

ISovit exän kanssa, että tämä hoitaa lahjat kummilapselle, ja ilmoitat saman kummilapsen perheelle. Tai sinnittelet siihen 15-v. asti.

Vierailija

Eikös silloin lopu yleensä kummin " velvollisuudet" .

Ja minun mielestä..kun olet kerta EX...lähetä vaikka vain kortti juhlapäivinä. Ei se materiaali vaan se että muistat. Tai sit tosiaan...anna olla!

Vierailija

Mä en kyllä varmasti olis lähettänyt yhtään korttia enkä ainakaan lahjaa, jos ei MITÄÄN yhteydenottoa olis takaisin päin kuulunut. Taidat olla enkeli maan päällä. Olispa mullakin ollu tommonen kummi.

Vierailija

Minusta siis sinulle ei ole mitään moraalista velvollisuutta jatkaa kummiutta ja lahjojen lähettelyä, ellet saa kummipoikasi perheeltä mitään vastaan: kiitosta, joulukorttia tms... Tapaamiset, yhteiset juhlapyhät yms. saattavat luonnollisesti olla HIEMAN jäykkiä ja hankalia erotilanteissa, mutta sinuna odottaisin kyllä vastaukseksi edes sitä persoonatonta Tiimarin joulkorttia, johon on joulutervehdyksen alle kirjoitettu nimet... Ellei sitäkään ei vaivauduta lähettämään, on se minusta sen merkki ettei perhe oli kiinnostunut kummiudesta yhtään sen enempää kuin sinäkään. Tee toki kuten parhaaksi näet, mutta minä antaisin olla... Minusta on ylipäänsä väärin miten monet vanhemmat opettavat lapsensa vain vastaanottamaan kummeiltä jotain: yleensä suhteellisen kalliita lahjoja... Minusta olisi tarkeää heti alusta pitäen opettaa lasta arvostamaan myös kummia, eikä vain toisinpäin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat